Arkadaşlar güzel bir yazıdan birkaç alıntı yapıyorum. Sizin düşünceniz nelerdir bu konuda?
Küçük ve orta ölçekli Kobi düzeyindeki şirketlerin Web Teknolojilerine olan ihtiyaç piyasası ve WebMaster'lık ile SEO pazarının nereye gideceği konusunda bu başlık altında kısa bilgiler vereceğim.
Türkiye'de SEO'yu ve Google sıralamalarını Google Adwords Türkiye'nin belirlediği ve etkisinin olduğunu düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda Google reklam satın almadan ilk sayfalarda kalabilmek gittikçe zorlaşacaktır. Hatta Google her 3-4 aylık periyotlarda ilk 2-3 sayfadaki siteleri başka siteler ile değiştirip bir sirkülasyon yapacak ve sadece reklam alanlar her zaman en tepede olma garantisini taşıyacaktır.
Eskiden Web sitesi yaparken sadece site yapılıp daha sonra bakım ve destek ihtiyaç olduğu halde veriliyordu hatta hiç verilmiyordu. Günümüzde artık bu iş tek bir şahsa(WebMaster) kalmayıp Start-up düzeyinde ajansların yaptığı, alt yapı olarak WordPress kullanıp, sosyal medya ile ilişkilendirip, SEO kurallarına göre siteyi yapıp aylık düzenli editör-yel ve SEO bakım hizmeti verecek şekilde yapılmaktadır. Siz önce site ücretini anlaşıyorsunuz daha sonra aylık bakım parasını anlaşıyorsunuz.