Kaynak: http://bielof.com/meta-keywords-kullanimi-gereksizdir/
Meta Keywords SEO
Google web sitenin meta keywords etiketini önemsemediğini belirtmesine rağmen hala İnternet aramalarında sıklıkla; meta keywords nedir, nasıl olmalı, meta keywords kullanımı, meta keywords google, meta keywords kodu, meta keywords Türkçe karakter, meta keywords nasıl yazılır ve benzeri kelimeler aranılmaktadır.
Meta Keywords Kullanımı Gereksizdir
Beyler uyanın da balığa çıkalım. Meta Keywords Kullanımı Gereksizdir Boşa kürek çekiyorsunuz.
Meta Keywords SEO açısından herhangi bir anlam ifade etmemektedir. Bir önemi kalmamıştır.
Bugüne kadar sitemde hiç bir zaman Anahtar Kelime (Keywords) ve Sayfa içeriğinde, altında Etiket kullanmadım.
Anahtar Kelime (Keywords) Uzunluğu
Her ne kadar WM Aracı ve *** v.b. gibi webmaster forum ve analiz siteleri; Anahtar Kelime (Keywords) Uzunluğu “260 karakterden az olmalıdır. 260 karakterden uzun olması arama motorları tarafından spam olarak yorumlanmaktadır” diye belirtse bile kullanımına gerek olmadığı gibi ileride “Meta Keywords Kullanımı” ters tepki yaratabilir. Büyük ihtimallerde zararını göreceksiniz.
Meta Keywords Yoast SEO
Teknolojinin her gün ilerlediği modern yaşamımızda kendilerini en çok geliştiren birimlerin başında Google, Yandex, Yahoo, Bing v.b. gibi arama motorları gelmektedir.
Basit yazılımlarla ortaya çıkıp günümüzde en küçük birimleri Milyon Dolarlarla ifade edilen web arama motorları daha önceleri siteleri farklı algoritmalarla algılar iken artık Meta Keywords SEO açısından değerlendirilmemektedir.
Bakınız: Meta Keywords Yoast SEO ayarlarında
Yoast SEO – Başlıklar & metalar – Diğer bölümünde
Meta anahtar kelime etiketleri kullanılsın mı?
Neden meta anahtar kelimeler kullanmak istediğinizi bilemiyoruz fakat yine de istiyorsanız bunu etkinleştirin.
Türkçeye tam anlamıyla çevrilmemiş gibi görünse bile demek istediği çok basit.
Neden eşeklik ediyorsun. Eşeğe altın semer vurmuşlar… misali :)
Google’ın anladığı meta etiketler
Google’ın anladığı meta etiketler; Doctype, HTML dil etiketi, Meta dil etiketi, Sayfa kodlaması, Sayfa Title etiketi, Description, Google notranslate etiket, Refresh, Robots meta etiketlerinden oluşmaktadır.
Kaynak: support.google.com/webmasters/answer/79812?hl=tr
meta charset=”utf-8
title
meta name=”Description
meta name=”google-site-verification (Google Search Console aldığınız site doğrulama kodudur.)
meta name=”robots” content=”noindex,nofollow
noodp
Yazar Meta Etiketi: Site sahibi, yazar veya editör hakkında bilgi verilebilmesi için yazar meta etiketini kullanmanız tavsiye edilmektedir.
Bu liste kullanılabilir meta etiketlerin tümünü içermez ve siteniz için önemli olduğunu düşündüğünüz, ancak bu listede yer almayan meta etiketleri çekinmeden kullanabilirsiniz. Yalnızca Google’ın tanımadığı meta etiketleri yok sayacağını unutmayın. Aynı zamanda Yandex arama motorunda tanımadığı etiketleri yokmuş gibi değerlendirir.
Google Analytics kodu
Örneğin Google analytics kodu, Yandex için yok hükmündedir. Keza; Alexa ülke sırası, Alexa site ekleme kodunu Google önemsememektedir. Alexa Türkiye sıralamasına girmek için boşuna yırtınmayı bırakın. Düzenli olarak içerik girmeniz Google gözünde web sitenize değer katar.
SEO açısından Web 2.0 Standartları
SEO açısından web sitemizi geliştirerek arama motorlarında üst sıralara çıkmak istiyorsanız öncelikle gelişen web teknolojisi ile web standartları da değişmektedir. Bu yüzden sitenizi gelişen yeni web teknolojilerine ayak uyduracak biçimde tasarlamanız ve yeni standartlara uymanız SEO açısından Web 2.0 Standartlarına göre sitemize düzenlememiz önemli faktörlerden biridir.
Yeni HTML kodlama standartları
Yeni HTML kodlama standartlarına göre kullanım dışı bırakılan etiketleri kullanmamanız önerilmektedir. Onaylanmamış Kod Etiketleri arama motorları tarafından web sitenizin seo açısından eksi yönde değerlendirmektedir.
