[*]anahtar kelimeler için site içi linkleme
[*]site dışı link çalışmaları ( blog backlink, profil backlink, backlink programı )
[*]etkili anchor text kullanımı
Websitelere gelen hitlerin yaklaşık %80′inin arama motorlarından geldiğini düşünürsek, hedeflenen kelimede yükselmenin site yöneticileri için ne kadar önemli olduğunu anlayabiliriz. Peki istenilen kelimede yükselmek için ne gibi çalışmalar izlenmeli?
Son zamanlarda “kelime bazlı seo çalışması” olarak piyasada gördüğüm uygulamaların çoğu sadece backlink alımına dayanıyor. Hal böyle olunca da çalışma bitiminden bir süre sonra backlink güncelliği korunmadığından site hedeflenen kelimede tekrar düşüş yaşıyor. İşte ben bu durumu en aza indirmek için izlediğim yolları sizlerle paylaşacağım.
Anahtar Kelime Seçimi ve Opsiyonları
Tek kalıptan oluşan anahtar kelime bizim işimize yaramaz. Bu nedenle anahtar kelimemizin yanında kendisi ile alakalı 3 alt tabakadan oluşan anahtar kelimeler belirliyoruz.
Yukarıdaki şemada da gördüğünüz gibi ana anahtar kelimemizin altına 2. sınıf 3 kelime daha belirledik. Bu kelimeler anlamsal olarak esas kelime ile ilişkili olmalıdır. Örneğin;
Esas anahtar kelime: Seo
Alt anahtar kelimeler: seo teknikleri, seo danışmanı, seo backlink
Alt anahtar kelimelerimize de LSI kullanarak her birine 3 veya daha fazla olmak koşuluyla 3. sınıf anahtar kelimeler belirliyoruz. Bunlar;
Alt anahtar kelimeler: seo teknikleri, seo danışmanı, seo backlink
3. tabaka anahtar kelimeler ( anlamsal olarak alakalı ) : arama motoru, google, optimizasyon, link wheel, white hat seo, dmoz seo, alexa seo gibi.
Farkındayım şuan çok karışık geliyor size ki gerçekten de öyle. Yapacağımız iş bu kısımdan sonra zorlaşıyor, daha doğrusu insanda bıkkınlık hissi uyandırıyor. Bu nedenle verdiğim grafikleri detaylıca incelerseniz olayı daha çabuk kavrayabilirsiniz.
Şimdi: 1 ( esas kelime ) + 3 ( 2. tabaka kelimeler ) + 9 ( 3. tabaka kelimeler ) = 13 kelime.
Bu kelimeleri sıralamamın sebebi site içi linklemede nasıl bir örgü kullanacağımızı size açıklamak.
Yukarıdaki şemada 3. tabaka anahtar kelimeleri tek yönlü olarak birbirlerine bağladık. Bunun için 3. tabaka kelimeler hakkında yazdığımız makaleleri kullanıyoruz. Her makale içerisinde 3. tabakada yer alan diğer bir 3. tabaka kelimeye link veriyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken husus linklerin tek yönlü olması.
Bu işlemi geçtikten sonra şemada da görüldüğü üzere 3. tabaka anahtar kelimelerin yer aldığı makalelerden 2. tabakaya link veriyoruz. Link verdiğimiz kelime yani anchor textler daha önce belirlediğimiz alt tabaka anahtar kelimelerden oluşuyor. Arkasından da 2. tabaka anahtar kelimelerin yer aldığı makale içinden esas kelimemize link veriyoruz. Linkleme örgüsü bu şekilde bitiyor.
Linkleri Site Adresine Yönlendirme
Link inşaamızı bu şekilde yaptığımıza göre artık anasayfaya nasıl link vereceğimizi öğrenmeye geldi.
Makale sayfalarından anasayfaya öyle kafamıza göre link vermiyoruz. Burada matematik devreye giriyor. 3 tabakayı da oranlara bölüyoruz. Çoğunluk olarak esas anahtar kelimemizden anasayfaya link veriyoruz. Bu bizim hedeflediğimiz kelime oluyor aynı zamanda. Oranı %60 olabilir. Geri kalan oranın %30 unu alt anahtar kelimeler için diğer %10′u da 3. tabaka anahtar kelimelerden link vermek için kullanıyoruz. Bu sayede hem site içi link inşaasını yapmış oluyoruz hemde linklemede anchor text çeşitliliğine bağlı kalarak doğal bir görünüm kazanıyoruz.
Anahtar Kelimeler İçin Site İçi Linkleme için Son Sözler
Elimden geldiğince olayı en basite indirmeye çalıştım, umarım başarılı olabilmişimdir. İlk aşamada bu çalışmayı %100 doğrulukta yapmanız beklenemez. Size önerim, böyle bir çalışmaya girmeden önce elinize bir kağıt kalem alıp stratejinizi ve şemanızı belirlemek. Bu sayede daha kontrollü ve sağlam link örgüsü yaratabilirsiniz. Buraya kadar okuyan tüm ziyaretçilere teşekkür ederim…
Kaynak Yazar: PauLShark ( Serdar )
anahtar kelime