Arkadaşlar, Türkiye’ de ve tüm Dünya’da ki web sitelerin açılışından belirli bir süre sonra otomatik olarak girdiği bir dizinden bahsedeceğim. “Alexa”
Bu dizin sosyal arama motorları ve diğer orjinal dizinlerden daha farklı olarak internet kanalının yarısından fazlası tarafından önemsendiği kesin.
Yayında olan ve biraz da olsa yayınına güncel olarak devam eden tüm sitelerin bulunabileceği bu dizin, geceleri saat 00:00 – 01:00 arasında güncellenip, aynı günün 16:00-17:00 arasında da ara güncelleme yapmaktadır.
Web sitenizin Dünya’ web siteleri arasında kaçıncı olduğunu öğrenmek için “http://alexa.com” adresinden sorgulatma yapabilirsiniz.
Gelelim bu değeri (rank-derece) düşürme yöntemlerine.
Bildiğiniz üzere Alexa değeri düştükçe sıralamanız yükselir, Dünya’nın en çok kullanılan sosyal ağı olan Facebook.com adresinin Alexa değeri global sıralamada #2 dir.
Web sitenizin görüntülenmesi (page views), ziyaretçi artışı (increase in visitors), çevrimiçi – sitedeki ziyaretçilerin sitede kalma oranı (online visitors), tutarlılık ve arama motorlarından gelen ziyaretçi kitlesi (using a search engine to your web site) gibi temel unsurlar baş faktör olarak sitelerinizin değerini etkiler.
Sitenize giren kimselerin eğer Alexa Toolbar denilen eklentisi varsa, o bilgisayar sizin sitenize girdiğine dair bilgileri Alexa.com a gönderir ve sitenin alexa değeri yükselmeye başlar.
Alexa değerinin merkeze gönderilmesi için illa Alexa Toolbar yüklü olması gerekmez, sitenize koyduğunuz Alexa Widget yani, sizin sitenizin alexa değerini ziyaretçilere gösteren bannerların içinde ki java scriptlerde ziyaretçi istatistiklerini alexaya pingler (gönderir).
Alexa değeri, normal bir ziyaretçi sayacınızla birlikte reklam alış verişlerinde temel bir referans noktası olmuştur. (En azından ülkede ki webmasterların %50 sinin üzerinde bir kitle bu sistemde ki rankınızı inceler böyle bir iş yaparken.)
Alexanızı yükseltmek için çok ziyaretçi çekmenize gerek yok, bu bir orandır, yani sitenize giren ziyaretçi sayısı günlük 300 (tekil) kişi ise, bu ziyaretçilerin %95 i arama motorlarından ref ile naturel olarak geliyorsa ve diğer kalanları backlinkler, ezberden vs. giriyorsa, sitenizde ortalama 5 dakika duruyorsa, bu sistemin adı “A” sistemi olsun.
Bir web siteniz ise günlük 2000 ziyaretçi alıyor (tekil), bu ziyaretçilerin %50 si sosyal ağlardan, geri kalanı proxy, hit sitelerinden hitlerle, farklı iplerle manuel ve oto olarak geliyor ve sitede 20-30 saniye kalıyorsa bu sistemin adı ise “B” sistemi olsun.
Bu iki sistemden uzun ömürlü kalıcı olan özgün içerikli olmasıda önemli olan “A” sistemidir. Çünkü sistem kullanıcı kendine çeken ve sitede önemli bir biçimde tutarak (Tekil olmayan) çoğul sayfa gösterimi yaptırır. Çoğul sayfa gösterimi Alexa gözünde büyük bir etkendir.
“B” sisteminin görüntülenme oranı fazla olsa bile Alexa rankı diğer siteye göre daha hızlı ilerler bu oran 1-2 hafta sürer ama belirli bir süreden sonra elinde olmayarak geri tepmeye başlar, çünkü durumu anlamıştır artık Alexa. Bunu 15 site üzerinde denediğim SEO (Search Engine Optimization) deneyleri ile denemiş bulunmaktayım.
Yaklaşık 6-7 kat daha fazla ziyaretçi almasına rağmen ilk sistem sitede ziyaretçi tutarak bağlı olan aynı ülkelerden ziyaretçi alırsa, tutarlılık denilen sistem Alexa değerinizin yükseltir, iyi bir sıralamaya gelirsiniz.
Özgün içerik paylaşırsanız Google’de iyi bir sıralamanız olur ve natural (doğal, hit sitelerinden fake olmayan gerçek ziyaretçi) kazanırsınız. Bu size uzun ömürlü bir değer kazanmanıza yarar.
Kısa süreli Alexa çalışmaları yapan kimselere aldırmayın, eğer ciddi düşünüyorsanız, hayatınızda ve web sitenizde hiçbir şekilde kısa süreli ciddi ranklara oynamayın.
NOT: Makale giriş makalesidir, genel konuyu özetlemeye çalıştım, ciddi bir yükseliş için ayrı bir makalede hazırlamaktayım.
Alexa'da Yükselmek İçin Neler Yapılır?