lostyazilim

Bin gösterim başına gelir?

15 Mesajlar 11.350 Okunma
lstbozum
wmaraci reklam

JasonBourne JasonBourne WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.09.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Web Developer
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** D**
  • Mesajlar 197
  • Beğeniler 33 / 28
  • Ticaret 7, (%100)
adsense durduk yere ban attı saçmalığa bak. neymiş sahte tıklama yapmışım. bu nasıl saçmalık günde yaklaşık 2 k tık geliyor banlandım....
 

 

wmaraci
reklam

SamSmith SamSmith WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.08.2016
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek cevirmen
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad K** S**
  • Mesajlar 317
  • Beğeniler 29 / 47
  • Ticaret 0, (%0)

Alicevat adlı üyeden alıntı

Selam arkadaşlar.

BGBM maliyeti reklam geliri optimizasyonu/istatistikleri için bir ölçüdür.

Ayrıca tüm reklam sektörü de BGBM üzerinden çalışır. Fiyatlandırmalarda bu oran üzerinden yapılır. Bu oranın yaygın olarak kullanılan diğer adı CPM dir.

Google tıklama başına ödeme yapar. Ayrıca toplam kazancı sayfa gösterimine oranlayarak BGBM değerini istatistik olarak sunar. Sizde böylelikle reklam performansınızı ölçümleyebilirsiniz.

Reklam firmaları ise reklam yayını için CPM teklifi sunar. Bu teklif 1000 gösterim için verilen tekliftir.

Gösterimler çoğuldur.


Peki 1000 sayfa görüntülenme sonrasinda bize istatiksel olarak sunulan miktari elde edebiliyor muyuz? BGBM sadece istatiksel bir veri olarak mi kaliyor? '' Eger 1000 gösterim olsaydi bu kadar alirdiniz'' mi demek istiyor? Yoksa diyelim BGBM 20 TL ve ben 1000 sayfa görüntülemesi elde ettim bu 20 TL yi alamayacak miyim? Yani sadece tiklamadan mi ödeme yapiyor adsense? 1000 sayfa görüntülenmesinden gelir elde edenler var yabanci site tabi.
Alicevat
 

 

Her türlü İngilizce icerik icin pm ile ulasabilirsiniz.

Alicevat Alicevat Falanlar, Filanlar... Kullanıcı
  • Üyelik 27.04.2015
  • Yaş/Cinsiyet 40 / E
  • Meslek Yazılım Mühendisi
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** Y**
  • Mesajlar 457
  • Beğeniler 43 / 202
  • Ticaret 1, (%100)
Peki 1000 sayfa görüntülenme sonrasinda bize istatiksel olarak sunulan miktari elde edebiliyor muyuz? BGBM sadece istatiksel bir veri olarak mi kaliyor? '' Eger 1000 gösterim olsaydi bu kadar alirdiniz'' mi demek istiyor? Yoksa diyelim BGBM 20 TL ve ben 1000 sayfa görüntülemesi elde ettim bu 20 TL yi alamayacak miyim? Yani sadece tiklamadan mi ödeme yapiyor adsense? 1000 sayfa görüntülenmesinden gelir elde edenler var yabanci site tabi.

Selam.

Google tıklama başına ödeme yapar. BGBM sadece istatistiksel veridir.

Gün başında sayfa gösterimleri düşük olacağı için reklam tıklaması var ise BGBM değeri matematiksel hesap sonucu yüksek çıkar. Bu değeri önemsemeyin.

Gün ortasına doğru sayfa gösterimleri arttıkça reklam tıklamalarıyla bağlantılı olarak ilgili değer değişecek (Genelde reklam tıklamaları sayfa gösterimlerine oranla daha düşük olacağından değişiklik aşağı yönlü olacaktır.) ve gün sonunda, ilgili gün için gerçek değerini bulacaktır.

BGBM, tıklamalardan oluşan kazancın (gösterim/1000)'e oranıdır.

Dolayısıyla bu oran size, reklam performansınızı ve sayfanız üzerinde reklam optimizasyonu ihtiyacınız olup olmadığını gösterir.

Tabi burada sayfa gösterimini oluşturan,

* Ziyaretçi sayısı,
* Ziyaretçi niteliği,
* Ziyaret aralığı,
* Zaman aralığı,
* Sezona göre ziyaretçi niteliği,
* Ziyaretçi hareketleri (Kişi başı ortalama gösterim)


Etkenlerine konuyu uzatmamak için girmeyeceğim.

Fakat bu etkenler, reklam performansını ve BGBM değerlerini büyük ölçüde etkileyici özelliklere sahiptirler. Bu bir çarktır ve her dişlinin bir görevi vardır.

