Türkçe webmaster forumlarındaki ilk "tanıtım yazısı alınır" başlığını açan kişi olarak, geçen bu kadar zaman içerisinde hiçbir şeyin değişmemiş olmasını üzücü buluyorum. Bu nedenle bu yazıyı yazmaya karar verdim. Çünkü satın almak istiyorum ama piyasa bir türlü etkin yazı ne demektir öğrenmek istemiyor. İnatla, parayla spam yapıyoruz.
Açılan konularda tek kural neredeyse bu: yazınız 3 link içerebilir.
Google gerizekalı mı da, hiç bir işe yaramayan bir yazıdan, aynı sitenin uyduruk sayfalarına verilmiş 3 linkin hile olduğunu anlayamasın? Anlar.
Siz kaç tane, parayla satın alınmamış, içinde 3-5 tane aynı siteye link veren, sadece "internette gezerken şu siteyi gördüm..." diye anlamsız bir içerik barındıran ve doğal olan yazı gördünüz? Ben gördüm. Benim sitelerimden birine 4-5 ayrı siteden bu tarz yazı yazılmıştı. Ama yazanların amacı, konunun başlığından hit almaktı. Başka bir dertleri yoktu. Yani spamdi.
Peki etkin tanıtım yazısı nasıl olur?
Öncelikle buna tanıtım yazısı demek doğru değil. Tanıtım yazısı bir reklam aracıdır ve amacı, yazının yayınlandığı sitenin ziyaretçilerinin tanıtılan siteden haberdar olmasını sağlamaktır. Bu geçici bir reklam modelidir. Adwords'e reklam vermekle farkı yoktur hatta bana göre zararı vardır. Yapılacaksa siteden direkt değil, abonelere email aracılığıyla yapmak daha mantıklıdır. Ya da banner reklam çok daha iyidir.
Dolayısıyla buna tanıtım değil, yazı satın almak desek daha mantıklı. Çünkü amacımız backlink sağlamak. Direkt reklam yapmak değil.
Satın alınmış iyi bir yazının prensipleri şunlardır:
- Yazı doğal olmalıdır: Normalde blog sahibi nasıl yazı yazıyorsa, bu yazıyı da öyle yazmalıdır.
- Yazı ziyaretçinin işine yaramalıdır: Yukarıda dediğim gibi, amaç link verilen siteyi tanıtmak değil, yazının kendisini ziyaretçinin işine yarar halde sunmaktır.
- Yazı google'da üst sıralarda çıkabilecek kapasitede olmalıdır: En azından yazı başlığı aratıldığında bu yazıya ulaşılmalıdır. Dolayısıyla "İstanbul" başlığıyla yazı satın alınmaz. "İstanbul'un Tarihi Mekanları" diye yazı satın alınır.
- Yazı, yayınlandığı siteye değer katmalıdır: Yazıyı okuyan ziyaretçi, "vay adi spamci" değil, "teşekkürler", diyebilmelidir.
- Google'a şikayet edildiğinde, editör bu yazıyı satın alınmış yazı diye görememelidir.
- Yazıdaki link sayısı önemsizdir. Ne kadar çok siteye link verilebilirse o kadar faydalıdır. Rakiplere link verilmez tabii ama yazıyı okuyanın işine yarayacak her link verilmelidir. Aynı siteye birden fazla link verilebilir ama dediğim gibi bu linkler doğal, gerçekten işe yarar linkler olmalıdır. Ziyaretçi bu linklere tıkladığında, gittiği sayfayı da incelemek istemelidir. Bu kurallara uyan ve içinde 100 farklı siteye link verilmiş yazı, tek sitenin 3 sayfasına link verilmiş yazıdan yaklaşık olarak 7 milyar kat daha iyidir.
Özetlersek: yazı işe yaramalıdır.
Örnek:
"best flash games" aramasındaki(google.com) üçüncü siteye bakıyoruz ve bu adresi görüyoruz: http://www.techcult.com/the-150-best-online-flash-games/
Saymadım ama içinde 150 tane link var sanırım. Sayfa PR4. Günlük kaç ziyaretçisi olduğunu göremiyoruz ama arattığımız ifade(best flash games) hiç de fena değil. Bu yazı, yukarıda saydığım tüm kurallara uyuyor. Sitenin sahibine faydalı, linki olanlara faydalı ve en önemlisi ziyaretçiye faydalı. Bu yazı paralı bir yazı değildir büyük ihtimalle ama paralı olsa ne yazar. Google hangi hakla bu yazıyı engelleyebilir, bu siteye spam diyebilir? Diyemez. Aksine, ödüllendirir.
Tavsiyelerim:
Yazı satın alırken, başka sitelere link vermeyi unutmayın. Yazıya önem verin, ziyaretçiye faydalı olabilecek bir yazı yazın. Ya sadece alt sayfanıza ya da anasayfanıza link verin. Paranızın kıymetini bilin.
Yazı satarken, yazı ziyaretçilerinizin işine yarıyorsa, içindeki linkleri saymayın. Sadece linkler doğru yerde verilmiş mi diye kontrol edin. Yazı ne kadar kaliteli olursa, o kadar çok işinize yarar. Satın alan sadece link kazanırken, siz hem kaliteli yazı hem de para sahibi olun. Link sayısı fiyatı artırmaz, bunu unutmayın.
Saygılar.