Yoğun istek üzerine bu başlığı açma gereksiniminde bulundum. 6 senelik deneyim ve tecrübelerimi paylaşmak isterim.
Kazancı/Getirisi nedir? ne olur?
Getirisi ürüne göre değişir. Örneğin SEO paketi satarsınız 15 TL'dir fiyatı. Kendinize portföy çıkartıp arama yaparak bir çok internet sitesi sahibine ulaşıp telefonda avantajlarınızdan bahsedebilirsiniz. Günlük ortalama 50 kişiye ulaşsanız 50x15 TL= 750 TL'lik günlük teklif gönderebilirsiniz tek bir temsilciyle, 2 temsilci olduğunda günlük 1500 TL'lik teklif aylık 20 iş gününde 30.000 TL'lik teklif gönderebilirsiniz. Müşteri temsilcisi çoğaldıkça satışınız ve teklifiniz o kadar artacaktır. Ürüne göre bu sayı çoğaltılabilir veya 1 MT veya 2 MT olarak home office çalıştırabilir veya çalışabilirsiniz.
Çağrı merkezi nedir?
İnternette yazdığı gibi , Kurumların telefonla yapılan talepleri almak ve başka birimlerine iletmek üzere sahip oldukları departman. Kar amaçlı bir şirket için bir çağrı merkezinin en temel amacı müşterilerden gelen ürün veya bilgilendirme taleplerinin karşılanmasıdır.
Genellikle Çağrı merkezi denildiğinde aklımıza bizleri 444 , 0850 vb. hattan arayan kişilerden biliriz hep , ama aslında detaya indiğinizde profesyonellik , kurumsallık olduğunu hissedeceksiniz.
Çağrı merkezini 2 farklı bölüm ile ayırabiliriz.
1- Inbound Çağrı Merkezi
2- Outbound Çağrı Merkezi
1- Inbound Çağrı Merkezi; Müşteri Hizmetleri olarak sınıflandırabiliriz. Örneğin X markasına sahip bir çağrı merkeziniz var , müşterileriniz X markası adına bilgi almak, kampanyalardan yararlanmak veya şikayet vb. tarzı durumlarda sizi arayıp ; çalışan müşteri temsilcilerinizin bu çağrıları yanıtlamasına denir.
2- Outbound Çağrı Merkezi; X markasında bir çağrı merkeziniz var bunun satışını yapmak için satış temsilcileriniz tarafından , müşterilerin aranılıp x markanıza ait ürünün satışını gerçekleştirmektir.
Projeye göre , inbound veya outbound proje gerçekleştirebiliriz.
Çağrı merkezi nasıl çalışır?
Sıfırdan çağrı merkezini A dan Z ye nasıl kuracağınızı ne yapacağınızı anlatacağım ,
- Öncelikle ne proje yapacağımıza karar verelim.
- Bir ofis tutuyoruz kendimize genellikle ilk etapta ,1+1 veya studio yeterli olabilir.
- Başlayacağımız kişi sayısına göre seat dediğimiz çağrı merkezi masaları ( bunu internet cafede ki masalar gibi düşünebilirsiniz. ) ve bilgisayarlar. Bu arada bilgisayarların sıfır veya hızlı olmasına gerek yok çok düşük maliyetle alabilirsiniz.
- ve son olarak çağrı merkezi kulakları gerekiyor.
Buraya kadar başlı başına tüm çağrı merkezi gövdesi hazır.
Şimdi bilgisayar ve ekipmanlarımız hazır. Öncelikle arama yapabilmek için VOİP sistemi yani bilgisayar üzerinden arama yapacağımız ekrandır. Bu ekranın kurulumu kolaydır. Uzaktan bağlantı ile bile kurabilir. Örnek benim kullandıgım voip görüntüsü ;
Bu sistemi kurduğumuzda konuştuğumuz kadar ödeme yaparız. Mesela 10 dakikası 0,05 krştur. Buna göre bakiye veya aylık olarak ödeyebilirsiniz voip alacağınız *******inasyon firmasından.
Proje alacağınız firmadan data ve crm ekranı vermelerini isteyin. Çoğu bayiilik veren yerler crm alt yapınızı veriyor. Data vermiyorlar ise internetten data satan bir çok kişiye ulaşabilir işinize göre data satın alabilirsiniz.
________
Detaya indiğim için kalabalık gelebilir ama çok kolay bir kurulumu ve maliyeti az olan bir sektördür.
Tecrübeme göre ortalama 5 kişi çalışan bir çağrı merkezini 4 bin tl ye çok rahat kurabilirsiniz. Hatta daha ucuza da getirebiliriz.
DÜŞÜK MALİYETLE BÜYÜK İŞLER BAŞARABİLİRSİNİZ.
Yani bu işe girdiğinizde her türlü riski göze alacaksınız ama doğru iş sabır ile yüksek gelir elde edebilirsiniz? Günümüzde neden çok çağrı merkezi var? Bu size yeterli cevap olabilir.
Çağrı merkezi işi genç nesile hitap eder ve işinizden keyif alırsınız.
GELİN ÇAĞRI MERKEZİNİZİ A DAN Z YE PROFESYONEL TECRÜBELİ EKİBİMİZ İLE BİZ KURALIM! PM İLETİN veya aykutyarici(@)gmail.com TEKLİF VERELİM!