wmaraci reklam

Markanızı yükseltmek için instagram mı snapchat mi ?

4 Mesajlar 1.022 Okunma
wmaraci reklam

Gaintagram Gaintagram "Kazandıkça Öde!" Kullanıcı
  • Üyelik 26.10.2016
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Instagram Web Otomasyon
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad F** İ**
  • Mesajlar 591
  • Beğeniler 116 / 190
  • Ticaret 24, (%100)
Markanızı yükseltmek için instagram mı snapchat mi ? Yoksa her ikisi mi?

İnstagram ve snapchat giderek benzer hale gelmeye başladı, bir çok yönetici işi için hangi platformlar daha uygun diyerekten araştırmalar yapmaya başladı.

Bunun üzerine bizde hangi platformun işletmeniz için daha uygun olduğunu bulabilmeniz için arasındaki farkları analiz etmeye karar verdik.

İki platformun altı temel yönünü karşılaştırdık;

1.Kullanıcılar

2.İçerik Türleri

3.Keşfedilebilirlik

4.Etkileşim oranları

5.Analitik

6.İlan



Düşünülmesi gereken 6 soru:

İnstagram ve snapchat’ı karşılaştırırken dikkate alabileceğiniz ölçütler

Hitap etmek istediğiniz kişiler ya da müşterileriniz bu mecraları kullanıyor mu ?
Hangi platformun hangi özelliği sizin için uygun? (hikayeler,resimler veya videolar)
Kolaylıkla keşfedilebilen herkese açık bir profile sahip olmayı ve takipçileriniz etkileşimde bulunmayı tercih ediyor musunuz? Veya özel bir profili tercih edip takipçilerinizle bire bir yakın ilişki kuruyor musunuz?
Hitap etmek istediğiniz kişiler snapchatte mi yoksa instagramda mı daha fazla vakit geçiriyor?
İstatistiklerinizi analiz etmek ister misiniz?
Paylaşımlarınızla algı değiştirmek mi yoksa sadece reklamlarla mı büyümek istiyorsunuz?




Şimdi gelelim temel yönlerin karşılaştırılmasına

1-Kullanıcılar

İnstagram kullanıcı tabanı daha büyük ve daha eski



Aktif kullanıcılar açısından; 400 milyondan fazla kişi instagramı günlük kullanıyor. (aylık 700 milyondan fazla) Snapchat günlük kullanımı ise 173 milyon



Hikayeler açısından; 250 milyondan fazla kişi hikaye paylaşımı yapıyor snapchatte ise hikaye paylaşımı 173 milyon civarlarında



Kullanıcı büyüme oranı açısından; instagram sabit büyümekte snapchat’ın büyümesi yavaşlamış gibi görünüyor


not: snapchat için grafik günlük aktif kullanıcıları gösterirken instagram’ın grafiği aylık aktif kullanıcıları gösteriyor.



2.İçerik Türleri



Hikayeler:

İkisi platformda da instagram ve snapchat mevcuttur.



İki platformda da resim ya da video olarak hikaye paylaşımı yapılabiliyor



-İnstagram herkese açıktır(profiliniz gizli değil ise) Snapchat ise çoğunlukla iki hesap arasında gizlidir.



İçerik kalitesi;

İnstagram efektsiz ve shopsuz bir fotoğraf için daha fazla düzenleme seçeneği sunar ve bu şekilde fotoğraf veya video kalitesi arttırılabilir, snapchatte ise efekt dışında fotoğrafı iyileştirecek herhangi bir yardımcı uygulama bulunmamaktadır.



3.Keşfedilebilirlik



Şimdiye kadar anlattıklarımızı göz önüne alaraktan kuşkusuz instagram markanız için daha keşfedilebilir olacaktır.



Markanızın ya da kişisel profilinizin bulunabilmesi için üç alan vardır;



1-Profil Aranması

2-Hashtag Kullanılması

3-Keşfet ( Fazla etkileşim alınması)



4.Katılım Seviyesi



İnstagram’da Snapchat’tan daha yüksek katılım gözüküyor.



Ancak instagram ve snapchatte katılım oranlarına bakmak ne kadar doğru olur bilemiyoruz, instagramda kişiler yorum yapıyor beğeniyor izliyor ancak snapchatte durum bu şekilde değil.



İkisi arasındaki karşılaştırmanın hikaye kısmında doğru olacağını düşünüyoruz.



TechCrunch isimli bir firmanın raporuna göre işletmeler snapchat hikayelerinden çok instagram hikayeleri ile müşterileriyle daha iyi etkileşim kurabiliyor.



5.Analitik


İnstagram, yayınlar hikayeler reklamlar ve takipçiler için uygulama içi analiz olan instagram insights ile iş profilleri sağlar.



Snapchat herhangi bir analitik sağlamaz (reklamlar hariç) çoğu iş insanı snapchattaki işletmesinin istatistiklerini manuel olarak takip etmektedir.



6.Reklamlar

Her iki uygulama da güçlü hedefleme ve çeşitli reklam biçimleri sunar

.İnstagram 2015 yılının sonlarında işletmelere yönelik çalışmalar yapmıştı. Reklamın önplana çıkmasıyla işletmelerin sayısı bir milyondan fazla oldu.

Bilindiği üzere Facebook’un bir parçası olan instagram’da reklam oluşturmak için facebook reklam yöneticisini (business hesap) kullabilirsiniz.



Snapchat için önceki senelerde reklam erişilemeyecek kadar uzaktaydı ancak bu yıl faaliyete geçirdiği kendine özgü snapchat reklam yöneticisi sayesinde işletmelerin reklam vermesi kolaylaştı



Umarım iki platformun analizini karar verme sürecinizi kolaylaştıracak bilgiler vermişimdir. Kararınızı verdikten sonra, sizden duymak isterim.

Hangi platformu seçtiniz? Düşünceleriniz neler?

Kaynak: Türkiyenin en iyi en yeni blog sayfası BLOGAMCA.COM
 

 

wmaraci
reklam

53456 53456 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 24.08.2015
  • Yaş/Cinsiyet - /
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 2422
  • Beğeniler 1174 / 895
  • Ticaret 20, (%100)
Snapchatte reklam mı yapılır ya
 

 

my98 my98 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2016
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek yazılım
  • Konum Adana
  • Ad Soyad D** Y**
  • Mesajlar 282
  • Beğeniler 5 / 59
  • Ticaret 4, (%100)
açıklayıcı bir makale olmuş teşekkürler.
 

 

DeepGloss DeepGloss Bir programcının notları Kullanıcı
  • Üyelik 27.03.2017
  • Yaş/Cinsiyet 24 / E
  • Meslek Yazılım
  • Konum Adana
  • Ad Soyad D** D**
  • Mesajlar 970
  • Beğeniler 485 / 236
  • Ticaret 42, (%100)
Snapchat'in markalara yönelik bir oluşum olduğunu düşünmüyorum. Snapchat kullanan firmaların kurumsallığından da şüphe ederim açıkçası.
 

 

wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al