lostyazilim
tr.link

Google Alışveriş Reklamları ve GTIN Zorunluluğu

3 Mesajlar 1.072 Okunma
lstbozum
tr.link

Metin Metin metinli.com Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek SEO Analisti ve Siber Güvenlik
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 1399
  • Beğeniler 61 / 582
  • Ticaret 18, (%94)
Son zamanlarda kendi e-ticaret operasyonlarını yöneten kişilerden en çok duyduğum şey Merchant Center hataları ve GTIN karmaşası. Güncellemenin Google tarafından duyurulduğu tarihten beri farklı testler gerçekleştiriyorum.

Merchant Center'da raporlanan hatalardan, ürünün kendi araması haricinde alakasız sonuçlarda çıkmasına kadar birçok rahatsız edici unsurun önüne geçebilmek için öncelikli olarak yapılması gereken iyileştirme, ürün listeleri gönderilirken GTIN kodunun da giriliyor olmasıdır.

Hem kendi sitenizde ürün tekilleştirme yapabilmek hem de Google tarafında kullanıcı deneyimini ve bütçe optimizasyonunu sağlayabilmek için barkod kodu giriyor olmak fazlasıyla önemli.

GTIN kodu alanları boş bırakılarak gönderilen listeler alışveriş reklamlarında gösterim alabiliyor. Fakat gösterim bütçesinin büyük bir kısmı boşa harcanıyor.

ABC ürününün X ve Y özelliklerine sahip bir modelini arayan kullanıcıya ABC ürünün J ve I özelliklerine sahip modelinin sunulması gibi TO düşürücü ve gereksiz bütçe harcayıcı durumların temel sebebi kategori ve barkod bilgilerini sağlıklı bir şekilde sunamıyor olmak. Bu durum aynı zamanda sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için amatör bir duruş sergileyecektir.

E-ticaret süreçlerine dahil olmayan fakat dışarıdan alışveriş reklamlarını yöneten kişilerin birçoğu da konuyla alakalı kritik bilgilere sahip değil. Bu nedenle çok kısa sürede güzel bütçeler ile iş yapılabilecekken bu danışmanlıklar büyük paralara (sihirli bir değnek ile dokunuluyormuş gibi) sağlanıyor ve insanlar perde arkasından yanlış yönlendiriliyor.

Birkaç gün önce kategori numaraları iyi belirlenmemiş ve GTIN alanı sürekli tekrar eden verilerle doldurulmuş bir hesabı inceledim. Belirtilen teknik standartlar yerine getirilmeden, ürünlerin tıklanma ihtimali ve dönüşüm elde edebilmesi sadece Google'ın insiyatifine bırakılarak danışmanlık veriyor olmak bu işin bilinmediğinin bir göstergesi.

Her ürüne ve ürün varyantına bir bebek gibi yaklaşmak ve özen göstermek gerekiyor. SEO noktasında bu kadar çaba gösterirken daha ciddi bütçelerin harcandığı noktalarda gayretsiz olmak işi yöneten kişileri hüsrana uğratacaktır. Ufak gibi gözüken ama hayat kurtaran noktaları iyileştirmek girişiminiz için bir kilometre taşı olabilir.

Resmi olarak sattığınız ürünleri kendiniz üretiyorsanız ve prosedürlere hakimseniz hali hazırda barkod numaralarına sahipsiniz demektir. Farklı üreticilerin ürünlerini satıyorsanız GTIN bilgilerini kesinlikle edinmeli ve kendi sisteminizde bu alanların gerçek bilgiler ile doldurulmasına önem göstermelisiniz.

Ürün ismiyle arama yaparak GTIN bulmak için bir araç geliştirdim. Ücretsiz bir şekilde faydalanmak isteyenler aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirler.



Konuyla alakalı sorularınız varsa aşağıdan belirtebilirsiniz, elimden geldiğince yanıtlamaya çalışacağım.
 

 

Yazar, yazılım geliştirici, SEO Analisti ve siber güvenlik uzmanı.
wmaraci
reklam

murattat murattat TATOĞLU BİLİŞİM Kullanıcı
  • Üyelik 02.10.2014
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek e-ticaret yöneticisi
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad M** T**
  • Mesajlar 859
  • Beğeniler 21 / 324
  • Ticaret 41, (%100)
Güzel yazı için teşekkürler , ancak maalesef söylediğiniz kadar kolay olmamakta.Evet Merchant uzun zamandır barkod istemek ve ancak günümüzde doğru ayarlamalarla sorunsuz merchant reklamlarınızı yayına alabilirsiniz. Fakat bazı ürün grupları hiç onaylanmadan GTIN olmadığı için direkt olarak reddediliyor.

Yalnızca Google değil , hepsiburada ve Amazon da kesin şart olarak talep etmekte. FAKAT maalesef çin den getirilen ya da bazı menşei ürünlerde barkod kodu bulunamıyor ya da eklenmemiş. Bunlar çok çok büyük bir sorun daha doğrusu hizmet sağladığım bir çok firmada GTIN siz ürünler fazlasıyla var ve üreticileri de biz ya da yurtiçi firması olmadığı için eklenemiyor.
 

 

Metin Metin metinli.com Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek SEO Analisti ve Siber Güvenlik
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 1399
  • Beğeniler 61 / 582
  • Ticaret 18, (%94)
Aslında çok basit. Bir ürünün adı ve açıklaması kadar önemli bir etken. Maalesef başlıkta ayrışma sağlayamadığınız ürünlerde GTIN yoksa ne kadar bütçe ayırırsanız ayırın gösterim alamıyorsunuz.

Çin'den getirilen ürünler (üreticisi bilinmeyen ya da faturalı olmayanlardan bahsetmiyorum) geçerli barkodlara sahipler. Beraber çalıştığımız firmalarda herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz. Ürünün ve sürecin sürdürülebilir olması için bir koda ihtiyaç var. Ürünler takipsiz, faturasız ve merdiven altı yükleniciler tarafından üretiliyorsa bunlar için aynı ürünlerin farklı markalarca etiketlenmiş olanlarını kullanmak pragmatik bir çözüm olabilir. (Özellikle klavye, mouse, telefon kılıfı, powerbank ve destekleyici teknoloji ürünlerinde bu durum dediğiniz gibi.)

Barkodu bulunmayan ürünleri geliştirdiğim araç üzerinden aramayı deneyebilirsiniz. Geniş bir sorgulama alanı var.

Hepsiburada.com, Amazon.com gibi platformların zorunluluğu kendi girişimlerini yürüten kişileri de düşündürmeli. Önümüzdeki süreçte ürün tekilleştirme ile alakalı en önemli kıstas barkod olacak.
 

 

Yazar, yazılım geliştirici, SEO Analisti ve siber güvenlik uzmanı.
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al