Onaylanmamış Kod Etiketleri
Yeni HTML kodlama standartlarına göre kullanım dışı bırakılan Onaylanmamış Kod Etiketleri kullanmamanız önerilmektedir.
Arama motorlarında öne çıkma
Arama motorlarında öne çıkmak için web sitemiz için gerekli olan meta kodları eklememiz bazen yeterli olmayabilir.
Ayrıca;
Alan Adı Uzunluğu: Alan adı uzunluğu kullanıcıların web sitenizin adresinin daha rahat akıllarında kalması için önemli bir faktördür.
Favicon: Favicon, siteler açısından bir kalite yönergesidir Özellikle sitelerin, kullanıcıların aklında kalması için sitenin logosu kadar etkili bir özelliktir. SEO’ya etkisi açısından da kullanılmanız önerilir.
Responsive Meta Viewport Etiketi: Sitenizin arama motorları tarafından mobil uyumlu bir site olduğunun belirlenebilmesi için bu etiketi kullanmanız önerilmektedir.
Twitter Meta Etiketleri: Sitenizin twitter üzerinde etkileşimini arttırmak için twitter meta etiketlerini kullanmanız tavsiye edilmektedir.
Open Graph Meta Etiketleri: Sitenizin sosyal medya üzerindeki paylaşımlarının nitelikli ve anlamsal hale gelmesi için kullanmanız önerilmektedir. Bir çok sosyal medya platformu bu etiketleri dikkate almaktadır.
Google+ Yazar Etiketi: Arama sonuçlarında sitenize ait yazar bilgisinin görüntülenebilmesi için Google+ yazar etiketinin kullanılması önerilmektedir.
Yazılım BilgisiSitenizin güvenliği açısından yazılım bilgisini herkese açık yapmamanız özellikle tavsiye edilir.
Güvenli Web: Sitenizde herhangi bir zararlı yazılım bulunmamalı. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara daha iyi deneyim sunabilmek için SEO açısından önemli bir unsurdur.
IP Blacklist: İyi bir SEO yapılandırılması için, sitenizi spam listesinde yer almaktan kaçınmak için Blacklist (Kara Liste) içerisinde yer almayan IP’lerde barındırmanız tavsiye edilir.
WWW Yönlendirme: Site adresinize iki farklı adresten ulaşılabilir. Bu adresler www siteadresi com yada http // siteadresi com olabilir.Arama motorları sitenizde tarama yaparken aynı içerikten 2 farklı adreste olduğunu tespit eder ve bu nedenden dolayı sıralamalarda sorunlar oluşur. SEO açısından bu adreslerden birini yönlendirmeniz gerekmektedir.
IP Yönlendirme: Arama motorlarının sayfalarınızı doğru indexleyebilmesi için IP adresinizin 301 yönlendirmesi ile site adresinize yönlendirilmesi önerilir.
Media Print: Sitenizde yer alan içeriklerinizin çıktısı alınırken daha verimli sonuç alınabilmesi için stil tanımlaması yapmanız önerilmektedir.
Sitenizde E-Posta Güvenliği: Sitenizde belirteceğiniz e-posta adreslerinin robotlar tarafından taranıp, spam amacı ile kullanılmasını önlemek için e-posta adreslerinin direkt olarak belirtilmemesi tavsiye edilir. E-Posta Güvenliğiniz için adresinizi bielof[at]hotmail.com şeklinde yayımlamalısınız.
Sayfa Hızı: Sayfa hızı ziyaretçilerin sitenizde geçireceği süreye etki ettiğinden dolayı, sayfa hızınızı minimum düzeyde tutmanız önerilir.
GZIP: Sitenizde bulunan dosyaları belirli bir seviyeye kadar sıkıştırılıp, sitenizin daha hızlı açılması için kullanmanız önerilir.
Resimler: Sitenizdeki içeriği görsel olarak ön plana çıkarmak ve daha rahat anlaşılabilmesini sağlamak için önerilir. Fakat gereğinden fazla büyük boyutlarda resim kullanmak sayfa açılış hızını olumsuz etkilemektedir. (Resim Optimizasyonu Nasıl Yapılır konuyu okumanızı tavsiye ediyorum)
Google Analytics: Sitenize giriş yapan ziyaretçilerinizin detaylı analizi için Google Analytics kullanmanız önerilir.
Google Meta Etiketleri
Burada ki yazıları dikkate alarak meta keywords nasıl olmalı diye düşünmeyip Google Meta Etiketleri anlayarak web siteniz için HTML İyileştirmeleri dikkate almanızı öneririm.
Meta Keywords Kullanımı Gereksizdir – BiELOF.com sitemizde 26.06.2016 tarihinde yayınlanmıştır.
İlginizi çekebilecek; Gravatar Resmine Alt Etiket Ekleme Sorunu (Çözümü) Tanıtım yazısı Etkileri? Google Görsellerde En Üstlerde Nasıl Çıkılır başlıklı yazılarımız göz atmanızı tavsiye ediyorum.