Etkisiz Hale Gelen 9 Eski SEO Tekniği

SEO çalışmalarında sıkça yapılan, uzun süre önce etkisini yada verdiği etkileri sıfıra düşmüş, aşırı şekilde kullanıldığında yada kontrolsüz eklendiğinde etkili olmayan SEO tekniklerini sizlere anlatmaya çalışacağız.

Bu teknikler geçmişte sıkça kullanılan lâkin günümüzde önemini tamamen yitirmiş çalışmalardır. Bu tür çalışmalar ise;

1. Pagerank Sayısına Göre Yapılan Çalışma

Google’nin Pagerank algoritmasını güncellemeyi durdurduğu vakitten sonra ve yaklaşık 3 ay öncesinden gerçekleştirdiği algoritma ile bu değeri ortadan kaldırmıştır. Yerine TrustRank ve Mantıksal SEO Arabirimi eklemiştir. Google daha çok site puanlamasından yana içeriksel uyumu daha ön görerek içerik değerinin puanlamadan daha önde olduğunu açıklamıştır.

2. Alexa Sıralamasına Göre Yapılan Çalışma

Alexa temelinde Amazon tarafından yönetilen ve web sitelerinin dünya üzerinde ve ülke üzerinde belirli bir popülasyon sayısını işaretleyen sayaçtır diyebiliriz. Bu değer Google’nin gözünde hiçbir değer oluşturmamasına rağmen günümüzce sıkça kullanılmaktadır.

3. DMOZ Dizin Durumuna Göre Yapılan Çalışmalar

DMOZ 2008 yıllarında Google kendi algoritma yapılarına güvenmeden önce kaliteli sitelerin ve değerli sitelerin yer aldığı bu dizini kullanmaktaydı. Google algoritmalarını geliştirip dış kaynaklarla bağlantıları kestikten sonra bu çalışma değeri de ortadan kalkmıştır. DMOZ’u artık sadece editör kontrolünde olan bir dizin olarak algılayabilirsiniz.

4. Footer (Alt Kısım) Link Çalışmaları

Bu tür çalışmalar kısa vaadede etki gösterse de uzun vaadede problem yaratabilecek, eklendiğinde ayrı bir dalgalanma, kaldırıldığında ise ayrı bir dalgalanmaya sebebiyet verebilecek riskli ve değeri sonlanmış diyebileceğimiz bir backlink çalışmasıdır.

5. Dizin Siteleri (Gruplaşmış Site Toplulukları Adresi)

Dizin sitelerinde sektörel anlamda yapılan çalışmalar, eklemeler geçmiş dönemde rakip sitelerden ortak backlink alarak yapılan etkili çalışma olsa da şuanda etkisini tamamen yitirip sadece link çıkışı amaçlı yapılmış site olarak görülmektedir. Şuanki durumu ise etkisiz ve zararlı durumudur.

6. Sosyal İmleme (Sosyal Bookmarking)

Sosyal imleme geçmişte arama motoru botlarının sıkça dolaşıp referans aldığı siteler olsa da 2011-2012 yılında yapılan Penguen algoritması ile “sadece link çıkışı yapan link çöplüğü siteler” olarak işaretlenmiş ve etkisini tamamen yitirerek SPAM durumuna geçen zararlı sitelerden olmuştur.

7. Ziyaretçi Defterleri

Bilhassa otomatik programlarla eklenen bu çalışmalar bir dizine bağlı binlerce sayfa içerisinden düzensiz alınan backlinklerden dolayı zararlı durumuna geçen ve içeriksel bir kuvveti olmadığından dolayı etkisini yitirmiş backlink siteleri olmuştur.

8. Whois Backlink (Sorgu Linklemeleri)

Sitenin tüm bilgilerini bir dizine kayıt etme amaçlı otomatik olarak yapılan backlinkler ise Google tarafından asla önerilmeyen, SPAM durumunda olup linkfarm (link çöplüğü) sınıfı içerisinde alınmış link arşivleri olmaktadır. Bu arşivler sitenin ana sayfasına onbinlerce farklı değersiz sitelerden bağlantı göndererek sitenin gerçek kalitesini düşürmeye sebebiyet vermektedir.

9. Toplist (Hit Gönderen/Alan Dizinler)

Toplist kavramı bir siteye kendi sitenizi ekleyip (değersiz bir sayfasına) sitenizin değerli sayfasından sizden link isteyip karşılıklı linke sebebiyet veren, üstelik onbinlerce farklı amaçlı eklenen sitelerin arasından siteye değersiz link ve yanıltıcı hit gönderen sitelerdir.

Sitenizin Kalitesinden Ödün Vermeyin!

Sitenizin daha kaliteli olması ve ileriye yönelik daha iyi bir çalışma yapmak için muhakkak yeni nesil teknoloji ve gelişmeleri takip etmelisiniz. Gelişmeleri takip ederek sitenize zarar verebilecek unsurların önüne geçebilir, ilerleyen zamanlarda da sitenize gelebilecek zararları minimum’a indirmiş olursunuz. Sitenizin sağlığı ve arama motorlarında daha iyi yerlerde stabil bir şekilde yükselmesi için bu tür çalışmaların bir an önce önüne geçerek durdurmalı, yüksek pagerank, alexa kayıtlı siteler yada etkisi geçmiş sitenize zarar verebilecek çalışmaların da aynı zamanda önüne geçmelisiniz.

Kaynak:Seo hocası