Merhabalar,
Yakın bir arkadaşım hatta üniversitedeki ev arkadaşım android oyunu yapmaya karar vermişti. Bende grafik anlamında elimden geldiğince destek olmaya çalıştım.Buradan paylaşmaya çok fazla fırsatım olmamıştı ta ki bu zamana kadar. Kendisi oyunu bitirdiğini playstore’a yüklediğini ilan etti banada paylaşmak kaldı. Diğer “ilk oyunumu yaptım” şeklindeki oyunlardan çok farklı bir oyun göreceksiniz, ilk seferine rağmen çok profesyonel bir iş çıkardığına inanıyorum. Oyunu kısaca anlatayım. Bir yol üzerinde elinizde silahla koşuyorsunuz. Koşarken sizi kovalayan zombiler var, bunun dışında sol tarafdan peşinizi hiç bırakmayan kocaman bir zombi var buna bölüm sonu canavarı gibi birşey diyebiliriz. O yoldan tek çıkış yolunuz o zombileri öldürek sağa doğru ilerlemek. Benden size bir tavsiye sakın geriye dönmeyin koca oğlan tek atıyor!
Oyunun google play linki ; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Zongbie
Oyunu kodlayan arkadaş foruma üye oldu, artık oda burada. qdval
Facebook sayfamızı açtık arkadaşlar beğenebilirsiniz.
Zongbie -Facebook
Oyun içerisinde kullanılan texture'lerden dolayı kasmalar olabilir diye ayarlar bölümünde Performans ayarı mevcut. Fps sıkıntısı yaşayan olursa ayarlardan performansı seçip oynayabilir.
Geri dönüş ve yorumlarınızı bekliyorum.
Oyundan resimler;
Güncelleme notları ;
Versiyon 1.1.3 ile karşınızdayız. Öncelikle bunu belirtmem gerekiyor ki bu güncelleme yenilikten ziyade iyileştirmeler ile alakalı.
********** Giderilen hatalar: **********
-Seviye atlama göstergesinin olması gerektiği gibi çalışmadığını fark ettik. Bu durum aldığınız seviye puanlarını olumsuz yönde etkilemese bile hesaplama düzgün yapılamıyordu. Sonuç olarak artık düzgün çalışıyor.
-Oyun sonu skorunuzu paylaşmak isteyebilirsiniz. Biz de bunu öngörüp versiyon 1.1.2'de sistemi hazırlamıştık. İlginçtir ki skor paylaşma sistemi skoru paylaşmıyordu. Bu trajikomik olayın sebebinin öngöremediğimiz bir hata olduğunu tespit ettik ve düzelttik.
-Birkaç görselin bazı cihazlarda düzgün görüntülenemediği bildirildi. İnceledik, bildiren arkadaşlar haklı çıktı. Duruma el attık ve artık herkes aynı görselleri görebilecek.
-Oyun içerisinde rastgele düşen silahların mühimmat kapasitesi istem dışı değişkenlik gösteriyordu. Artık her durumda sabit.
********** Düzenlemeler ve yenilikler: **********
-İyileştirmeler ile alakalı dediysek yenilik yok demedik. Eğer bir oyunda silah varsa şarjör değiştirmek oyuncunun en doğal hakkıdır dedik ve hakkınızı size teslim ettik. Artık dilediğiniz gibi şarjör değiştirebilirsiniz. Ayrıca şarjör değiştirme hızı %25 arttı.
-Zombilerin karakterinizin içine girme gibi dürtüleri vardı. Bu durum zaten zor olan kontrolleri daha da zorlaştırıyordu. Zombiler bu konuda artık daha hassas davranacaklar.
-Oyunun biraz zor olduğunun farkındayız özellikle yeni başlayanlar için. Bu yüzden bazı düzenlemeler yapmayı uygun gördük. Bunlardan bir tanesi, kocamanın(Zongbie'nin) hareket hızında %15'lik bir azalma. Artık daha geniş hareket alanınız var, iyi kullanın. Zombilere gelince, hareket hızlarında, hasar ve diğer özelliklerinde herhangi bir değişiklik yapılmadı fakat arkanıza geçen zombiler artık hızlanmıyor. Daha rahat nefes alabilirsiniz.
-Arayüz Türkçe olarak değiştirildi.
********** Devam eden çalışmalar: **********
Not: Devam eden çalışmalar Versiyon 1.1.3 güncellemesinde yer almıyor.
-Düzenlemeler bölümünde de bahsetmiştik. Oynanabilirliği arttırmak için kontroller üzerinde çalışıyoruz. Zombilere daha iyi odaklanmaya yardımcı olmak için bazı hesaplamalar yaptık ve sistemin sorunsuz çalıştığına inanana kadar test etmemiz gerekiyor. Daha iyi nişan alabilmeniz için geliştirilen bu sistem önümüzdeki günlerde aktif edilecek.(aa bu aim assistten bahsediyor.)
-Arayüzün daha anlaşılır olmaya ihtiyacı var ve gelecekteki değişiklikler için yeterli değil. Bu sebeple arayüz değişikliğine karar verdik ve çalışmaya başladık.
-Güncellenecek arayüz ile birlikte diğer dil seçenekleri de arayüze dahil edilecek. (Bundan bize ne, oyun zaten Türkçe)
Bizden şimdilik bu kadar. Bir sonraki güncelleme notlarında görüşmek üzere, iyi eğlenceler.