Son zamanlarda kendi e-ticaret operasyonlarını yöneten kişilerden en çok duyduğum şey Merchant Center hataları ve GTIN karmaşası. Güncellemenin Google tarafından duyurulduğu tarihten beri farklı testler gerçekleştiriyorum.
Merchant Center'da raporlanan hatalardan, ürünün kendi araması haricinde alakasız sonuçlarda çıkmasına kadar birçok rahatsız edici unsurun önüne geçebilmek için öncelikli olarak yapılması gereken iyileştirme, ürün listeleri gönderilirken GTIN kodunun da giriliyor olmasıdır.
Hem kendi sitenizde ürün tekilleştirme yapabilmek hem de Google tarafında kullanıcı deneyimini ve bütçe optimizasyonunu sağlayabilmek için barkod kodu giriyor olmak fazlasıyla önemli.
GTIN kodu alanları boş bırakılarak gönderilen listeler alışveriş reklamlarında gösterim alabiliyor. Fakat gösterim bütçesinin büyük bir kısmı boşa harcanıyor.
ABC ürününün X ve Y özelliklerine sahip bir modelini arayan kullanıcıya ABC ürünün J ve I özelliklerine sahip modelinin sunulması gibi TO düşürücü ve gereksiz bütçe harcayıcı durumların temel sebebi kategori ve barkod bilgilerini sağlıklı bir şekilde sunamıyor olmak. Bu durum aynı zamanda sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için amatör bir duruş sergileyecektir.
E-ticaret süreçlerine dahil olmayan fakat dışarıdan alışveriş reklamlarını yöneten kişilerin birçoğu da konuyla alakalı kritik bilgilere sahip değil. Bu nedenle çok kısa sürede güzel bütçeler ile iş yapılabilecekken bu danışmanlıklar büyük paralara (sihirli bir değnek ile dokunuluyormuş gibi) sağlanıyor ve insanlar perde arkasından yanlış yönlendiriliyor.
Birkaç gün önce kategori numaraları iyi belirlenmemiş ve GTIN alanı sürekli tekrar eden verilerle doldurulmuş bir hesabı inceledim. Belirtilen teknik standartlar yerine getirilmeden, ürünlerin tıklanma ihtimali ve dönüşüm elde edebilmesi sadece Google'ın insiyatifine bırakılarak danışmanlık veriyor olmak bu işin bilinmediğinin bir göstergesi.
Her ürüne ve ürün varyantına bir bebek gibi yaklaşmak ve özen göstermek gerekiyor. SEO noktasında bu kadar çaba gösterirken daha ciddi bütçelerin harcandığı noktalarda gayretsiz olmak işi yöneten kişileri hüsrana uğratacaktır. Ufak gibi gözüken ama hayat kurtaran noktaları iyileştirmek girişiminiz için bir kilometre taşı olabilir.
Resmi olarak sattığınız ürünleri kendiniz üretiyorsanız ve prosedürlere hakimseniz hali hazırda barkod numaralarına sahipsiniz demektir. Farklı üreticilerin ürünlerini satıyorsanız GTIN bilgilerini kesinlikle edinmeli ve kendi sisteminizde bu alanların gerçek bilgiler ile doldurulmasına önem göstermelisiniz.
Ürün ismiyle arama yaparak GTIN bulmak için bir araç geliştirdim. Ücretsiz bir şekilde faydalanmak isteyenler aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirler.
Konuyla alakalı sorularınız varsa aşağıdan belirtebilirsiniz, elimden geldiğince yanıtlamaya çalışacağım.