lostyazilim

Sanal Gerçeklik Teknolojisi Hangi Sektörlerde Var Olacak?

4 Mesajlar 632 Okunma
lstbozum
wmaraci reklam

MuhammedAVCI MuhammedAVCI İlla Edep! İlla Edep! Kullanıcı
  • Üyelik 22.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Professional SEO Expert
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** A**
  • Mesajlar 780
  • Beğeniler 106 / 279
  • Ticaret 31, (%97)
Sanal Gerçeklik Teknolojisi Hangi Sektörlerde Var Olacak?

Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi, pek çok farklı alanda kullanılmaya başlamış olmasıyla beraber oldukça özel sonuçları da beraberinde getiren seviyeye ulaşmış durumda. Geleceğin teknolojisi olarak tanımlanan sanal gerçeklik, yapılan yatırımların giderek artan seviyeye tırmanmasıyla beraber hayatın içine entegre olmaya başladı. Dünya teknoloji devi şirketler tarafından sanal gerçeklik teknolojisine yapılan yüksek seviyedeki yatırımlar fitilin ateşleyicisi oldu. İlk olarak oyun deneyimini gerçeklikle buluşturmaya yönelik olarak geliştirilen bir teknoloji olarak tanımlanan VR, günümüzde yaşanan değişimler ve teknolojik gelişimlerle beraber çok daha farklı seviyeye ulaştı.

Sanal Gerçeklik Teknolojisi Vaatleri Karşılıyor mu?

Dünyada yıllık satış rakamları bazında bakıldığında eğlence sektörünün lideri konumunda olan video oyunları için başlatılan VR teknolojisi geliştirmeleri, oyun deneyiminden taşarak hayatın farklı alanlarına ulaşmayı başardı. Gelecek yıllarda yaşanacak olan gelişmelere önderlik edecek olan teknolojilerin başında gelen sanal gerçeklik teknolojisi, şu an için beklentileri karşılama noktasında geliştirmeleri halen devam eden bir yapıya sahip. Farklı sektörlerin VR teknolojisine yönelik olarak yaptıkları yatırımların geri dönüşlerinin, yapılacak olan geliştirmeler olgunluk seviyesine ulaştığında beklentisi söz konusu. Pozitif anlamda ilerleyen sanal gerçeklik teknolojisi, beklenenleri erken aşamada da karşılar durumda.

Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Potansiyeli

Sanal gerçeklik teknolojisinin aktif olarak kullanılabileceği en büyük iki potansiyel sektör arasında, tıp ve eğitim sektörü var. Sağlık geliştirmeleri içerisine teknolojinin VR ile daha yakından dahil olması, simülasyonlar üzerinden ilerleyebilmeye olanak tanıyan özelliklerden sadece biri. Tıp alanında ilk eğitimlerin, deneyim kazanmanın ve semptomların öngörülebilmesi için sanal gerçeklik teknolojisinin sahip olduğu potansiyel oldukça yüksek seviyede.
Sanal gerçekliğin eğitim sektöründe kullanılması için sınırlar yok seviyesinde. Genişletilebilir şekilde eğitim için kullanılabilir durumda olan VR, öğrencilerin özel eğitim programlarına dahil olabilmelerini sağlayabileceği gibi aynı zamanda simülasyonlar sayesinde farklı deneyimleri yaşatabilmede etkilidir. Bilgiye erişim sağlama konusunda gerçekçiliğin ön planda yaşanıyor olmasının önünü açacak olan sanal gerçeklik, eğitimcilerin de işlerini daha kolay hale getirmeye yönelik olarak kullanılabilir özelliklere sahip.
Mimari alanda da sanal gerçeklik sayesinde çok daha kısa süre içerisinde projelerin tasarlanarak hayata geçirilebilmesi açısından fark yaratabilecek geliştirmeler mevcut olabilir. Mimaride aktif olarak kullanılabilir duruma ulaşması sayesinde, projedeki detay noktaların görülebilmesi ve hatalar için uyarıların oluşturulması sayesinde zaman tasarrufu oluşturulabilir.
Sanal gerçekliğin başlıca yer alacağı potansiyelli sektörlerin yanı sıra, çok daha farklı sektörlerin içerisinde de VR teknolojisini görebilme olanağımız mevcut. Teknolojiyle paralel olarak ilerleyen alanlarda, yapılacak olan geliştirmelerin ardından beklenenden daha fazla pozitif katkı sağlanabilir.

Sanal Gerçeklik Teknolojisi Hangi Evrede?

Sanal gerçeklik teknolojisi erken gelişim döneminde olmasıyla beraber, yapılan yatırımlarla beraber en çok ümit vaat eden teknolojilerden biri konumunda. Sektörler açısından tüm ihtiyaçlar göz önünde bulundurulduğunda, VR teknolojisi yapılan geliştirmelerin ardından tamamen vazgeçilmez hale gelebilir.

Peki sizce sanal gerçekliğin sonu nedir ?
 

 

wmaraci
reklam

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1020
  • Beğeniler 321 / 320
  • Ticaret 19, (%100)
Sanal gerçekliğin sonu bence yok.. Şahsi olarak geliştirdiğim büyük bir proje var tek başıma ben bunu yapabiliyorsam 3-5 sağlam bir ekip bi araya gelip neler neler yapabilir.. Projem hakkında fazla detay veremicem sunum-yapım aşamasında olduğu için ama örnek verecek olursak ;

Call Of Duty i klavye mous ile değilde bir panel içerisinde silah ve ekipmanlarla tamamen insanın yaptığı hareketleri oyuna geçirmek.. Hadi hayırlısı diyelim sektör bomba gibi :)
hkccrn

kişi bu mesajı beğendi.

MuhammedAVCI MuhammedAVCI İlla Edep! İlla Edep! Kullanıcı
  • Üyelik 22.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Professional SEO Expert
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** A**
  • Mesajlar 780
  • Beğeniler 106 / 279
  • Ticaret 31, (%97)
edcsmile bende aynı görüşteyim fakat çok oynandığı zaman baş dönmesi yapıyor diyorlar :D
 

 

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1020
  • Beğeniler 321 / 320
  • Ticaret 19, (%100)
MuhammedAVCI Evet bu baş dönmesi genellikle Oculus VR nin "ayarları yapılmamış" sürümünde mevcut.. Focus yani odaklanma ayarları yapıldığı sürece hiç bir sorun olmamakta :)

Bi örnekte şöyle atıyım : https://www.instagram.com/p/BdnqkHMBaGO/?taken-by=edcsmile :)
 

 

wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al