Twitter son iki yıla ait kullanıcı mesajlarını İngiliz sosyal data platformu Datasift’e satıyor. Bundan böyle reklam ve pazarlama şirketleri, kampanyalarında kullanmak üzere geçmiş mesajları ve kullanıcıların konum bilgilerini satın alabilecek.
Anlaşmaya göre Datasift, Twitter’da Ocak 2010’dan bu yana atılan tweetleri – ki bu günlük 250 milyon ediyor – alma hakkına sahip oldu. Ancak bunlara özel hesaplar ve silinen tweetler dahil edilmedi. İlk defa Datasift tarafından alınan bu bilgiler, analiz edilerek reklam ve pazarlama şirketlerin kullanımına sunulacak. Belirtilene göre Datasift’ten bu bilgileri satın almak için 1000 şirket sıraya girmiş durumda.
Yeni gelir üretmede konusunda Twitter’a ciddi bir artı kazandıracak bu anlaşma, pazarlama şirketlerine de piyasa trendleri, kullanıcı görüşleri, potansiyel müşteriler hakkında doğru hedeflere ulaşma buna uygun kampanyalar hazırlama fırsatı sunacak. Datasift’in bu hizmeti temel giriş paketiyle aylık 1000 dolardan fiyatlandırırken, Twitter ise ruhsat ücretinden yüzde alarak kendine gelir sağlayacak.
Pazarlama şirketlerinin tüketici davranışlarına dair fikir verebilecek neredeyse her şeyi sunan bu anlaşma, kullanıcı tarafında ise endişe verici olarak yorumlandı. “Privacy International” adlı grubun yöneticisi Gus Hosein, insanların arkadaşlarıyla ve haberleşme ağlarıyla irtibat kurmak için attıkları mesajların kısa bir süre içinde ortadan kaybolacağına inandıkları için kullandıkları Twitter’ın dev bir Pazar araştırma yatırımına dönüştürülmesinin yanlış olduğunu belirtti.
Bu yeniliğin piyasa hakkında geleceğe yönelik tahminler sunacağı düşünülse de bazı görüşlere göre önemli olanın geçmişten ziyade içinde bulunulan ana ait mesajların olduğu ifade ediliyor.
Kaynak:
http://sosyalmedya.co/twitter-datasift/