lostyazilim
tr.link

Kötü Müşterilerin Belirtileri

6 Mesajlar 1.047 Okunma
lstbozum
tr.link

useranonimm useranonimm Kimlik Onayı Bekliyor Kullanıcı
  • Üyelik 20.11.2016
  • Yaş/Cinsiyet 34 / K
  • Meslek Editör
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 386
  • Beğeniler 276 / 118
  • Ticaret 47, (%100)
Çok hoşuma gitti :) sizinle paylaşmak istedim alıntıdır




Peki kötü müşterileri nasıl tespit edebilirsiniz?


1) Yüksek İletişim Sıklığına Sahipse

Eğer bir müşteri ortalamanın üstünde bir sıklıkta sizinle iletişime geçiyor ve ekibiniz, zamanının çoğunu bu müşteriye harcıyorsa bu müşteri elinizde tutmaya değmeyebilir.

Tabii ki bu sizinle iletişime geçip taleplerde bulunan herkesin kötü müşteri olduğunu anlamına gelmiyor. Eğer sadece internet sitesine bakılarak cevaplanabilecek sorularla sürekli size geliyor ve vakitinizi çalıyorsa ve kendisi için bile kafa yormaya üşeniyorsa o kişi kötü müşteri etiketini hak ediyor demektir.

2) Tedarikçisini Sürekli Değiştirdiğini Söyleyip Bununla Övünüyorsa

Çalıştığınız sektördeki tedarikçilerini ve satıcılarını küçük detaylar ve küçük fiyat farklılıklarından dolayı düzenli olarak değiştirdiğini söyleyen müşteri sadık bir müşteri olmayacaktır. Bazı müşteriler hep daha iyi pazarlık peşindedirler ve buldukları anda sizi bırakacaklardır.

3) Çalışanlarınız Şikayet Ediyorsa

Kötü müşterilerin yarattığı baskıyı ilk hissedenler çalışanlarınız olacaktır. Ortada bir sorun olduğuna dair ilk sinyalleri de onlar verecektir. Eğer sürekli belli bir kişiden şikayet ettiklerini görürseniz, o kişinin kötü bir müşteri olup olmadığına bakmanız gerekir.

4) Çalışanlara Kötü Davranıyorsa

Çalışanlarınıza saygılı davranmıyorsa o müşteri harcadığınız zamana ve çabaya değmiyor demektir. Çalışanlarınızın işlerine saygısızlık yapıyor, patronluk taslıyor, kaba ve aşağılayıcı tavırlar sergiliyorsa müşteriyi bırakmayı düşünmeniz gerekiyor. Nasıl davranacağını bilmeyen bir müşteri iyi bir müşteri değildir.

5) Ödemeyi Geciktiriyorsa

Ödemeyi reddediyor, saçma sebeplerle ödemeye geciktiriyor ve kendisine ulaşamıyorsanız karşınızda kötü bir müşteri olduğuna emin olabilirsiniz.

Ancak bu müşterileri ödeme gecikmesi için gerçek bir sebebi olanlarla karıştırmamanız gerekir ki zaten iyi bir müşteri sizinle iletişime geçer, durumunu açıklar ve sorunu çözmek için önerilerde bulunur.


6) İş Kapsamını Proje Sırasında Değiştiriyorsa

Hizmet tabanlı sektörlerde bu yaygın bir sorundur. Müşteri ya sürekli projeyle ilgili yeni taleplerde bulunur ya da sürekli yapmak istediği şeyle ilgili fikirlerini değiştirip durur. Sürekli sizi sıfırdan başlamaya zorlar, para kaybetmenize yol açar ve diğer müşteri ve projelere harcayabileceğiniz zamanınızı çalar.


7) Müşteriye Ulaşmakta Zorlanıyorsanız

Müşteriye bir türlü ulaşamıyor ve mesajlarınıza geri dönülmüyorsa ortada bir sorun olabilir. Tabii ki müşteri hasta olabilir, meşgul olabilir ya da tatile çıkmış olabilir. Ama sorun sürekli tekrar ediyorsa bu şirketinizi ve çalışanlarınızı içine sokmak istemeyeceğiniz bir durumdur. Sonuçta ulaşamadığınız biriyle nasıl iş yapabilirsiniz ki?

