Genellikle Schema olarak anılan schema.org, sayfanızın SERP’lerde (arama motoru sonuç sayfalarında) daha iyi ifade edilmesini sağlamak amacıyla HTML’nize ekleyebileceğiniz belirli bir tag ya da mikro veri sözlüğüdür.
Inbound Marketing ve SEO: NettaCompany Blog
NettaCompany
Schema.org Yapısal Veri Nedir?
Schema.org; Google, Bing, Yandex ve Yahoo arasındaki iş birliğinin sonucunda ortaya çıkmıştır! Schema.org’u arama motorlarının içeriklerinizi daha iyi anlamalarını ve mümkün olan en iyi arama sonuçlarını sunmalarını sağlayacak gerekli bilgileri edinmenize yardımcı olmak adına kullanabilirsiniz. HTML’ye Schema markup’unu eklemek, sayfa başlığı altında görüntülenen snippetleri zenginleştirerek sayfanızın arama motoru sonuç sayfalarında görüntülenme şeklini geliştirir.
Yukarıdaki ilk arama sonucunda görüldüğü üzere hem yıldız derecelendirmesi hem de yayın tarihi mevcut. Bunların ikisi de Schema kullanarak eklenebilir. İkinci örnekte ise zengin snippetler yok, sadece bir meta açıklaması ya da Google tarafından seçilen diğer bilgiler mevcut. Zengin bir snippete sahip olmak için kullanmanız gereken kod şöyledir:
[Aggregate rating given] stars – [Number of reviews] reviews
Kendi kodunuzu oluşturmak istiyorsanız Google’nin Yapısal Veri İşaretleme Yardımcısı aracını kullanabilirsiniz:
[IMGhttps://www.nettacompany.com.tr/wp-content/uploads/2018/01/Schema-org-yapisal-veri.png[/IMG]
Schema microdata ve yapısal veriler arasındaki fark nedir?
Yapısal veriler, adlandırma yöntemiyle arama motorlarının içeriklerinizi kategorize ederek dizine eklemesine yardımcı olan bir sistemdir. Microdata ise HTML5 ile çalışan bir yapısal veri biçimidir. Schema.org, microdata tagler için belirli tanımlar sunan bir projedir.
Schema, Open Graph’ın yerini tutabilir mi?
Open Graph, Facebook tarafından kullanılan bir işaretleme türüdür ve resim, açıklama gibi bilgileri ayrıştırmaya yarar. Schema, Open Graph’a göre daha ayrıntılı seçenekler listesi sunar. İkisi birlikte kullanılabilir fakat Open Graph, Schema’nın yerine kullanılamaz.
En İyi SEO Uygulamaları
Schema’nın desteklediği öğe türleri
Yapısal veriler ile ürünlerden tutun tariflere kadar her türlü öğeyi işaretlemek mümkündür. Genellikle aşağıdakilerle ilgili bilgi sağlamak amacıyla kullanılır:
- Kreatif çalışmalar
- Etkinlikler
- Organizasyonlar
- Kişiler
- Yerler
- Ürünler
Bu öğelerin her birini daha ayrıntılı olarak tanımlayabilirsiniz. Örneğin “kreatif çalışmalar” kategorisi altında bir kitap, bir ada, yazara ya da isbn numarasına sahip olabilir.
Schema kullanan arama motorları
Schema; Google, Bing, Yahoo ! ve Yandex tarafından kabul görmektedir ve korunmaktadır. Diğer arama motorlarının ise Schema’yı kullanıp kullanmadıkları çok belirgin değil.
Yapısal verilerin sıralamalara etkisi
Yapısal verilerin sıralamaları etkileyip etkilemediği çok büyük bir tartışma konusudur. İşin aslı, sıralamaları geliştiriyor diyebilmek için kullanabileceğimiz net bir kanıt yok. Fakatdaha kapsamlı ve zengin bir snippetin ziyaretçilere daha çekici geldiği ve daha iyi tıklanma oranları yaratacağına dair birçok gösterge var. Schema ile çeşitli denemeler yaparak kitlenizin nasıl tepkiler verdiğini takip ederek en iyi sonuçları elde edebilirsiniz.
Schema’yı diğer yapısal verilerle kullanma
Schema, RDFa ve JSON-LD ile birlikte kullanılabilir, fakat mikro formatlar tarafından desteklenmez.
Kaynak : https://www.nettacompany.com.tr/schema-org-yapisal-veri-nedir.html