lostyazilim
tr.link

SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması: Bölüm 3

5 Mesajlar 1.038 Okunma
lstbozum
tr.link

Bipixel Bipixel Vicdanın senin kıblendir. Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2012
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Kıdemli SEO Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** T**
  • Mesajlar 2348
  • Beğeniler 727 / 726
  • Ticaret 57, (%100)
Hop. Eğer ilk defa Anahtar Kelime Araştırmak için geldiysen bu bir seri veSEO İçin Anahtar Kelime Araştırması: BÖLÜM 1ile başlıyor. Onu ve 2. bölümü okumadan buraya gelmeyin. Bugün ki rehberimizde Uzun Anahtar Kelimeler hakkında konuşacağız.
Uzun Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur
Google Keyword Planner'ı ne kadar çok sevsem de 1 kusuru var: Size diğer herkese verdiği kelimelerin aynısını veriyor. Sizin rakipleriniz dahil.Keyword Planner'daki çoğu kelimenin neden çok rekabet içerdiği belli. Ama bu problemi nasıl aşacağız?GKP'yi bir kenara koyun. Onun yerine dokunulmamış Uzun Anahtar Kelimeler ortaya çıkaracak daha az bilinen Anahtar Kelime bulma stratejileri kullanacağız.İşte bu bölümde tam olarak bu konu üzerinden size bilgi aktaracağım.1. Teknik ile başlayalım.

"Search Related To..."
Google'da bir şey aradığınızda en aşağı hiç baktınız mı? Orada "Search related to" diye bir bölüm var.Şu şekilde gözüküyor:

Eh, bu kısım bizim Uzun Anahtar Kelimeler için bir altın madeni.Aşama 1: İstediğiniz bir içerikle ya da ürünle alakalı herhangi bir kelime girin.

Aşama 2: Arama yaptıktan sonra sayfanın en aşağısına gelin.

Genellikle girdiğiniz kelimenin farklı varyantlarını göreceksiniz.

Bazı Uzun Anahtar Kelimeler odaklanmak için çok iyidir. Çünkü onlar Orta veya Küçük Anahtar Kelimelerden daha az rekabet içerirler.Bu yöntemin bir avantajı var. Google sadece girdiğiniz kelimenin yerlerini değiştirip önünüze sunmuyor. OnlaALAKALIbaşka kelimeler de size gösterebiliyor.Bu örnekte "premium headphones" örneğiyle alakalı Google bize 3 farklı kelimeyle alakalı olmayan örnek sundu.

Ancak bu kelimeleri Google Keyword Planner'da "premium headphones" diye arattığınızda karşınıza çıkmayacak.İpucu:Herhangi bir kelimeyi Google'a yazın ve ardından alakalılar kısmına gelin. Oradan tekrardan bir kelime seçin ve onu aratın. Bu şekilde devam edin ve başlangıçta arattığınız kelimeyle alakalı bir sürü yeni kelime elde edin.
Forumlar
Yeni kelimeler bulmak istediğimde en çok kullandığım yöntemlerden biri o konuyla ilgili olan popüler forumları ziyaret etmek.Başka nerede sitenizin konusuyla alakalı yüzlerce hatta binlerce insanın sorular sorduğunu göreceksiniz? Günün sonunda şunu anlamalısınız: Eğer birisi forumlarda O soruyu soruyorsa başkaları da Google'da O soruyu soruyordur.İlk olarak konunuzla alakalı popüler forumlara gidin.Eğer aklınızda hiç forum ismi gelmiyorsa şunu deneyin:"keyword" + "forum"

İsterseniz "keyword" + "tartışmaları" diye de aratabilirsiniz.

Bu aramalar size forum sitelerini ya da soru cevap sitelerini gösterecektir.Aktif tartışma olan bir forum bulduğunuzda onun kategorilerine bakın.

Kategoriler genelde Google Keyword Planner'da kullanabileceğiniz harika başlangıç kelimeleridir.Bir kategoriye tıklayın ve o kategoride tartışılan konulara bakın.

Daha 20 saniye geçmeden pişirmekle ile ilgilenen bir insanın Google'da arama yapabileceği 3 farklı kelime buldum.
  • “all purpose flour for white bread”[*]“how to make bread healthier”[*]“how to use corn flour”
Çok kolay değil mi?
Uzun Anahtar Kelimeler Bulmak İçin Soovle.com Kullanın
Soovle.com çok güzel bir araç. Girdiğiniz kelimeyle alakalı Wiki'den Amazon'dan Google'dan ve Youtube'dan kelime önerileri sunuyor.İlk olarak Soovle.com'a girin ve istediğiniz alanla ilgili geniş anlamlı bir kelime yazın.