Şayet reklam performansı ile ilgili daha detaylı bir konu olursa ve müsait olabilirsek bu etkenlere de tüm yönleriyle değinmeye çalışırız.

BGBM tanımımıza devam edelim.

Her sayfanın ve her alanın bir BGBM oranı olduğu gibi tüm sitenin ve tüm alanlarında bir BGBM oranı vardır. Bu oranlar ayrı ayrı ele alınır ve performans çalışmaları esnasında her biri için en iyi oran elde edilmeye çalışılır.

Genel oranlar tekile bağlı olduğundan, ilgili çalışmalar daha çok tekil birimler (Reklam alanı ve sayfa) üzerinden sağlanır. Genel oranlara sadece fikir edinmek için bakarız.

Burada her sayfanın ve reklam alanının kendi başına gösterim miktarı ve reklam tıklamaları farklı olacağından, kimi sayfalarda veya alanlarda BGBM oranları gayet iyi iken, genele baktığınızda bu oran düşük çıkabilir.

Bu gibi durumlarda oranı düşüren sayfalar veya alanlar tespit edilir ve çeşitli düzenlemeler ile reklam performansı arttırılır.

BGBM kıstası (Düşük, Orta, Yüksek tespiti) için herhangi bir otorite yoktur.

Bu kıstas;

* Site sahibi,
* Site kategorisi,
* Sitede ki toplam sayfa sayısı,
* Sayfa gösterimi,

* Kategori rekabeti,
* Anahtar kelime rekabeti,
* Anahtar kelimeler için önerilen teklifler,
* Anahtar kelimeler için ödenen ücretler v.b.

* Sezona göre ziyaretçi niteliği,
* Sezona göre reklam doluluğu,
* Sezona göre verilen teklifler/ödenen ücretler,

* Reklam sayısı,
* Reklam yerleşimi,
* Reklam tıklamaları,
* Reklam tıklama oranları,
* Reklam birimi çeşidi (Envanteri bol olan reklam birimleri)
* Reklamların gösterildiği toplam sayfa sayısı,
* Reklamların görüntülenebilirlik oranı,
* Tıklama başı maliyetler,
* Reklam tıklamalarının ticaretle sonuçlanması,
* Reklam tıklamasının, ziyaretçinin reklam tıklama eğilimleri ile uyuşması,

* Ziyaretçi niteliği,
* Tekil/çoğul ziyaret sayısı,
* Ziyaretçi başına ort. sayfa gösterimi,
* Ziyaretçilerin nereden geldiği ve nereye gittiği,
* Hedef ziyaretçi kitlesinin oranı,
* Ziyaretçi demografisi ile gösterilen reklamların uyumluluğu,
* Çeşitli zaman aralıklarındaki ziyaretçi demografisi v.b.

Birçok etken doğrultusunda değişir.

Bir siteniz vardır ortalama 4,00 TL BGBM oranı verir fakat yukarıdaki etkenlere bakıldığında ilgili oran düşük kalabilir.

Yine bir siteniz vardır ve BGBM oranı 0.75 tir fakat yukarıdaki etkenlere bakıldığında gayet iyi bir oran olabilir.

Her sitenin BGBM kıstası hesaplaması için çalışma yapması şarttır.

Genelde yanlış değerlendirilen bir konuya değinmek isterim.

Rastgele denemeler ile yaptığınız çalışmaların BGBM oranlarınızı arttırması veya azaltması doğru veya yanlış yaptığınız konusunda, sanılanın aksine size yol göstermez.

Şayet bir BGBM kıstasınız yok ise,

Yaptığınız değişiklik X oranında bir artış gösterse bile ilgili değişiklik için verdiğiniz taviz (Farklı düzenlemeler) veya ölçümlemediğiniz ziyaretçi kitlesi/niteliği (Sizi düzenlemeye iten BGBM oranınızın oluştuğu zaman aralığındaki ziyaretçi kitlesi sizin esas kitleniz olmayabilir. (Esas kitle : Uyumlu demografi)) 2X veya daha fazla bir orandan olmanıza sebep olabilir.

Zaten çeşitli düzenlemeler ve denemeler ile en iyi performansı yakalamaya çalışmayacak mıyız?

Evet doğru söylüyorsunuz, fakat en iyi performans hangisi?

Bu sebeple, yukarıdaki madde madde saydığımız etkenler doğrultusunda siteniz için BGBM kıstası çalışması yapmanız şarttır. Aksi durumda BGBM oranlarınızdaki değişimi, iyi veya kötü olarak ölçümleyemezsiniz.

Rastgele denemeler, değerli vaktinizi boşa harcayacağı gibi sürekli değişen şartları da göz önüne aldığımızda, bir sonraki analiz bir öncekini karşılamayacak ve doğru sonuca ulaşmanıza engel olacaktır.

