lostyazilim
tr.link

Otomatik Talimatlı Faturalara Dikkat

4 Mesajlar 1.069 Okunma
acebozum
tr.link

Quadrini Quadrini www.cagdasnet.com Kullanıcı
  • Üyelik 02.03.2012
  • Yaş/Cinsiyet 48 / E
  • Meslek Bilgisayar, Server, Web Tasarım ve Programlama
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 183
  • Beğeniler 39 / 49
  • Ticaret 6, (%100)
Merhaba arkadaşlar...
Önemli bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum.
İlerleyen teknoloji ile birlikte kurumlar tarafından hayatımızı kolaylaştıracak bir çok yenilik getirilmektedir. Bunlardan biri otomatik ödeme talimatı dır. Ne yazık ki bu tür uygulamalar hayatı kolaylaştırabilecek iken diğer bir yandan da hayatımızı zehir etmektedir. Konuyu açma nedenim bunun başıma bir kaç defa gelmesidir.
Örneklerle konuşmak gerekir ise, geçen yıl 2011 Avea'da fatura otomatik ödeme talimatım sayesinde 260 TL faturam 3 defa çekilmiştir. Bana herhangi bir bilgi de iletilmemişti. Ancak eşim ekstrelerimi incelerken bu yanlışlığı görmüştü ve Müşteri Hizmetleri ile yapılan görüşme neticesinde bir sonraki faturalarımdan düşülerek iadesi sağlanmıştı fakat bu da hoş bir durum değil zira ben Avea ya böyle bir borç vermedim, yani parama resmen el koymuş gibi görünüyor. Bu gün yıl 2012 yine ekstrelerimi inceliyorum ve görüyorum ki geçen ay Nisan 2012 Avea 181 TL olan faturamı yine 2 defa tahsil etmiş. Bu konu ile ilgili yine bana bilgi verilmedi. Az önce ben şahsen Müşteri Hizmetlerini arayarak ücretin iadesi için kayıt açtırdım. Gelin görün ki bu olay sadece Avea da yaşanmamaktadır. Yıl 2012 Aylardan Şubat, Garanti bankası hesap ekstremi detaylı bir incelemeye aldım ve ne göreyim, hesabımdan 3 yıldır 7 TL gibi bir rakam çekilmiş üstelik her ay. Bununla ilgili bir araştırmaya girdiğimde yaptığım görüşmeler neticesinde öğrendim ki bundan 4 yıl önce yaptırmış olduğum bir sigorta için vermiş olduğum otomatik ödeme talimatı, bu sigortayı iptal etmiş olmama rağmen nasıl oldu ise ( herhalde hayaletim ) her yıl benden onay alınmış. Bu konu ile ilgili itirazda bulundum ve imzalı onayım var ise görmek istediğimi sesli onayım var ise duymak istediğimi belirttim. 3 Gün sonra beni aradılar ve bir sorun olmuşmuş olabileceği ve yapılan işlemin hatalı olduğu ve 3 yıllık ücretin faizi ile bana geri iade edildiğini belirttiler. Lakin ben bu kadar detaylı incelemelerde bulunmasam tüm bu ücretlerin üstüne yatacak bu kurumlar.
Neticede bu konuda bilinçli davranmanızı istiyorum ve sizin böyle talimatlarınız olmaya bilir fakat anneniz veya babanızın böyle talimatları olabilir. Bu konuda kendilerini uyarmalısınız. Ayrıca geçmişte yaptırdığınız özel sigortalar var ise mutlaka ekstrenizdeki ufak ve önemsiz gibi görünen ücretleri geriye dönük inceleyin.
 

 

wmaraci
reklam

Atakan Atakan Emekli. Kullanıcı
  • Üyelik 20.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek -
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad A** U**
  • Mesajlar 6139
  • Beğeniler 2442 / 2410
  • Ticaret 12, (%100)
Genelleme yapmamak lazım yinede. Otomatik ödeme talimatı birçok şeyde iyi ve işe yarıyor. Tabi ayrıca banka hesabınızın internet şubesine girerek işlemleri takip etmekte fayda var.
 

 

FriedeKind FriedeKind Sms Onayı Gerekli Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 21.06.2011
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 1431
  • Beğeniler 101 / 123
  • Ticaret 0, (%0)
banka alıyor valla hemen hele emekliysen filan tamam

hemen kredi verelim kart verelim o muhabbette çekiyorlar
 

 

pegarose pegarose WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 22.02.2011
  • Yaş/Cinsiyet 40 /
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 25
  • Beğeniler 12 / 3
  • Ticaret 11, (%100)
bende vodafone-hsbc ikilisinde bu sorun ile karşılaşmıştım. Bu da ilk olduğu gibi son otomatik ödeme talimatımdı.
 

 

wmaraci
wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al