Mesela, kahveyle alakalı kelimeler istiyorsanız "kahve" kelimesini kullanabilirsiniz.

Soovle size farklı sitelerden gelen kelime örneklerini sunacak.

Sayfanın sol yukarı köşesindeki indirme ikonuna tıklayarak sonuçlarınızı CSV dosyası şeklinde indirebilirsiniz.

Bu aracın iyi olmasının sebebi genelde rakiplerinizin öylesine bile bakmadığı sitelerden size kelime önerisi sunması.
UberSuggest: Google'ın Önermeleri
Soovle'de olduğu gibiUberSuggest'de Google'ın önermelerini bilgi olarak topluyor. Bu aracın Soovle'den daha iyi olmasının sebebi: Soovle'den ÇOK DAHA FAZLA kelime önerisi yapıyor.Nasıl mı?Sizin girdiğiniz kelimeyi alıyor ve alfabedeki her bir harfi önüne ekliyor. Bu sayede yüzlerce kelime üretiyor.Mesela, Google'a "coffee" yazdığınızda bunun gibi bir tahmin listesi çıkıyor:

Ama kelimenize ek olarak bir harf koyduğunuzda Google size başka tavsiyelerde bulunuyor.

UberSuggest sizin amele gibi coffee a, coffee b yazmanız yerine kendisi alfabedeki her harfi deneyip raporunu sunuyor.Kullanmak için, UberSuggest'e kelimenizi yazın.

Ardından suggest kısmına tıklayın

Araç size yüzlerce kelime gösterecektir.

Kelimelerin çoğu belki siteniz için bir anlam ifade etmeyecektir. Ama arada işinize yarayan birkaç tane bulabilirsiniz.
Answer The Public İle Soru Cevap Kelimeleri Bulun
Answer The Public aracı soru cevap kelimeleri için birebir.Kullanmak için bölmeye kelimenizi yazın ve "Get Questions'a" tıklayın.

Araç sizin yazdığınız konuyla ilgili insanların sorduğu soruları gösterecektir.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu kelimeler blog yazıları ya da videolu içerikler için çok kârlı.
Kelime Önerisi İçin ScrapeBox Kullanın
Scrapebox'u sevmek için başka bir sebep daha.Scarebox'un bilinmeyen başka bir özelliği de onun "Keyword Scraper" aracıdır. Bu araç UberSuggest'in yaptığı şeyin aynısını yapıyor. Ama daha fazla sonuç elde ediyorsunuz ve isterseniz aynı olan kelimeleri elettirebilir ve sonucu bir CSV dosyası şeklinde kaydedebilirsiniz. Ki bu kayıt işi UberSuggest'de yok.Aşama 1:Scrapebox'u açın ve aşağıdaki menüden "Keyword Scraper'ı" seçin.

Aşama 2:“Enter Your Search Keyword(s) Below” kısmının altına ana kelimelerinizi girin.

Aşama 3: "Append A-Z" tuşuna tıklayın

Aşama 4:Bu UberSuggest gibi A'dan Z'ye kelimenizin kombinasyonunu üretecektir.

Aşama 5:Son olarak“Select Keyword Scraper'a" tıklayarak sonuçları nereden almak istediğinizi seçin.

Aşama 6:Bir çok farklı siteden öneri alabilirsiniz.

Aşama 7:"Scrape" butonuna basarak kelime önerilerini almaya başlayabilirsiniz.

Aşama 8:"Results" bölümünde bir sürü kelime fikri almış olmalısınız.

Aşama 9:"Remove duplicates" kısmına tıklayarak aynı olan kelimeleri silin.

Aşama 10:Sonucu kaydetmek için hepsini kopyalayın.

Aşama 11:Ve kopyalanan sonucu bir txt ya da CSV dosyasına kaydedin.

Aşama 12:Kelimelerinizin aranma hacmini çok kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz. Hemen Google Keyword Planner'a gidin ve“Get search volume data and trends” kısmına tıklayın. Ardından bütün kelimelerinizi yapıştırın.

Aşama 13:İstersenizde Browse tuşuna basıp direk .txt ya da CSV dosyanızı aktarabilirsiniz.


