lostyazilim
tr.link
acebozum
tr.link

tiwaly tiwaly NodeJS / PHP / NoSQL Kullanıcı
  • Üyelik 10.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Yazılımcı
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad i** A**
  • Mesajlar 363
  • Beğeniler 135 / 104
  • Ticaret 7, (%100)
Merhabalar,
tekrardan konu açıp kirletmemek adına aklıma takılan birşeyi sormak istiyorum. Sabit alanlarda değişen spritelar/objeler için nasıl bir yol izliyorsunuz ?

Mesela okey, tavla veya kart oyunlarında kartların,taşların olabileceği yerler belirlidir sadece oraya gelen taş,kart değişir. Bu tarz işlemlerde nasıl bir yol izliyorsunuz unity üzerinde ?

edcsmile
 

 

elektronikssl
webimgo

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
Dostum skype vb. varsa yardımcı olmaya çalışayım.

tiwaly
tiwaly

kişi bu mesajı beğendi.

tiwaly tiwaly NodeJS / PHP / NoSQL Kullanıcı
  • Üyelik 10.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Yazılımcı
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad i** A**
  • Mesajlar 363
  • Beğeniler 135 / 104
  • Ticaret 7, (%100)

delamis adlı üyeden alıntı

Dostum skype vb. varsa yardımcı olmaya çalışayım.

tiwaly


Aktif bir proje yok hocam şu anda ortada. Sadece mantıksal olarak bilgi almak istiyorum. Misal tüm kart lokasyonları için x/y paremetrelerini kayıt edip bu lokasyonlarda sprite üretmek mi mantıklı, yoksa kartların olabileceği yerlere boş spritelar yerleştirip sonrasında bunların görsellerini değiştirmek mi mantıklı ? veya bunun daha farklı basit bir yöntemi var mı :)
 

 

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
Tabi izlediğim en profesyonel videolarda bile bir şey anlatırken, daima birden fazla yol olduğunun altını çiziyorlar. Fakat ben olsam bu durumda boş sprite'lar yerleştirir daha sonrasında rastgele sprite'ları bunlara eşitlerdim. Daha basiti varsa ben bilmiyorum :D

Tabi oyunun gidişatına göre de değişir yöntemler, örnek veriyorum kartın belli özellikleri olacaksa gerekli objeleri prefab'a çevirip kurulan script altyapısında tanımlayarak her birini sıfırdan oluşturmakta mantıklı olabilir.

tiwaly
tiwaly

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1020
  • Beğeniler 321 / 321
  • Ticaret 19, (%100)
tiwaly

Okey oyunundan örnek veriyim,
1den 13e kadar taş resmini yapmak gereksiz yer olacaktır. Haliyle 1 tane boş taş örneği 1 tane kalp yapıp for döngüsü ile 1den 13e kadar döndürdüğümüzde sayıları elde etmiş oluyoruz her döngüde boş taş ve kalbi oluşturuyorum, içine döngüden gelen sayıyı atıyorum yani kısacası 1 tane prefab hazırlıyosun "taşın dizaynını yapıyosun" bu prefab dosyasını oluştururken kalp simgesini, sayıyı, rengi atıyorum sistem otomatik çalışıyor :)

Tavlada da mantık aynı her şerit kısmına group oluşturuyorum zaten ya siyah ya beyaz var bi kereye mahsus tamamen ben diziyorum ondan sonra oyunun mantığına görede hedefin olduğu şerite göre pulu diğer gruba taşıyorum. "gruptan kastımda otomatik listeleme yapan group layout özelliği var" Vsvs diye gider bu :)

Not; Şuan blog üzerine uğraşıyorum tasarım vb bittiğinde Unity3D üzerine sıfırdan eğitime başlayacağız hayırlısıyla :)
tiwaly

kişi bu mesajı beğendi.

TheMucit TheMucit UgurKilci.com Kullanıcı
  • Üyelik 15.02.2017
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Girişimci ve İçerik Üreticisi
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad U** K**
  • Mesajlar 540
  • Beğeniler 109 / 118
  • Ticaret 0, (%0)
birbirine uyumlu grafikler yaparsan ve göze hoş görünürse oynanması %150 artar.
 

 

Baştan Sona PHP Eğitimi ➡ youtu.be/TQP8jBwnXw4

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
Benim oyun için mi diyorsun dostum yoksa tiwaly'nin dediği için mi?

Konu birbirine girdi :) TheMucit
 

 

TheMucit TheMucit UgurKilci.com Kullanıcı
  • Üyelik 15.02.2017
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Girişimci ve İçerik Üreticisi
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad U** K**
  • Mesajlar 540
  • Beğeniler 109 / 118
  • Ticaret 0, (%0)

delamis adlı üyeden alıntı

Benim oyun için mi diyorsun dostum yoksa tiwaly'nin dediği için mi?

Konu birbirine girdi :) TheMucit


senin için diyorum brocan.
 

 

Baştan Sona PHP Eğitimi ➡ youtu.be/TQP8jBwnXw4

delamis delamis WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Game Developer
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 153
  • Beğeniler 17 / 29
  • Ticaret 2, (%100)
Yaptığım ilk oyun, grafikler de fena sayılmaz. Beta şeklinde paylaşacak kadar 1-2 güne biter buradan da paylaşacağım. Kendimi geliştirmek adına çok şey kattı, umarım oynanma olarak da iyi sonuçlar alırım TheMucit
 

 

TheMucit TheMucit UgurKilci.com Kullanıcı
  • Üyelik 15.02.2017
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Girişimci ve İçerik Üreticisi
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad U** K**
  • Mesajlar 540
  • Beğeniler 109 / 118
  • Ticaret 0, (%0)
delamis yaklaşık 5 yıl kadar oyun yaptım. Mecrayı biliyorum. Basit bir platform oyunu da yapsan grafikleri enfes olursa 1M indirilir.

Oyununda grafikler birbirine uyumlu değil. Eğer pikselli bir şey istiyorsan hepsi piksel olsun. Eğer orman temalı istiyorsan oralara robotik şeyler koyma. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
 

 

Baştan Sona PHP Eğitimi ➡ youtu.be/TQP8jBwnXw4
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al