Eşleştirilen İçerik (Matched Content), görüntülemekte olduğunuz web sayfasının içeriğine benzer içerikleri konu alan siteleri liste halinde gösteren bir reklam tipi olarak özetlenebilir. Böylece site-içi trafiği, yani reklam gösterim sayısını, dolayısıyla da reklam gelirlerini arttıracağı iddia ediliyor.
Tabii bu yeni özellik ile akıllara 2 soru geliyor.
- Eşleştirilen İçerik özelliği para kazandırıyor mu?
- Eşleştirilen İçerik özelliğinin gerçekten fayda sağlıyor mu?
AdSense’in Eşleştirilen İçerik Özelliği
Eşleştirilen içerik birimlerini sitenizde istediğiniz alana yerleştirebilirsiniz. Daha sonrasında bu alanda ziyaretçilerinize onlar için en alakalı içerikler gösterilir. Ziyaretçinin ilgi alanına ve görüntülediği içeriğe göre buradaki liste değişkenlikler gösterebilir.
Doğru reklam yerleşimi ile AdSense gelirinizi arttırmak istiyorsanız sizi buraya alalım.
Google şu şekilde açıklıyor :
Eşleştirilen içerik, makalelerinizi sitenizin ziyaretçilerine tanıtmak için basit bir yol sunan ücretsiz bir öneri aracıdır. Okurlarınızın ilgilendikleri içeriği kolayca bulmalarını sağlayarak sitenizin sayfalarının görüntülenme sayısını, ziyaretçilerin sitenizde geçirdikleri süreyi, okurlarınızın sitenize bağlılığını, reklam gösterimlerinizi ve nihayetinde reklam gelirinizi artırabilirsiniz.
Özetle blog yazınızın altına benzer konular eklemenizi sağlayan bu yapıyı reklam birimi olarak tanımlamamızın sebebi şu : Google web sitenizin ziyaretçilerini yine sizin sitenizde tutarak reklamların görüntülenme oranlarını yükselteceğini iddia ediyor. Böylece ilgilendikleri içeriklere de kolaylıkla erişebilecekler.
Eşleştirilen içerik reklam birimleri ile alakalı aklınızda kalması gereken özellikler şunlar :
- Bu yapının en temel amacı sitenizdeki sayfa gösterimini ve sitede geçirilen süreyi yükseltmek.
- Google’ın reklam sayısına sınır getirdiğini biliyoruz. Eşleştirilen içerik birimleri ise bu sayıya dahil değil. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
- Cep telefonlarında da çalışır.
Eşleştirilen İçerik reklam tipi ile para kazabilir miyiz?
Evet kazanabilirsiniz. Bu alanlarda bazı aralıklarla fırsat reklamları gösterilmekte ve dolayısıyla kazanımını mümkün kılmakta. Ancak yinede web sitenizde denemeden kazanım oranını öğrenmeniz pek mümkün değil.
Google’ın önerisi, Eşleştirilen İçerik birimlerini herhangi bir AdSense reklam biriminin altında olacak şekilde makaleleriniz alt kısmında listelemeniz yönünde. Böylece size fazladan tıklama getirebilirler.
Eşleştirilen İçerik özelliği AdSense Paneli’mde gözükmüyor?
Bu yeni özellik Google’ın tüm yayıncıları için henüz aktif değil. Google’ın belirlediği ziyaretçi hacmine ve eşsiz içerik barındıran sayfaya sahipseniz bu özellik aktif kılınacaktır.
Bu özelliğin web sayfanızda aktif olup olmadığı kontrol etmek için şu işlemleri yapın :
- AdSense panelinizdeki Ayarlar penceresine giderek kenar çubuğundaki Site Yönetimi(Hesap’ın altında) sekmesine geçin.
- Açılan pencereden “Sahip olunanlar” sekmesi altında sitenizin onay durumunu görüntüleyebilirsiniz.
- Onaylı ve Onaylı değil olmak üzere iki statüden biri karşınıza çıkacaktır.
Kaynak : http://www.adobewordpress.com/adsense-eslestirilen-icerik-matched-content