wmaraci reklam

10 e-ticaret girişiminden 7′si başarısızlıkla sonuçlanıyor

4 Mesajlar 861 Okunma
wmaraci reklam

Atakan Atakan Emekli. Kullanıcı
  • Üyelik 20.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek -
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad A** U**
  • Mesajlar 6139
  • Beğeniler 2442 / 2410
  • Ticaret 12, (%100)




E-ticarete yeni başlayan ya da mevcut sistem veya stratejilerini güçlendirmek isteyen firmalara geniş kapsamlı bir e-ticaret servis modeli sunan Inveon’un Yönetici Ortağı Yomi Kastro, yoğun rekabet ortamında başarılı olmak isteyen girişimci adaylarına önemli ipuçları verdi.

Geçtiğimiz yıl yüzde 50’nin üzerindeki büyüme oranı ile 22 milyar TL’lik hacme ulaşan e-ticaret sektörü, yerli ve yabancı yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor. Dünyada en hızlı büyüyenler arasında yer alan Türkiye e-ticaret pazarı, bir yandan önemli getiriler vaat ederken, diğer taraftan girişimci adaylarının başarısız olmalarına neden olabilecek kritik noktalar da barındırıyor. Dünya genelinde hayata geçirilen her 10 e-ticaret projesinden 7’sinin başarısızlıkla sonuçlandığını ortaya koyan araştırmalar, adayların harekete geçmeden önce son derece dikkatli hareket etmeleri gerektiğine işaret ediyor.

E-ticarete yeni başlayan ya da mevcut sistem veya stratejilerini güçlendirmek isteyen firmalara geniş kapsamlı bir servis modeli sunan Inveon’un Yönetici Ortaklarından Yomi Kastro, bir e-ticaret girişiminin başarısız olmasının genellikle iş modelinin doğru kurgulanmamasından kaynaklandığını belirterek şu bilgileri verdi:

“Önce doğru kurgulanmış iş modeli ve iyi icra edebilmek”

“Doğru kurgulanmış bir iş modeline sahip girişimciler en önemli adımlardan birini atmış demektir. Girişimcilikte en kritik nokta ise, işi nasıl icra ettiğinizdir. Kötü uygulama sebebi ile başarısız olan güzel iş modellerine tanık olduğumuz gibi, son derece sıradan iş fikirlerinin “doğru icraat” ile büyük başarılara imza attığını görebiliyoruz.
Gelir modelinin doğru analiz edilebilmesi ve nakit akışının iyi yönetilmesi de büyük önem taşıyor. Girişimci adayları, e-ticaretin geleneksel ticaretten daha kapsamlı ve daha değişken kurallara sahip olduğunu unutmamalı.
E-ticarette hem ‘e’nin, yani elektronik ortamın, hem de ‘ticaretin’ kuralları geçerli. İş geliştirme konusunda, özellikle internet dinamiklerine paralel bakış açıları ile hareket etmek şart.

“Pazar araştırması yapılmalı”

Girişimci adayları yola çıkmadan önce pazarı detaylıca araştırmalılar
Başarı hedefleniyorsa, demografik verilerin yanı sıra, müşteri yönelimlerinin ve karakteristiğinin de baz alınarak pazar araştırması yapılması, kullanıcıların günlük ritmine bakılarak ihtiyacın saptanması gerekir.
Hangi ihtiyaçlara cevap verileceği belirlenerek buna göre servis ya da çözüm modeli oluşturulmalı.
Bu analizler sonrasında, pazara giriş ve büyüme stratejilerinin doğru kurgulanması ve bir yol haritası çerçevesinde doğru işbirlikleri ile uygulanması gerekiyor.

“Yazılım altyapısı esnek olmalı ve yarı yolda bırakmamalı”

İşin teknik tarafı da büyük önem taşıyor.
Girişimci adayları kendilerini yarı yolda bırakmayacağından emin oldukları esnek bir yazılım altyapısı kullandıklarından emin olmalılar.
Elbette doğru bir teknoloji partneri ile çalışmak da aynı derecede önem taşıyor.
Tüm bunlardan sonra hedefli pazarlama planları oluşturmak ve bu planlar kapsamında doğru konumlandırma çalışmaları ile ölçümleme yapılması gerekiyor.
Günümüzde kıyasıya rekabetin yaşandığı e-ticaret sektöründe başarıya ulaşmak isteyen girişimcilere, sektördeki firmaların operasyonel ve stratejik süreçlerini girişimci, yatırımcı ve servis sağlayıcı gibi farklı rollerle deneyimlemiş bir iş ortağı ile çalışmalarını öneririm.”

Kaynak: TechnoLogic
 

 

wmaraci
reklam

wpuzmann wpuzmann Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 13.07.2011
  • Yaş/Cinsiyet 43 / E
  • Meslek seo uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 772
  • Beğeniler 108 / 61
  • Ticaret 4, (%100)
Güzel bir makale hazırlanmış. Uyarıları son derece yararlı. Teşekkürler
 

 

siyahgiyen siyahgiyen SEO - E-Ticaret Gelir Arttırma Kullanıcı
  • Üyelik 01.12.2011
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek SEO - E-Ticaret Gelir Arttırma
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad M** Ö**
  • Mesajlar 649
  • Beğeniler 121 / 191
  • Ticaret 20, (%100)
Çünkü gerçekten araştırılarak girilmediğini düşünüyorum. Benim projem var. 4 aydır araştırıyorum , bugün msnde konuştum adam ne gerek var ya sen 4 aydır açmadın zararın ne kadar biliyormusun diyor. Ya başarısızlık olursa zararım ne kadar olacak hiç hesaplamıyor.
 

 

SoWaLYe SoWaLYe MCPD Kullanıcı
  • Üyelik 01.12.2011
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek MCPD
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 445
  • Beğeniler 111 / 54
  • Ticaret 2, (%100)
e-ticaret sektöründe çalışan biri olarak söylüyorum bu iş zor ve meşakkatli bir iş sabır istiyor
 

 

wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al