ironsoft adlı üyeden alıntı
Bir sorum olacaktı. Keywords ( [B]Anahtar Kelime )'nin bir önemi yoksa Yoast SEO gibi büyük bir SEO eklentisi neden Odak Anahtar kelime ve Anahatar Kelimeler özelliğini barındırıyor. Bildiğim kadarıyla Yoast SEO seo puanını odak anahtar kelimenin kullanımına göre belirliyor.
Öncelikle sorunuz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim.
Eleştriyi severim. Tartışmayı da. Fkaat birçok kişi ne eleştiriyi nede tartışmayı bilmediği gibi bazı mesajlarda tabiri caiz ise küçümseme veya hakaret gibi yazdığı sürece bende agresifleşiyorum.
TİTLE=Başlık
DESCRİPTİON=Açıklama
Keywords=meta anahtar kelime
Keywords= sayfa içi kelime anahtarlarınız.
Tag=Eiket
Meta ve sayfa içerisinde temanızın özelliği olarak kullanılan sayfa altında veya üstünde kullanılan etiketler bir nevi kategori gibidir.
Kategori ve Etiket nasıl farklı ise;
Yoast SEO= Odak Anahtar kelime
Yoast SEO= Anahtar Kelimeler farklıdır.
Farkı Odak anahtar kelime her Yoast SEO eklentisinde mevcuttur. Eğer ücretli alırsanız 2. hatta 3. Odak Anahtar kelime kullanabilirsiniz.
Odak Anahtar kelime ile
Meta Anahtar kelime karıştırılmamalıdır.
Meta anahtar kelime eskiden
arama motorları için kullanılıyordu. Uzun zamandır Google ve diğer arama motorları bunu önemsemiyor.
Odak anahtar kelime Yoast eklentisinde 1 sayfa yayımlayınca Yükselmek istediğniz KELİME ANAHTARI için neleri yapmanız gerektiğini uyarı maiyetinde göstermek için kuıllanılır. Eğer bu eklentiyi ücretli alır iseniz 2.3.4 v.s. Yükselmek istediğniz KELİME ANAHTARI için kullanma imkanı sunar.
En basiti şöyle söyleyeyim.
Bayrampaşa klima servisi KELİME ANAHTARINDA çıkmak istiyoruz.Title= Bayrampaşa Klima Servisi
meta description" content="Bayrampaşa Klima Servisi, Bayrampaşa Klima tamiri, Bayrampaşa klima servisleri, Bayrampaşa Klima montaj>
Yoast SEO
Odak anahtar kelimemiz = Bayrampaşa klima servisi (1. kelime anahtarımız.)
Eğer ücretli Yoast SEO Premium alır isek;
[*]Odak anahtar 2. kelimemiz = Bayrampaşa Klima tamiri
[*]Odak anahtar 3. kelimemiz = Bayrampaşa Klima montaj
[*]Odak anahtar 4. kelimemiz = Bayrampaşa Klima servisleri
olarak kullanabiliriz.
Peki
Ücret ödemeden 2.3. v.s. anahtar kelimemizi nasıl kullanabiliriz. Burada biraz tecrübe ve kullanım önemli.
Örnek verdiğim arama motorlarında çıkmak istediğim diğer kelime anahtarlarını kullandığım zaman aldığım sonuçlar beni tatmin edici olmalı.
Sonuçları Google arama yaparsanız karşınıza çıkacaktır.
[*]bayrampaşa klima servis
[*]bayrampaşa klima servisleri
[*]bayrampaşa klima montaj
[*]bayrampaşa klima tamircisi
Arama motorları insan değildir.
bayrampaşa klima servis ile bayrampaşa klima servisi arasında sadece 1 i harfı yoktur. 2 kelimede farklı olarak algılar.
Bir tanıdığınıza yolda Merhaba, Naber, Nasılsın v.b. gibi 1 tane kelime söylediğinizde aynı sonuç alırız. (Oturup muhabbet ederiz hoşbeş ederiz.)
Arama motorunda.
Naber
Nasılsın
Merhaba
Hepsi farklı sonuç verir.
Yoast SEO yu boşuna kullanmıyoruz. Bu ve benzeri eklentiler her sayfa için başlık, açıklama girmemizi sağladığı gibi 1 tık ile meta og, facebook, twetter, google+ sayfalarımızı bağlamamızı sayfaları paylaşmamızı kolaylaştırıyor. Bu tarz eklenti kullanmazsanız her sayfaya ayrı başlık nasıl gireceksiniz.
Bir çok kişinin hatası da seo eklenti ayarlarından otomatik seçmeleri neticesinde site sloganınız ve başlığınız her sayfada aynı olduğundan dolayı sayfalarınız
yinelenen içerik olarak algılanabilmekte.
Buda Search Consol hata olarak uyarı vermektedir. (Bakınız:
https://wmaraci.com/forum/2036622-mesaj22.html)
Yoast SEO eklentisinde
META KEYWORDS bu şekilde kapatabilirsiniz.