Halbuki bu çalışmayı bir kere yapmanız durumunda, ilerleyen süreçte şartlarda herhangi bir değişiklik olsa bile, sadece ilgili birimleri analiz ederek kıstasınızı kolayca güncelleyebilirsiniz.

Bu konu çok daha detaylı bir anlatıma muhtaçtır fakat şimdilik burada bitirelim. Tüm bu anlatılanların ışığında kısa bir özet verecek olursak,

BGBM oranı reklam performansı analizi ve düzenlemeleri için önemli bir istatistiksel veridir. Bu veriyi iyi kullanıp sitesini ve kitlesini tanıyan webmaster lar güzel kazançlar sağlayabilirler.


*********


Son olarak,

Yarın bir gün X bir reklam ajansı veya adx firması ile çalışmak istediğinizde BGBM = CPM terimlerini sık sık duyacaksınızdır.


Reklam ajansları :

Bu ajanslar kendi aralarında birçok çeşide ayrıldıkları gibi çalışma şekli olarak da farklılıklar gösterirler.

Çeşitler,

* Reklam verenin bünyesinde,
* Reklam verene dışarıdan anlaşmalı hizmet veren,
* Reklam verenin çalışmakta olduğu ajans ile bağlantısı olan
* Komisyoncu mecra v.b.
* Affiliate marketing (Tavsiye etmiyorum)

Yöntemler,

* Komple envanter kiralama, (Tüm reklam alanlarını belirli bir ücret üzerinden ör. 1 yıl kiralar)
* İhtiyaca göre kiralama, (Elindeki içeriğe göre belirli alanları kiralar) v.b.
* Dönüşüm şartlı kiralama (Affiliate)

Yukarıdaki iki madde özettir. Detaya girmeyeceğim.

Piyasada karşılaşma imkanınızın daha yüksek olduğu "İhtiyaca göre kiralama" usulü çalışan firmalar hakkında bir kaç bilgi vermek isterim.

Bu firmalar (Bir çoğu),

Kendi maliyetleri doğrultusunda CPM teklifleri verirken yukarıda saydığımız hiçbir veriyi göz önüne almaz, sadece sayfa gösterimleriniz ile ilgilenirler.

CPM tekliflerini, tüm sayfa gösterimlerinizi hedefleyeceklerini beyan ederek sunarlar.

Fakat yayın aşamasına geldiklerinde bir reklam yayını için bölge, yaş, cinsiyet, günlük gösterim sınırı, zaman aralığı v.b. birçok filtre koymak isterler ve bu sebepten ötürü gösterim sayınızı çoğu zaman %50 oranında dahi dolduramazlar.

Hatta şöyle ki,

Filtrelerden ötürü, normal şartlarda 2 günde ulaşabileceğiniz hedeflenen gösterim sayısına 1 ay geçmesine rağmen ulaşamayabilirsiniz.

Duruma itiraz ettiğinizde ise, dolduramadıkları gösterimler için adsense kodunuzu kullandıklarını ve dolayısıyla zarar etmediğinizi söyleseler de, siz ilgili CPM teklifini tüm sayfa gösterimleriniz için kabul etmiştiniz.

Bu durum, 100 tane ürün alacağını söyleyip fiyat alan bir müşterinin, verdiğiniz indirimli fiyattan ürünleri tek tek alması gibidir.

Ayrıca, envanterin doldurulamadığı zamanlarda bölük pörçük gösterilen adsense reklamları performans vermez. (Bu da detaylandırılması gereken ve birçok kişinin hata yaptığı ayrı bir konu)

Vodafone, Turkcell gibi reklamlarda gösterim kotası olmadığını ve diğer reklam verenler için referans olacağını söylerek düşük CPM teklifleri verip envanteri doldurmak isterlerse kanmayın. Üzerinize yapışır. :)

Tüm işi onlar organize ediyorlar. İsterlerse kediyi aslan diye satarlar ;)

Tabi her ne kadar böyle latifeler yapsak da performansta önem arz etmektedir. Şayet belirli bir tıklama çıtasının altına inildiği tespit edilirse, reklam veren ile problem yaşamamak için duruma müdahale ederler. Bazı durumlarda reklam veren ajansta mecraları seçebilmektedir. Dönüşüm düşük olursa burada da problem çıkabilir.

Bununla birlikte, bu tür satış yapan reklam firmaları biraz bencildir ve ziyaretçi tepkisini umursamazlar. İlk hedefleri interstitial reklamlardır. Bu hataya düşmeyin.