8) Sistemi Oyuncak Ettiyse

Garantiler, sözler vermeniz ve iade politikalarınızın olması doğaldır. Ama bir müşteri eğer satın aldığı şeyi iade dönemi bitmeden bir gün önce kusurlu ve eksik bir şekilde size yolluyor ve hemen sonra tekrar sipariş ediyorsa sistemi kandırmaya çalışıyor demektir.

Ya da siparişinin taşıma durumunda kaybolduğunu ve yenisini istediğini söyleyip yenisini yolladığınızda yine aynı şikayetle karşınıza çıkıyorsa yine sizi kandırmaya çalışıyor demektir. Bazı müşteriler sunduğunuz politikaları kullanarak bedavaya ürün almaya çalışabilir. Her ne kadar sürekli sipariş verseler de en sonunda sizi zarara uğratacaklardır. O yüzden bu müşterilerden bir an önce kurtulmaya bakın!



Dört Müşteri Kriteri

Bazen kötü müşterileri tanıyamayabilirsiniz. Yine de sırf başka fırsatlar yaratmak için de olsa bazılarından kurtulmanız gerektiğini biliyorsunuz. Böyle durumlarda aşağıda açıklayacağımız 4 kriteri kullanabilirsiniz. Sistem çok basit: bu 4 kritere göre müşterilerinize not verin.

Fiyat. Size hangi fiyattan ödeme yapıyorlar? Tam fiyatı mı ödüyorlar yoksa sürekli indirim yapılmasını mı istiyorlar? Belki müşteriyi kapmak için zaten oldukça düşük bir fiyat vermişsinizdir?

İhtimal. Onlarla daha fazla iş yapma ihtimaliniz nedir?

Tanıtım. Bu müşterilere sahip olmak tanıtımınız için iyi midir? Müşteri listenizdeki iyi duran tanınmış bir marka mı?

Zorluk. Müşteriyle çalışmak kolay mı yoksa sürekli zorluk mu çıkarıyor? Projeleri sorunsuz devam mı ediyor yoksa mantıksız taleplerle ve çatışmalarla gecikmelere mi sebep oluyorlar?

Bir çizelge üzerinde müşterileri kriterlere göre değerlendirin. Zaten bırakmanız gereken müşteriler hemen gözünüze çarpacaktır. Evet kötü müşterileri tanımak zor bir iş. Ama bu basit egzersizle hem dikkat etmeniz gereken müşterileri görecek hem de en iyi müşterilerinizin farkına varabileceksiniz.



Kötü Müşterilerden Nasıl Kurtulunur?


Şu ana kadar iyi ve kötü müşterileri ayırt edebilmeniz için işinize yarayacak yolları sıraladık. Artık kimin kötü bir müşteri olduğunu biliyorsunuz. Peki kötü müşterilerden nasıl kurtulacaksınız? Tabii ki müşteriyle ilişkinizi e-mail yoluyla da bitirebilirsiniz, ama sosyal medya platformlarının bu kadar etkili olduğu bir dönemde böyle bir yol seçmek markanıza zarar verebilir. Diyelim ki kötü müşterilerinizin bir listesini yaptınız, peki bundan sonra ne yapmanız gerekiyor?

I. Listeyi önemli çalışanlarınızla paylaşın: Listeyi çalışanlarınızla paylaşın ve şirketin bu müşterileri kaybetmeyi tercih ettiğini ancak bu işi düşman yaratmadan halletmek istediğini açıklayın. Daha sonra çalışanlarınıza aşağıdakiler dahil olmak üzere kullanabilecekleri taktikler verin.

II. Durumu Açıklayın: Bu en basit taktiktir, ama dikkatli bir şekilde yapılması gerekir. Müşteriye mümkün olduğunca kibar bir şekilde bu talepler altında hizmet vermenizin mümkün olmadığını açıklayın. Bu tarz durumlar için önceden standart bir cevap hazırlamak iyi olacaktır.

