Ocak ayında kriptopara reklamlarını kullanıcıları yanlış yönlendirdiğini ileri sürerek yasaklayan Facebook, kripto para reklamlarını tekrar serbest hale getiriyor.

Facebook, kriptopara reklamlarını yasakladığında, gelecekte yaşancak değişikliklerle politikalarını yumuşatabileceğini bahsetmişti. Politika değişikliğinin üzerinden geçen 6 ay sonra, beklenen dönem geri dönmüş görünüyor. Facebook tekrardan platforma kriptopara reklamlarını dahil etmeye başladı fakat bu kez ipin ucunu kaçırmama konusunda kararlı. Politikasına bir takım sınırlamalar ekleyen Facebook; binary opsiyonları ve ICO için yapılacak kriptopara reklamlarını hala yasaklı reklam türleri listesinde tutacak.



Facebook’un aldığı önlemler bununla sınırlı değil. Kriptopara reklamı yapmak isteyen reklam verenlerin doğrudan Facebook’a başvurarak bir takım şartları yerine getirmesi gerekecek.
  • Elde ettikleri lisanslar[*]Kamu borsalarında işlem yapılıp yapılmadığı[*]İşletmeyle ilgili diğer ilgili genel bilgiler


Gibi bilgileri sunan kişi ve kuruluşlar Facebook tarafından onaylanan reklamlar çerçevesinde reklam verebilecekler.

Kriptopara reklamları Facebook’un reklam yasağının ardından Google AdWords ve Bing Ads tarafında da yasaklanmıştı. Facebook’un yemininden geri dönmesi belki diğer reklam platformları için de bir başlangıç olabilir.