Google Webmaster Tools
Bazen en iyi kelimelerzaten sıralamada olduğunuzkelimelerdir.Ne demeye mi çalışıyorum?Muhtemelen sizin sitenizin de bir sürü içeriği Google'da 3. 4. ya da 2. sırada yer alıyordur.Eğer bu biraz arkalarda kalmış kelimelere biraz uğraşırsanız birkaç hafta içinde ilk sıraya geldiklerini görebilirsiniz.Bu arkalarda kalmış kelimeleriGoogle Search Console'da çok rahat bulabilirsiniz.Aşama 1: İlk olarak GWT hesabınıza giriş yapın. Ardından sol sidebardaki“Search traffic” kısmına tıklayın ve“Search Queries'i" menüden seçin.

Aşama 2:İlk sıradaki kısım ilk sırada olduğunuz kelimelerdir. Burası belki hoşunuza gidebilir. Ama bizim işimiz daha arkada olan kelimelerle ilgili.Aşama 3:Arka sıralarda olan kelimeleri bulmak için "Position" kısmına tıklayın.

Aşama 4:Ardından 500 satır göstermesini isteyin.

Aşama 5:10-15li sıraları görene kadar aşağı inin.

Aşama 6:Ardından o sıralarda yer alan kelimelerinize bakın.

Aşama 7:Oradan gelecek vadeden kelimelerin aranma hacmine bakmak için Keyword Planner'dan aratın. Eğer sizin sitenizle alakalı ve aranma hacmi iyi olan bir kelime bulduysanız o kelimeye tıklayın. Ardından "pages" kısmına tıklayın.

Aşama 8:Burası o kelime için sizin sitenizin sıralamasını gösterecektir.

Seçtiğiniz kelimeler üzerinde yoğunlaşın ve yukarılara çıkın.
Google Trends
Google Trends benim favori kelime araştırma araçlarımdan biridir.Bu araç daha Google Keyword Planner'da çıkmadan sizin niche konunuzla ilgili oldukça değerli kelimeler gösterir.Ama Google Trends'in en önemli özelliği seçtiğiniz kelimenin zaman içindeki popülaritesine bakabilmeniz.SEO kampanyanız için 10 bin tl mi ayırdınız? Seçtiğiniz kelimelerin gün geçtikçe popüler olup olmadığını öğrenseniz iyi olur.İlk olarak Google Trends'e girin ve ileride yatırım yapmak istediğiniz kelimeyi alana yazın.

Bu araç size kelimenizin zaman içerisindeki popülaritesini gösterecektir.

Bu örnekte aranmalar oldukça stabil.Başka kelimelerde mesela "Snapchat" kelimesi bir anda zirve yapmış ve düşmüş.

“Google Keyword Tool” gibi kelimelerdeyse sürekli bir düşüş hakim.

En iyi tercih“content marketing” kelimesi gibi sürekli artarak yoluna devam eden kelimelerdir.

Tavsiye:Hedeflediğiniz kelimelerden birini Google Trends'e girin ve“Related Queries” kısmına kadar inin.

“Queries” kısmının altında bulunan kelimelerin bazıları Google Keyword Planner'ın size göstermeyeceği bayağı kârlı kelimelerdir.
[b]Google Correlate[/b]
Google Correlate fazla bilinen bir araç değil. Verdiğiniz kelimeyle uyumlu başka kelimeler gösteriyor.Mesela, SEO kelimesini aratan insanlar genelde aynı zamanda şu kelimeler içinde arama yapıyor:
  • Link building[*]Keyword research[*]Internet marketing[*]On-page SEO
Google Correlate size bu alakalı kelimeleri gösteriyor.Aşama 1:İlk olarak Google Correlate'e girin.

Aşama 2:Arama kısmına kelimenizi yazın ve "Search Correlations'a" tıklayın.

Aşama 3:“Correlated with ..." kısmının altında gösterilen kelimelere bakın.Not: Kelimenin yanındaki sayı ne kadar alakalı olduğunu gösteriyor. Sayı ne kadar 1'e yakınsa o kelime yazılan kelimeyle o kadar alakalıdır.

Aşama 4:"Show More" bölümüne basarak isterseniz daha fazla alakalı kelime görebilirsiniz.

Bu çıkan kelimeler UberSuggest ya da Scarebox gibi araçlarda kullanabilmeniz için acayip iyi ana kelimelerdir.
Quora
Quora inanılmaz popüler bir soru cevap platformudur.Quora kullanmak için bir hesap oluşturmanız gerekiyor.

