Başlık etiketleri SEO, Sosyal medya ve dijital pazarlama konularının tamamında dikkat edilmesi gereken en önemli kriterlerden biridir. Başlık etiketlerini doğru kullanmadığınız takdirde başarıyı yakalamanız oldukça zordur.
Bunu şöyle düşünebilirsiniz dükkanı açtık dükkanın içerisini 10 numara hazırladık. Ziyaretçinin istediği her şey hazır ama müşteriyi dükkana çekmek lazım müşteriyi avlayıp içeri getiremedikten sonra yaptıklarımızın pek önemi kalmıyor.
Oluşturduğumuz sayfalarda müşteriyi avlamak için kullanabileceğimiz en önemli iki silahımız başlık ve description etiketleridir. Bunların ikisini doğru şekilde kullanırsanız müşteriyi içeriyi çekersiniz. Burada müşteriyi boş döndürmemek oldukça önemli içerik konusunda onuda anlatacam.
Hemen başlık etiketinin ne olduğunu anlatarak konumuza başlayalım.
Başlık etiketi nedir?
Başlık etiketi aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kullanılan ve sayfamız hakkında bilgi vermeye yarayan html etiketidir.
Resimde görüldüğü gibi kullanımı oldukça basit görünebilir ancak işlevi oldukça önemlidir. Birçok yerde başlıklar kullanıldığından dolayı hem ziyaretçiye hemde arama motorlarına uyumlu olması şarttır. Aşağıdan kullanım yerlerine bakabilirsiniz.
Başlık Etiketi Nerelerde Kullanılır?
Başlık etiketleri birçok yerde karşımıza çıkabilmektedir.Bunlardan bir kaçına örnek verecek olursak.
Arama Motorları
Arama motorlarının sonuç sayfalarında (SERP) kullanılır. Burada başlıklarımızın arama motorlarına uygun şekilde oluşturulmuş olması gerekmektedir. Aksi takdirde doğru sonuçlar çıkmayabilir. Bunlar hakkında detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.
Birçok arama motoru ortalama 60 karakterden fazlasını(İstisna durumlar hariç) göstermemektedir. Bu dikkat etmemiz gereken en önemli faktörlerden biridir.
Ortalama 60 karakter kullanılır ancak net olarak olarak arama motorları karakter değil 600 pixel olacak şekilde hesaplama yapar. Bazı durumlarda daha fazla veya daha az karakter çıkabilir.
Mesela başlıkta çok fazla W kullandığınız zaman I harfine göre daha geniş olduğundan ikisinin kullanımı sırasında farklı sonuçlarla karşılaşabilirsiniz kafanızı karıştırmasın SEO açısından 60 karakter idealdir 🙂 Arama sonuçlarında başlıkların nasıl göründüğüne adwords başlık önizleme aracıyla bakabilirsiniz.
Sosyal Medyada
SEO açısından oldukça önemli olan Sosyal medya hesaplarında facebook, twitter vs, sayfa hakkında bilgi vermek amacıyla yine title etiketlerinden yararlanılır. Burada ziyaretçiyi çekmek oldukça önemli bu yüzden başlık oldukça etkileyici olmalı.
İnternet Tarayıcılarında
Tarayıcılarda yine başlık etiketlerimiz kullanıcıya sayfamız hakkında bilgi vereceğinden kullanıcılara net bilgi vermek ve sayfanın ne hakkında olduğunu anlatmak için yine dikkatli olmamız lazım.Bunlar başlık etiketlerinin karşımıza en çok çıktığı yerler arasında yer almakta.
Arama Motorları Neden Başlığınızı Kullanmaz
Bazı durumlarda başlıklarımız yazdığımız şekilde görüntülenmezler. Bu genellikle aşağıdaki sebeplerden kaynaklanmaktadır.
Çok Yoğun Anahtar kelime kullanımı
Arama sonuçlarında çok fazla anahtar kelime kullandıysanız bunlar sizin yazdığınız şekilde gösterilmeyebilir. Anahtar kelime sayısının abartılmadığına dikkat etmeniz gerekmektedir. Özellikle google sonuçlarında sık karşılaşılan durumdur.
Yazı biraz uzun ve resimlerden oluştuğu için tamamını alamadım. Dilerseniz tamamını
ilgili konudan okuyabilirsiniz: https://mazlumozdemir.com.tr/title-baslik-etiketi-hakkinda-bilinmeyenler