III. Rakiplerinizi Önerin: Eğer müşterinin esas kaygısı fiyatla ilgiliyse aynı işi daha ucuza yapan rakiplerinizi önerebilirsiniz. Eğer esas kaygısı daha kapsamlı bir hizmet almak ise daha yüksek fiyattan hizmet veren rakiplerinize yönlendirebilirsiniz. Müşterinin, düşük fiyat ve yüksek kaliteye aynı anda sahip olamayacağını, bu ikisi arasında bir seçim yapması gerektiğini farketmesini sağlayın ve bırakın bu müşteriyle rakipleriniz uğraşsın.

IV. Hizmet verirken harcadığınız çabayı radikal bir şekilde azaltın: Umutsuz bir vakayla karşı karşıyaysanız size danıştığı konuların birkaç dakikadan fazla zaman almaması gereken şeyler olduğunu gösterin. Oldukça kısa cevaplar verin ve hoşbeş yapmayın. Zamanla müşteri mesajı alacaktır.

V. Müşteriye hizmet vermeyi bırakın: Zamanla kötü bir müşteriyle iletişimde kalmanın bir anlamı olmadığını göreceksiniz. Daha fazla gerginlik yaratmak yerine, danıştığı konulara cevap vermeyi bırakın. En sonunda müşteri pes edecek ve sizi bırakacaktır.

Tabii ki bunlar olağanüstü zamanlarda kullanılması gereken olağanüstü tedbirlerdir. Sadece en kötü müşterilerinize uygulamanız gerekir. Yüzde 10’luk dilimi hedeflemek yerine karşılaştığınız kötü müşterileri teker teker tanımaya çalışın ve aralarından en kötüleri üstünde bu taktikleri uygulayın. Ve unutmayın; iyi bir müşteri hizmeti iyi müşteriler gerektirir.
NETEOR gokseltoprak benibenimlebirak

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

ASametYildirim ASametYildirim Saygı, Sevgi, Anlayış. Kullanıcı
  • Üyelik 16.06.2017
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Bilgisayar mühendisi öğrencisi
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad S** Y**
  • Mesajlar 3826
  • Beğeniler 2399 / 1874
  • Ticaret 97, (%100)
Güzel makale ben genelde kötü müşteri damgasını yememek için ödemeyi peşin yapmaya gayret gösteriyorum.

Ben ürün satarken ise müşteriyle hiç bir sorun yaşamama rağmen benimle aynı ürünü satan rakiplerimin müşteri çalma girişimleriyle uğraşmak zorunda kalıyorum.
 

 

ismail89 ismail89 Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 08.12.2017
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek berber
  • Konum Bayburt
  • Ad Soyad I** H**
  • Mesajlar 40
  • Beğeniler 0 / 12
  • Ticaret 0, (%0)
Her kaybedilen müşteri bir gelir kaybı. Zorlu müşteriler genelede daha çok kazandırır. Ne istediğini bilen müşteri var, zaruretten gelen müşteri var. Karasız müşteri var. Bir de parası olmayan müşteri var ki, zamanınızı alır gider.
 

 

useranonimm useranonimm Kimlik Onayı Bekliyor Kullanıcı
  • Üyelik 20.11.2016
  • Yaş/Cinsiyet 34 / K
  • Meslek Editör
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 386
  • Beğeniler 276 / 118
  • Ticaret 47, (%100)
Hepsinin başımız üstünde yeri var. Yalnız bazıları gerçekten kötü niyetli olabiliyor. Sadece eksi trade verebilmek için, binbir mazaret bulanıda gördü bu gözler.
ArinArslan

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

Stores Stores WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.03.2017
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad A** T**
  • Mesajlar 1500
  • Beğeniler 75 / 531
  • Ticaret 55, (%98)
1) Yüksek İletişim Sıklığına Sahipse

kesinlikle katılıyorum ya. Darlıyorsa kesinlikle o ticarette bir problem cıkacaktır.
ArinArslan

kişi bu mesajı beğendi.

kaan3472 kaan3472 https://www.vipkonaklama. Kullanıcı
  • Üyelik 08.02.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek web ticaret
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad K** A**
  • Mesajlar 22
  • Beğeniler 1 / 6
  • Ticaret 0, (%0)
Güzel yazı olmuş :)
 

 

https://www.vipkonaklama.com/
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al