Giriş yaptığınızda sayfanın yukarısındaki arama yerine geniş anlamlı bir kelime girin.

Forumlarda olduğu gibi Quora'da da konuyla alakalı en popüler sorular en yukarıda çıkacak.

Bazı soruların kendileri çok değerli oluyor. Bazılarıysa üzerinde biraz düşünmeyle yeni kelimeler üretebileceğiniz sorular oluyor.Mesela, baking örneğimizde“how can you bake without eggs” kelimesi popüler olamayacak kadar uzun bir kelime.

Ama sorunun daha kısa bir versiyonunu Google Keyword Planner'a girsem mesela“bake without eggs” gibi, kaliteli bir içeriğin konusu olabilecek bir sürü kelimeyle karşılaşıyorum. Çoğu oldukçada iyi trafik alıyor.

Quora'nın güzelliği işte bu. Size daha önceden düşünmediğiniz içerik fikirleri veriyor.Bu stratejilerden sonra Uzun Anahtar Kelime üretmek sizin için hiç sıkıntı olmamalı.
[b]KeywordTool.io[/b]
KeywordTool.io Uzun Anahtar Kelime üretmek için inanılmaz iyi ve aynı zamanda ücretsiz olan bir araç.Google önerilerinden sonuçları alması bakımından UberSuggest'e benziyor. Bu aracı daha iyi yapan şeyse girdiğiniz kelimenin sonrasına VE öncesine harf eklemesi.Mesela, UberSuggest'e "low carb diet" kelimesini girseydiniz "low carb diet a", "low carb diet b" ve "low carb diet c" tarzı aramalarda bulunacaktı. KeywordTool.io aynı kelimeler için arama yapacak ama ilaveten "alow carb diet", "blow carb diet" ve "clow carb diet" gibi kelimeler içinde arama yapacak. Bu da tek bir aramadan daha fazla sonuç almanıza sebep oluyor.İlk olarak KeywordTool.io sitesine gidin ve alana ana bir kelime girin.

Ardından araç 750 kelimeye kadar size öneride bulunacak.

Ve işte bu kadar. Artık nasıl Uzun Anahtar Kelime önerisi bulabileceğinizi biliyorsunuz.Bu bölüm belki bitmiş olabilir ama daha 4 bölüm daha var. Bir sonraki bölümümüzde Ticari Değere değindik.Eğer sonraki bölüme geçmek istiyorsanız:SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması: Bölüm 4 - Kelimenin Ticari Değeri

Kaynak : http://oguzhantemiz.com/seo-icin-anahtar-kelime-arastirmasi-bolum-3/
Avi negiu

kişi bu mesajı beğendi.

Kişisel Blog - Web siteni aç! Hızlı çözüm için lütfen report sistemini kullanın!
wmaraci
reklam

negiu negiu WM olmaya çalışıyoruz Kullanıcı
  • Üyelik 17.03.2015
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Fizyoterapist
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad F** U**
  • Mesajlar 526
  • Beğeniler 2 / 183
  • Ticaret 0, (%0)
Elinize sağlık, gayet açıklayıcı ve güzel bir anlatım olmuş.
Bipixel

kişi bu mesajı beğendi.

Bipixel Bipixel Vicdanın senin kıblendir. Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2012
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Kıdemli SEO Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** T**
  • Mesajlar 2348
  • Beğeniler 727 / 726
  • Ticaret 57, (%100)
negiu çok teşekkürler :).
 

 

Kişisel Blog - Web siteni aç! Hızlı çözüm için lütfen report sistemini kullanın!

omercelik12 omercelik12 Kimlik Onayı Bekliyor Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 11.04.2018
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Serbest meslek
  • Konum Bingöl
  • Ad Soyad Ö** Ç**
  • Mesajlar 237
  • Beğeniler 72 / 27
  • Ticaret 0, (%0)
Elinize sağlık hocam
Bu arada kendisi çok güzel bir insandır kazanç düşünmeden yardımcı oluyor...
Bipixel

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

Bipixel Bipixel Vicdanın senin kıblendir. Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2012
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Kıdemli SEO Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** T**
  • Mesajlar 2348
  • Beğeniler 727 / 726
  • Ticaret 57, (%100)
omercelik12 çok teşekkür ederim keyifli okumalar hocam :).
 

 

Kişisel Blog - Web siteni aç! Hızlı çözüm için lütfen report sistemini kullanın!
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al