@mühendis hocam makaleyi okudum fakat kodlari tam olarak nasıl kullanacağımı anlamadım ama daha detaylı araştırıp ogreneceğim @onurcelik hocam hemen bakiyorum tesekkur ederim
Ek Olarak: Hocam baktım tam istediğim gibi fakat jetpack eklentisi kurulu ise jetpavk gelistiricilerinin tasarladigi bir eklenti ile mümkün fakat jetpack kurmak ne kadar mantıklı bilemedim açıkçası. Ins eklenrisiz kullanmanin bir yontemini açıklayacak birisi çıkar :) @onurcelik
Burada HTML örnekler var AMP için. AMP aynı Google'nin News sistemindekine benzer birşey. Google News'de eğer daha yeni olmuş flash bir haber varsa onu bir data etiketiyle (şimdi hatırlamıyorum) belirtiyordun ve Google News hemen o haberi diğerlerinden ayırt edip ön plana çıkarıyordu.
AMP da amatör olarak kullanacaksan buna benzer çalışıyor. İlk önce js dosyalarını çağırıryorsun. Sonra öğeleri işaretliyorsun. Gerisini o yapıyor (en basiti). Yani basit anlamda kullanacaksan CSS framework gibi. AMP framework ile Google servislerinin uyumlu çalışması denebilir.
Birçok ıvır zıvır özellik var Google'de. Ama biraz karmaşık. Böyle şeyleri en iyisi Mozilla Developer sayfasından takip edeceksin. Orada çok yorum oluyor ve örnekleri de bol.
Ek Olarak: Bağımsız AMP sayfaları (AMP harici sürümü olmayanlar) için AMP sayfası, kendisini standart sürüm olarak belirtmelidir:
Ek Olarak: Google AMP HTML ile yayıncıların kullanıcı deneyimine zarar vermeyen reklam formatları ve reklam ağı seçimlerine bağlı kalmalarına da izin veriyor. Google bu konuda yayıncılarını mağdur etmeyeceğini söylüyor. Şuan reklam ortakları arasında Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick ve AdSense bulunmakta.
Analiz araçları arasında en popülerler girmiş durumda ComScore, Adobe Analytics, Parse.ly, Chartbeat, Nielsen, ClickTale ve Google Analytics şuan AMP destekleyen araçlar.
Ek Olarak: Google hızlandırılmış mobil sayfalara neden ihtiyaç duyuyor?
Gelişen mobil dünyada kullanıcılar her zaman çok hızlı internet erişimine sahip değil olamayabiliyorlar. Hızlı internete erişimi olanlar ise mobil web site geliştiricilerinin çözmek için uğraşmadığı “aşırı reklam gösterimi, sunucu hataları, kırık linkler” gibi kullanıcıyı rahatsız edebilecek sayfalar hazırlamaktalar. Google tüm bunlardan arındırılmış daha sade ve daha hızlı sayfalar ile kullanıcılarına farklı bir deneyim yaşatmak istiyor, aynı zamanda web sitesi geliştiricilerine bu işi öğretmek istiyor.
AMP ile ilgili en güzel sözü Google Arama Mühendisliği Başkan Yardımcısı David Besbris söylemiş;
Ek Olarak: “Dünya’nın her yerinde mobilden erişimin hızlı ve akışı koruyan bir doğada olması gerektiğini düşünüyoruz.”
Bence bu sözün tek bir odak noktası var “insanların neye nasıl erişmesi gerektiğinin kuralları belli oynamak isteyen katılmak için mücadele etsin” Google her zamanki gibi kendine hayran bırakırken bağlıda bırakmaya devam ediyor.
AMP ile ilgili daha detaylı analiz ve araştırma yapmak isteyenler için aşağıda paylaştığım adresleri incelemelerini öneriyorum.
Demo;
http://g.co/amp
Project Repository;
https://github.com/ampproject/amphtml
http://ampproject.com
İngilizce Makale;
http://techcrunch.com/2015/11/25/goo…aunch-in-2016/
Ek Olarak: Oktay Çomak
SEO Executive of Insight & Growth at Hürriyet
Ek Olarak: SON YORUMLAR
UI Nedir? için Mert
ASO Nedir? için SEM Nedir? - aramamotoru.com
SEO Nedir? için SEM Nedir? - aramamotoru.com
SEO Nedir? için ASO Nedir? - aramamotoru.com
Google Genişletilmiş Metin Reklamlar Hakkında Bilmeniz Gereken 9 Bilgi için Sosyal Blog