Facebook
Facebook, 2 milyar aktif kullanıcıyla büyük bir dönüm noktasına ulaştı. İlk milyarlarından sonra ikinci milyarlarına ulaşması 5 yılını aldı. Facebook, sahte haberlerin yayılmasına kaynak olmaktan dolayı yoğun baskı altındaydı ve bu yüzden çeşitli algoritmalarla clickbait paylaşımlara önlemler almaya çalıştılar. Ayrıca Facebook bu yıl birebir elden ele alım satım platformu kurdu. Facebook için diğer gelişmeler ise Facebook Live güncellemeleri (pc ya da laptop desteğinin yanında altyazılar gibi) ve Facebook Hikayeler oldu.
İnstagram
Instagram pazarlamacıların yatırımlarını almak konusunda büyük adımlar attı. Bu yıl tam 1 milyon reklamcı sayısını ulaştılar. Ayrıca hikayeler kısmı içinde sürekli güncellemeler gelmekte. Keşfet kısmında beliren hikayelere konum ve hashtag özelliğini, Snapchatteki gibi hikayelerdeki canlı yayınları kaydetmeyi ve filtreleri eklediler. Platformdaki en temel değişik ise tek bir paylaşıma 10 resim birden ekleyebilme özelliği.
Twitter
Twitter belli süredir çalkantılı bir dönemden geçmekte ama yeni haberler ve güncellemeler için tercih edilme konusunda kendi yerlerine ulaşmaya çalışıyorlar. Bu bağlamda Periscopla birlikte 360 canlı yayın geliştirmesini getirdiler. Kabul görmediğinden dolayı “Satın Al” butonu kaldırıldı. Son olarak kötüye kullanım konusunda her zaman sorunları olan Twitter bu konudaki tweetleri sınırlandırdı ve bildirimler ve arama sonuçları bölümünde kullanıcılara daha çok erişim verdi.
Pinterest
Bu yıl Pinterest sosyal medya anlayışından uzaklaşıp daha çok bir arama platformu olmaya odaklandı. Bu yeni oluşumlarından sonra Lens özelliğine çok yatırım yaptılar. Lens insanlara Pinterest’te aradıklarını bulmayı kolaylaştıracak. (yemek tarifleri gibi) Ayrıca videolar için auto-play özelliğini ve yeni reklam bölümünüde tanıttılar.
Youtube
Basit bir ölçüme göre, Youtube kullanıcıları her dakika 500 saat video yüklemekte ve her ay 3.25 MİLYAR saatlik içerik tüketmekte. Bu rakamlar oldukça etkileyici. Canlı yayın ve VR Youtube’un bu yılki temel odakları. Kullanıcılar artık VR’da canlı yayın yapabilmekte. Tamamen VR içeriği oluşturulmasını engelleyecek VR180’de geliştirildi. Bunlara ek olarak Youtube, aramada bulunabilen, önerilerde çıkan ya da oynatma listelerinde olabilen mobil canlı yayını geliştirdi.
SnapChat
Snapchat bu yılın başlarında geleceği dönük birçok basın açıklamasında bulundu. Çoğu marka platformda varlık gösterememekte. Gösterselerde sadece paralı kanal satın alımları için kullanılmakta. Çoğunun göremediği Snap Maps özelliği geldi. Snap Maps özelliğiyle insanlar nerede olduklarını paylaşabilir ve arkadaşlarının nerede olduğunu görebilir. Ayrıca Snapchat belli alandakilerin ya da belli kullanıcıların beraber oluşturabileceği özel hikayeleride tanıttı. Son olarak yeni “World Lenses” filtreleride geldi.
Kaynak: WebKarga.com