-
Üyelik
15.09.2012
-
Yaş/Cinsiyet
29 / E
-
Meslek
Dijital Pazarlama
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
M** C**
-
Mesajlar
259
-
Beğeniler
115 / 26
-
Ticaret
3, (%100)
Merhaba arkadaşlar,
Blog açmak için anahtar kelimeleri ve aranma hacimlerini inceliyorum. Aynı zamanda rekabet oranlarına bakıyorum.
Bu rekabet oranları "yüksek" olan kelimeler web sitesi sahibi için avantajlı bir durum, reklamverenlerin yoğunluk rekabetini gösterdiğinden dolayı. Yanlışım varsa düzeltin. Hemen yanında ise önerilen teklif miktarı yazıyor. Bu da reklamverenin tıklama başına minimum ödeyeceği ücret tutarı.
Ancak baktığımda rekabet oranı düşük olanlarda önerilen teklif yüksek (örn. 1,5 Tl - 2,15 TL gibi)
Rekabet oranı yüksek olanlarda ise önerilen teklifler genelde düşük durumda (örn. 0,40 TL - 0,05 TL gibi) neden böyle?
Ben bu durumda hangisini baz almam gerekiyor, hangisini göz önünde bulundurmam gerekiyor anlayamadım.
KartPazar
Üyeliği Durdurulmuş
Banlı Kullanıcı
-
Üyelik
03.05.2013
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
Ön Ödemeli Kart Satışı
-
Konum
KKTC
-
Ad Soyad
B** U**
-
Mesajlar
1135
-
Beğeniler
160 / 373
-
Ticaret
16, (%100)
Birinin sürümü yüksek, diğerinin düşük. Yani birinde 1 tık almak için harcadığın emek ile diğerinde 10 tık alabiliyorsun. Ama o çok tık alan konuda, tık başına ödemeler de hali ile daha düşük oluyor. Yani senin kazancını belirleyen şey verdiğin emek oluyor.
1 kişi bu mesajı beğendi.
KartPazar
Üyeliği Durdurulmuş
Banlı Kullanıcı
-
Üyelik
03.05.2013
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
Ön Ödemeli Kart Satışı
-
Konum
KKTC
-
Ad Soyad
B** U**
-
Mesajlar
1135
-
Beğeniler
160 / 373
-
Ticaret
16, (%100)
Yazdığım mesajda, özetle aralarında bir fark olmadığını göstermeye çalışmıştım ama yeterince açık olamadım sanırım. Bu benim bakış açım. Bakalım diğer arkadaşlar neler yazacaklar.
-
Üyelik
16.07.2014
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
E-Ticaret
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
M** Ç**
-
Mesajlar
1233
-
Beğeniler
188 / 420
-
Ticaret
12, (%100)
TBM'yi reklam veren siteler belirler. Min tbm reklam veren sitelerin verdiği tekliflerin ortalaması gibi birşey. Haliyle aranma hacmi yüksek kelimelerde TBM düşük oluyor. Şimdi günlük 5000 kişinin aradığı anahtar kelimeye 5 lira TBM olsa firmalar reklam çıkamaz. Günlük 50 kişinin aradığı kelime spesifik kelimedir, para kazandırıyorsa firmalar 3-5-10 tbm ayarlayabilirler, zaten gidecek maksimum para belli.
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
15.09.2012
-
Yaş/Cinsiyet
29 / E
-
Meslek
Dijital Pazarlama
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
M** C**
-
Mesajlar
259
-
Beğeniler
115 / 26
-
Ticaret
3, (%100)
Anladım hocam dediğiniz mantıklı ama rekabet derecesi yüksek olunca çok kişi reklam veriyor ya hani, bu durumda tbm açık artırmadan dolayı yükselmesi gerekmiyor mu? Benim kafamı o karıştırmıştı.
-
Üyelik
16.07.2014
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
E-Ticaret
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
M** Ç**
-
Mesajlar
1233
-
Beğeniler
188 / 420
-
Ticaret
12, (%100)
Ya ona bakarsan kendi sektörümüzü çok iyi biliyorum. Belirli sektörlerde min TBM'nin 1 TL veya üzerinde olmasının imkanı yok. 1 TL üzerinde olması için de dangalak birkaç firmanın yanlışlıkla TBM olarak 100 lira felan vermesi lazım. Ama bazen bazı kelimelere bakıyorum 3-4 TL ilk sayfa gösterim ücreti diyor. İmkanı yok yani böyle birşey mümkün değil. Ama Google bunu yapıyor. Daha fazla para harcamaya sevkediyor, işi bilmeyenler de reklamımızın çıkması için mecbur artıracaz diyorlar 1 aylık bütçeyi 1 günde tüketiyorlar. Çok denk geldim böyle olaylara.
O yüzden sektörü bilmek lazım, anahtar kelimeleri ve açılış sayfalarını iyi optimize ederek kalite puanını tavan yapmak lazım, kelimelerin de maks TBM'lerini iyi ayarlamak lazım. Sonrasında dokunmuyorsun kendiliğinden gidiyor zaten.
1 kişi bu mesajı beğendi.