lostyazilim
tr.link
acebozum
tr.link

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1020
  • Beğeniler 321 / 321
  • Ticaret 19, (%100)
delamis

Canvas ayarlarını yaptın mı?


Render Mode seçeneğini
1- Screen Space - Camera diyip sahnede ki kameranı sürükle
2- Resimde ki gibi, Canvas Scaler özelliğini - Scale With Screen Size olarak ayarla bu senin verdiğin değere göre otomatik boyutlanacaktır. Ben genellikle dikey oyunsa Match kısmında ki Width değerine çekiyorum tamamen, yataysa height diyorum. Bu tarz ince ayarları öğrenmen yeterli olacaktır :)

Bu arada önce ki mesajlarını hiç görmemişim eğer bir sorun vs olursa etiket atmayı unutma veya yeni konu aç sürekli aynı konu üzerinden ilerlemek diğer arkadaşlar için faydalı olmaz :)
 

 

elektronikssl
webimgo

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)



Ayarlarım bu şekilde, şimdi farkettim de Ref Resolution kısmı, kullandığım en boy oranından farklı o yüzden yapıyor olabilir mi ?
Bir de bu "Match" ayarı tam olarak ne işe yarıyor anlayamadım

Yazdıklarını da deniyorum hemen edcsmile
 

 

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1020
  • Beğeniler 321 / 321
  • Ticaret 19, (%100)
delamis Canvas Scaler özelliğinin bir üstünde ki "Canvas" özelliği kapalı kalmış onu göremedim onada dikkat edersin,

Canvar Scaler özelliğinin açıklaması yapıyı msana resmin üzerinden gidicem,
UI Scaler Mode ; Ekran boyutuna göre genişlemek için seçilir
Referance Resolution ; Min olması gereken, örnek verdiğiniz telefon boyutu
Match ; X-Y oranlarında belirtilen değerlere göre hangisine öncelik verilsin genişlerken sen topu tam ortaya almışsın 800-600 boyutluk bir telefona göre 900-500 bir boyutllu telefon gelirse matematiksel olarak çıkar-böl ona göre büyült eğer dikey oyunda "width" değeri fulle, yatay oyunsa "height"değerini fulle daha rahat kullanırsın ilerde sıkıntı çıkmaz
 

 

SefaCanDemir SefaCanDemir Front-End Developer Kullanıcı
  • Üyelik 10.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Front-End Developer
  • Konum Adana
  • Ad Soyad S** D**
  • Mesajlar 1345
  • Beğeniler 234 / 472
  • Ticaret 12, (%100)
Size anlattığım gibi okları göz kararı obje kadar ayarlayıp inspectorden sıfırlamalısınız. Ve arkadaşın anlattığı gibi Match bölümünü Width olarak fulleyin. Böylece en boy oranını korurken genişlik değerini referans alacaktır.
 

 

sefacandemir.com.tr
wmaraci
wmaraci

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
aynen o şekilde yaptım zaten ilk denediğim telefonda dağılmıştı şimdi tekrar gözden geçirdim başka telefonda denedim her şey harika. İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Şimdi başka sıkıntılarla boğuşmaya devam :)

SefaCanDemir edcsmile
 

 

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1020
  • Beğeniler 321 / 321
  • Ticaret 19, (%100)
Hadi kolay gelsin :)
 

 

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
Evet arkadaşlar, bayadır uğraşıp çözemediğim 1-2 sıkıntım var yine sizlerle paylaşacağım. Tabi cevap gelene kadar aramaya devam;

1-) Sayılarım font olarak değil de sprite olarak dosyaların içinde bulunuyorlar. Text olarak çok basit bir şekilde yazırabiliyordum ekrana fakat sprite olarak çok zorlandım. 1 tane kodu uğraşa uğraşa uyarladım puan için fakat; zaman, altın sayısı vs. için uyarlayamadım tavsiyeniz var mı ?

2-) Öldükten sonra Loadscene komutunu kullandığımda " Default clip could not be found in attached animation list " diye bir hata alıyorum ve oyun başlamıyor donuk bir şekilde duruyor. Hatta animasyoları iptal ettim yine de bu hatayı alıyorum, sadece ilk başlangıçta çalışıyor. Birçok foruma baktım, denedim birkaç bir şey ama yine sonuç alamadım.

3-) Uygulamamı telefonda denerken, arama yapmak için ve galeriye erişmek için izin istiyor? Ben böyle bir kodlama yapmadım, bir bilginiz var mı acaba?

edcsmile SefaCanDemir
 

 

SefaCanDemir SefaCanDemir Front-End Developer Kullanıcı
  • Üyelik 10.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Front-End Developer
  • Konum Adana
  • Ad Soyad S** D**
  • Mesajlar 1345
  • Beğeniler 234 / 472
  • Ticaret 12, (%100)
1-) Size indirttiğim Textmesh PRO eklentisi ile rakamları sprite taki görünüme kavuşturabilirsiniz.

2-) Start foknksiyonlarınızdan her hangi birinde animation.play yer alıyor mu kontrol edin. Var ise kaldırıp deneyin. Aynı sahneyi yüklüyorsanız oyunun donuk başlaması normaldir. Bunun için oyun içerisindeki her hangi bir scriptin Start fonksiyonuna Time.timeScale = 1f; yazmanız yeterli.

3-) Android manifest dosyanızı bizimle paylaşırsanız yardımcı olalım. Büyük ihtimal indirdiğiniz bir eklenti manifest dosyanızı güncellemiş ve izin istemiştir.

Ayrıca bizim cevap vermediğimiz (çevrim dışı olduğumuz) durumlarda Unity'nin dokümantasyonun da araştırma yaparak da sorunlarınızı çözebilirsiniz.

Unity Dokümantosyon
 

 

sefacandemir.com.tr

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
1-) Şimdi araştırmaya başladım, 1-2 video buldum umarım çözerim
2-) TimeScale'i düzeltince sorun kalmadı, ben o hatadan dolayı sıkıntı çıkıyor sanıyordum. Teşekkürler
3-) Manifest'in içinde bu yazıyor;

{
"dependencies": {
"com.unity.xiaomi": "1.0.3"
}
}


Zaten önce araştırmadan buraya yazmıyorum, yalnızca bu site değil bundan başka bir çok forumda geziniyorum. Sadece bazen ne aramam gerektiğini de bilemiyorum o yüzden sıkıntı çıkıyor :D

SefaCanDemir
 

 

SefaCanDemir SefaCanDemir Front-End Developer Kullanıcı
  • Üyelik 10.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Front-End Developer
  • Konum Adana
  • Ad Soyad S** D**
  • Mesajlar 1345
  • Beğeniler 234 / 472
  • Ticaret 12, (%100)
Bir eklentiniz xiaomi apisini kullanıyor sanırım. İzinleri o istiyor olabilir. o satırı silip manifest dosyanızı kaydedin. Daha sonra build alıp dosyayı tekrar kontrol edin. Otomatik tekrar eklenmiş mi diye. Eklenmemiş ise apk nızı kurup izin istiyor mu bir kontrol edin.
 

 

sefacandemir.com.tr
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al