Abi şöyle reklam basıcaz, böyle bilmem napıcaz tarzı cümleler ile umut yükleyip CPM tekliflerini düşük rakamlardan kabul ettirmek isteyen müşteri temsilcilerine fazla itibar etmeyin. İşten ayrıldıklarında vaatlerini de beraber götürüyorlar. Reklam sektöründe eleman değişiklikleri çok sık yaşanır.

Şayet vaktimiz olursa müsait bir zamanda reklam firmaları, çalışma şekilleri ve dikkat edilmesi gereken püf noktalar konusunu da daha detaylı olarak anlatmaya çalışırız.


adx gibi aracı kurumlar :

Google partner olarak çalışırlar. Farklı reklam sağlayıcıları ile de işbirlikleri olabilir.

Bu firmalar (Bir çoğu),

* BGBM maliyetlerinizi ölçümleyelim,
* Hangi alanlar ve ölçüler daha iyi performans gösterecek onlara bir bakalım,
* Bu site adsense de harcanıyor,
* Sitenizi en iyi performans verecek şekilde düzenleyelim,
* Yeni reklam alanları oluşturalım v.b.

Söylemlerde bulunacaklardır.

Hepsi için olmasa da iletişim geçtiğiniz arkadaşların çoğunluğu, işten anlamamakla birlikte daha çok makale uzmanlarıdır.

Yukarıda anlatılan onca veriyi hiçe sayar ve Adsense hesabınıza kıyasla 3-5 kuruşluk CPM artışlarını başarı olarak görürler. Plaza dili hakimdir.

Fakat deneme yanılma yöntemleriyle bu işler yürümez :) Şöyle mi böyle mi derken bir bakmışsınız dünyanın zamanı gitmiş ve elde hiçbir şey yok.

Genelde tek bir hedefleri vardır, yayıncı portföylerini genişletmek.


*********


Netice;

Gördüğünüz gibi dostlar herkes kendi ekmeğinin, kendi çıkarlarının peşinde :)

Benim sizlere tavsiyem, BGBM kıstası dediğimiz çalışmayı kendi bünyenizde yaparak gücünüzü keşfetmeniz ve adsense çalışmalarrınızı veya ajans işbirliklerinizi, ne istediğini bilen bir kişi olarak yürütmenizdir.

Gücünüzün farkında olursanız hem emeğinizin karşılığını alır hem de kimsenin elinde oyuncak olmazsınız.

Şunu unutmayınız ki,

Tüm Dünyanın rağbet ettiği ve yakından takip ettiği bir sistem de deneme yanılma yoluyla sonuca ulaşmaya çalışmak vakit kaybından başka bir şey değildir. İstatistiksel analiz şarttır. ;)

Uzun bir yazı oldu, faydalı olabildiysek ne mutlu.


NOT :

1-) Burada anlatılan konulara özetle değinilmiş olup gerektiği şekilde detaylara girilmemiştir. Bu sebepten ötürü bir çok tanım veya tecrübe şartlara göre değişiklik gösterebilir.

2-) [B]BGBM kıstası
diye bir terim literatürde bulunmamaktadır. Anlaşılabilir olması açısından öyle bir tanım seçtim.
[/B]
SamSmith

kişi bu mesajı beğendi.

AkıllıSoft Yazılım & Bilişim Teknolojileri

SamSmith SamSmith WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.08.2016
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek cevirmen
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad K** S**
  • Mesajlar 317
  • Beğeniler 29 / 47
  • Ticaret 0, (%0)
Oldukça faydalı bir yazı. Bir çok soruya cevap buldum diyebilirim, teşekkürler...
 

 

Her türlü İngilizce icerik icin pm ile ulasabilirsiniz.
wmaraci
wmaraci

Ergin Ergin WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 03.07.2015
  • Yaş/Cinsiyet 42 / E
  • Meslek müzisyen/webmaster
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad E** A**
  • Mesajlar 431
  • Beğeniler 47 / 219
  • Ticaret 3, (%100)
BGBG o ana kadar olan performansın 1000 gösterim boyunca aynı şekilde devam etmesi halinde kazanabileceğiniz tahmini gelirdir.

Örneğin sitenize giren ilk kişi reklama tıkladı. Reklam da 1 tl verdi. Bu durumda anlık BGBG rakamı sitenize her girenin reklama tıklaması ve her tıklamanın 1tl vermesi üzerine hesaplanıyor. Gerçek hayatta ise her giren reklama tıklamaz. Her reklam da 1tl vermez. Dolayısıyla BGBG yavaş yavaş düşmeye başlar.

Adsense tıklama olmadan gösterim başına da ufak tefek bişeyler veriyor özellikle yurtdışı ziyaretçilerden. Türkiye'de bu pek olmuyor tabi. Türkiye gelirleri bende şu an Hindistan seviyesinde. Bazen onun bile altında kalıyor.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al