Google Webmaster Tools kullanan çoğu web sayfa sahibine geçen günlerde Google tarafından “doğal olmayan backlink çalışmaları” konusunda bir uyarı bildirimi gönderilmişti.
Söz konusu mesajda Pagerank puanını arttırmak için (back)link satın almanın Google dogal seo kurallarına aykırı olduğundan ve doğal olmayan backlinklerin kullanımınından kaçınılması gerektiğinden söz etmişti. Google yöneticileri bu uyarı mesajlarının manuel, yani siteler incelenerek gönderildiğini belirttiğinden tüm webmasterları bir telaşenin sardığından da bahsedilebilir.
Daha sonra 2015 Nisan ayının sonlarına doğru yaşanan site sıralamalarında ki akıl almaz sallantıların sebeplerini araştırma yoluna giden site sahipleri , sıralama kaybı ile gelen bu mesajların arasında bir bağ kurmaya başlayarak doğal olmayan backlinklerle nasıl uğraşacaklarını araştırmanın peşine düştüler.
İşin aslı doğal olmayan backlinklerin oldugunu Google en başından beri biliyordu. Ancak acaba site sahiplerini bu konuda uyarmak Google’ın yeni bir politikasının temelini mi oluşturuyor? Bu sorunun cevabını ilerleyen zamanlarda alabilmemiz muhtemel. Yazımızda sıralamanın neden oynamış olabileceğiyle ilgili olarak tahminlerde bulunacak ve web sayfa sahiplerine yol gösterme amacını anlatacağız.
Fazlaya kaçmak
SEO çalışmalarının özünü oluşturduğuna inandığımız “azı karar, çoğu zarar” sözünü tekrar hatırlatmakta fayda var. Sıralamadaki geri düşmenize, arka sayfalar arasında kaybolmanıza aşırı backlink almış olmanız ve Google’ın bu backlinklerin doğal olmadığı kararına varması sebep olmuş olabilir. Bunun için her zaman az ve öz (doğal) link almanız, 10 tane çöp site yerine 1 tane kaliteli siteyi tercih etmeniz gerekiyor
Kalıcı olmayan linkler:
Google’ın bir diğer kriteri, linklerin kalıcı olmasıdır. Çoğu anti-seo çalışmasının temelini oluşturan linkleri ekleme ve ardından kaldırma işlemi, Google’ın kalıcılık kriterine ne kadar çok değer verdiğinin bir kanıtıdır. Trustrank‘ı yüksek olan sitelerden aldığınız linklerin kalıcı olmasına özen göstermeli ve silinmemesi için çaba göstermelisiniz. Bunun için en mantıklı backlink yöntemi de tanıtım yazısı satın almaktır.
Algoritma değişikliği:
Herhangi bir değişiklik yapmasanız bile, Google kullandığı algoritmaları güncelleme yoluna giderse siteniz arka sıralarda kendine yer kapabilir. Bunun için Google’ın çıkardığı güncelleme ve değişiklikleri düzenli olarak takip etmek gerekir. Bunun yolu da Matt Cutts’un blog adresini ve Google resmi blogunu takip etmekten geçer.
Kalitesiz linkler:
Onlarca, hatta yüzlerce link çıkışına sahip olan web sitelerinden aldığınız backlinkler size yarar sağlamayacağı gibi, zarar da getirebilir. Bunu önlemek için link alacağınız siteleri özenle belirlemeli, mümkünse trustrank ve pagerank değerini göz önünde bulundurmalısınız. ( Günümüz Şartlarında Pagerank Eski Değerini Taşımamaktadır.)
Anti-SEO ( Negatif SEO )
Yukarıda bahsedilen maddelerden hiçbirisi sizin durumunuzu özetlemiyor olabilir. Hayli kızgın bir rekabetin hüküm sürdüğü SEO piyasasında Anti-SEO işlemlerine maruz kalan bir kurban da olabilirsiniz. Rakibiniz hacklink ile sizin adınıza backlink işlemleri yaparak sitenize zarar vermeye çalışabilir, kalitesiz sayfalardan adresinize link çıkışı yaparak yine arama sonuçları arasında kaybolmanızı hedefleyebilir. Bunu önlemek için Google Webmaster Tools’tan veya diğer backlink sorgulama sitelerinden sitenize giden bağlantıları özenle kontrol etmeniz gerekmekte ve sakıncalı gördüğünüz backlinkler hangi sitede bulunuyor ise o sitelerin sahipleri ile iletişime geçerek linkinizin kaldırılmasını talep etmeniz gerekmekte. Google, hacklinkere verdiği değeri sıfırlamadığı sürece bu durum bu şekilde sürüp gidecek gibi görünüyor. :cool:
Değerli Yorumlarınızı Esirgemezseniz Sevinirim.
Kaynak: http://goo.gl/flDBW8