Google Algoritması
Google amerikanın en büyük şirketlerinden biridir ve bu şirketin algoritması en gelişmiş yapay zeka ürünüdür. Bu ürünün yapısı oldukça karmaşıktır. Aslında bundan bir 6 sene önce daha basit olan Google Algoritması günden güne daha karmaşık ve daha kullanıcı odaklıdır. En azından kendileri öyle söylüyor. Ancak biz şöyle düşünüyoruz, Google sizleri daima Adwords uygulamasına mahkum ediyor.
Peki bunu nasıl yapıyor?; Google algoritmasını canlı tutarak tabiri caizse arama sonuçlarıyla çok oynuyor. Yani bugün 1. sırada yarın 3. sırada öbür gün belki sonuçlarda bile olmuyorsunuz ve daha sonra tekrar yine aynı. Bunun sebebi Google arama sonuçlarını güncel göstermeye çalışıyor arkaplanda da sizleri adwords’e mahkum etmeye çalışıyor.
Bizler bu durumda ne yapmalıyız?; Algoritma dalgalanmalarından yada Google’ın bir düğmeye basarak sonuçlarla oynamasından kurtulmak için;
*Kullanıcı odaklı çalışmalıyız, google odaklı değil.
*Daima bilgi vermeli ve kullanıcıyı sitede tutmalıyız.
*Kopya içerik üretmemeliyiz, farklı şeyler yapmalıyız.
*Ücretsiz hizmetler sağlamalı insanların dikkatini çekmeliyiz.
*Kullanıcının sitede geçirdiği zamanı ve dolaştığı sayfaları arttırmak için çalışmalar *yapmalıyız.
*İnsanların sitenizi ezberlemesini sağlamalıyız.
*Sosyal medyada fenomen olmalıyız.
Bu sayılanlar gerçekleştiği zaman sizler algoritma değişikliklerinden en az etkilenen sitelerden olacaksınız.
Kaynak: http://blog.tumsarf.com/google-algoritmasi