-
Üyelik
24.03.2016
-
Yaş/Cinsiyet
44 / E
-
Meslek
İşçi
-
Konum
Adana
-
Ad Soyad
M** B**
-
Mesajlar
190
-
Beğeniler
145 / 35
-
Ticaret
9, (%100)
Merhaba. Web sitemiz üzerinden, verdiğimiz hizmet karşılığı (Danışmanlık vb.) ödeme almak istesek, bunun karşılığında fatura ya da serbest meslek makbuzu kesmemiz şart.
Bunun için de en azından bir şahıs şirketi kurulması gerekiyor. Peki, şimdiye kadar bu amaçla sahıs şirketi kuran oldu mu?
Olduysa, bunun yaklaşık başlangıç maliyetini ve aylık sabit maliyetini merak ediyorum.
-
Üyelik
02.10.2014
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
e-ticaret yöneticisi
-
Konum
Kocaeli
-
Ad Soyad
M** T**
-
Mesajlar
859
-
Beğeniler
21 / 324
-
Ticaret
41, (%100)
Açılışta 300-400TL Muhasebe ve evrak işlemleri tutmaktadır.
Aylık olarak muhasebe + vergi işlemleri dahil 200-250 TL arasında gideriniz olacaktır.
28 yaş altıydı sanırım tam net hatırlamıyorum 2 yıl boyunca 3 ayda bir alınan stopajdan muaf oluyordunuz.
Bayro
Opencart e-ticaret PRO
Kullanıcı
-
Üyelik
02.08.2012
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
e-ticaret
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
F** D**
-
Mesajlar
1084
-
Beğeniler
305 / 304
-
Ticaret
27, (%100)
Maximum 1000 TL yi bulur hocam.
Muhasebecisine göre değişiyor o ayrı mevzu ama insaflı muhasebeciler kendisine komisyon almıyor kuruluşta ama insafsızlar kuruluş adında birçok para alıyor.
-
Üyelik
24.03.2016
-
Yaş/Cinsiyet
44 / E
-
Meslek
İşçi
-
Konum
Adana
-
Ad Soyad
M** B**
-
Mesajlar
190
-
Beğeniler
145 / 35
-
Ticaret
9, (%100)
Muhasebeci kullanmadan kendimiz halletsek olmuyor mu? Ya da sonrası için illa muhasebeciye ihtiyaç mı duyuluyor?
-
Üyelik
21.08.2017
-
Yaş/Cinsiyet
27 / E
-
Meslek
Girişimci
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
T** K**
-
Mesajlar
359
-
Beğeniler
7 / 138
-
Ticaret
11, (%100)
hocam vergiye vereceğiniz para 500tl dir aylık ve muhasebenizi yapacak bir kişi tutmak zorundasınız noterden vekalet vermeniz gerekir muhasebeciye. Daha sonra muhasebecinizin aylık sizden isteceği para genelde 130 ile 200arasında oluyor. Birde fatura defterinizin olması gerekiyor. Maliye anlaşmalı matbaalardan fatura defteri çıkartmalısınız. İşyerinizi kurduktan sonra artık home office de olabilir vergiden teftişe gelir. Fotoğrafları çeker ve gider. Sonra vergi dairenize giderek imza atıp işyerinizin teftişini onaylatmanız gerekiyor. Ivırı zıvırı çok kısaca. Aklınıza birşey takılırsa sorabilirsiniz. :)
edit: üç ayda bir dükkanınızın aylık kirasının %25ini devlete ödemek zorundasınız. Misal aylık 500tl kiranız var %25=125tl üç ayda bir totalde devlete 375tl vereceksiniz.
1 kişi bu mesajı beğendi.
sineer
Web Hosting
E-Mail Onaysız
-
Üyelik
07.04.2016
-
Yaş/Cinsiyet
33 / E
-
Meslek
İnternet Hizmetleri
-
Konum
Muğla
-
Ad Soyad
S** E**
-
Mesajlar
569
-
Beğeniler
373 / 151
-
Ticaret
30, (%100)
vergi kaydını kendiniz gidip ücretsiz açtırabilirsiniz muhasebeciniz defter tastiki için 400 - 600 arası bir para talep eder ama siz kaç sayfa a4 gerkiyorsa alıp notere 150 200 tl ye yaptırabilirsiniz. Onun dışında esnaf veya ticaret odası belediye ruhsatı ücretleri vardır bunlarda şehir şehir farklılık gösterir.
1 kişi bu mesajı beğendi.