Resmi açıklama aşağıdaki gibi fakıat tabiki yinede etkisi az veya çok da olsa var.
https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=tr"Nofollow", web yöneticilerinin arama motorlarına "Bu sayfadaki bağlantıları izleme" veya "Bu bağlantıyı izleme" komutlarını vermek için kullanabileceği bir yöntemdir.Başlangıçta nofollow özelliği sayfa düzeyindeki meta etikette görünüyordu ve arama motorlarına sayfadaki giden bağlantıları izlememe (yani taramama) komutu veriyordu. Örneğin:
nofollow tek tek bağlantılarda kullanılmaya başlamadan önce robotların bir sayfadaki tek tek bağlantıları izlemesini engellemek çok zahmetli bir işti (örneğin, bağlantıyı robots.txt dosyasında engellenmiş bir URL'ye yeniden yönlendirmek gerekiyordu). Bu yüzden rel özelliğinin nofollow özellik değeri oluşturulmuştu. Bu, web yöneticilerine daha ayrıntılı denetim sağlar: Arama motorlarına ve botlara sayfadaki bağlantıları izlememelerini söylemek yerine robotlara belirli bir bağlantıyı taramama talimatı verebilirsiniz. Örneğin:
oturum açGoogle, nofollow kullanılmış bağlantıları nasıl ele alır?
Genel olarak, bunları izlemeyiz. Bu, Google'ın bu bağlantılara PageRank veya bağlantı metni aktarmayacağı anlamına gelir. Temelde nofollow kullanımı, genel web grafiğimizden hedef bağlantıları çıkarmamıza neden olur. Bununla birlikte, başka siteler nofollowkullanmadan onlara bağlantı veriyorsa veya söz konusu URL'ler bir Site Haritası'nda Google'a gönderilirse hedef sayfalar, dizinimizde görüntülenmeye devam edebilir. Diğer arama motorlarının nofollow özniteliğini biraz farklı biçimlerde ele alabileceğini de unutmamak gerekir.
Google'ın nofollow kullanımı konusunda politikası nedir ve bazı örnekler verir misiniz?
Aşağıda, nofollow'u kullanmayı düşünebileceğiniz bazı durumlar aşağıda verilmiştir:
Güvenilmeyen içerikler: Sitenizden bağlandığınız sayfaların içeriği (örneğin, güvenilmeyen kullanıcı yorumları veya misafir defteri girişleri) hakkında bir garanti veremiyorsanız veya vermek istemiyorsanız o bağlantılar için nofollow uygulamalısınız. Bu, spam gönderenleri sitenizden uzak tutarken sitenizin istemeden web'deki kötü komşulara PageRank aktarmasını önlemeye yardımcı olur. Özellikle, Yorum spam'ı gönderenler bir hizmette güvenilmeyen bağlantılara nofollow uygulandığını görürse, o içerik yönetimi sistemini veya blog hizmetini hedef almamaya karar verebilir. Katkıda bulunanlardan güvenilir olanları tespit edip ödüllendirmek istiyorsanız zaman içinde sürekli olarak yüksek kaliteli katkı yapan üyeler veya kullanıcılar tarafından gönderilen bağlantılarda nofollow özelliğini otomatik veya manuel olarak kaldırmaya karar verebilirsiniz.
Ücretli bağlantılar: Bir sitenin Google arama sonuçlarındaki sıralaması kısmen ona bağlanan sitelerin analizine bağlıdır. Ödemeli bağlantıların arama sonuçlarını etkilemesini ve kullanıcılar üzerinde negatif etki oluşturmasını önlemek için web yöneticilerinin bu tür bağlantılarda nofollow kullanmasını öneririz. Arama motoru yönergeleri, çevrimiçi ve çevrimdışı ürün tüketicilerinin ödemeli ilişkileri açıkça görebildiği gibi, ödemeli bağlantıların da makineler tarafından okunabilecek bir biçimde açıkça ortaya konulmasını şart koşar (örneğin, tam sayfalık bir gazete reklamının başlığı "Reklam" olmalıdır). Google'ın ücretli bağlantılarla ilgili politikası hakkında daha fazla bilgi.
Tarama önceliği: Arama motoru robotları forumunuzda üye olarak oturum açamaz veya kaydolamaz, bundan dolayı Googlebot'u "buradan kaydolun" veya "oturum açın" bağlantılarını izlemeye davet etmeniz için bir neden yoktur. Bu bağlantılarda nofollow kullanarak Googlebot'un Google'ın dizininde görmek istediğiniz diğer sayfaları taramasını sağlayabilirsiniz. Ancak, nofollow uygulanmış bağlantılar üzerinden tarama önceliğine odaklanmak yerine kolay gezinti olanağı, kullanıcılar ve arama motorları için uygun URL'ler ve benzeri özelliklere sahip sağlam bir bilgi mimarisi, kaynakların çok daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilir.