Merhaba saygıdeğer WM Aracı üyeleri!
"Bilgileniyoruz" isimli serimizin üçüncü çeviri makalesine hoş geldiniz ve sefalar getirdiniz. Bu makalemizde, son zamanlarda "kullanıcı davranışı" ve "kullanıcı tercihi" konuları üzerinde çok titiz olan Google'dan, blogunuzun veya internet sitenizin iyiliği adına artı puanlar kapmak ister misiniz? O halde bu yazıda bulunan on dört farklı içerik yazımı yöntemini öğrenmeniz gerekiyor. Ayrıca bu on dört yöntem, değerli kullanıcılarınızın ve ziyaretçilerinizin size daha fazla sadık olmasını büyük ölçüde sağlayabilir.
Konu notu: Search Engine Journal'dan alıp Türkçe diline çevirdiğim bu yazı, sadeleştirilmiş bir halde önünüze sunulmuştur. Orijinal kaynakta gördüğünüz ancak burada görmediğiniz bazı yerler olabilir. Endişe etmeyiniz. Benim misyonum, içeriğin ana fikrini sizlere aktarmaktır. Bu yazı sahibi, kendi kişisel tecrübelerini de aktarmış. Konuyla ilgili olmayan kısımları çıkarmış bulunuyorum. Çeviri, ana fikri etkilemeden "hikayeselleştirme" yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Kısacası, çeviri metnindeki bazı yerler orijinal anlamından farklı olabilir (lütfen yanlış çevirmişsiniz demeyiniz çünkü doğrusunu elbette biliyorum) ama "akılda kalıcılık" prensibini uygulamak adına o kısımları hikayeselleştirdim.
Serimize ait iki makaleye ulaşmak için:
- "Bilgileniyoruz #1: WordPress Tabanlı Web Siteniz İçin En Çok Verim Alabileceğiniz 10 Google AdSense Banner Boyutu ve Biçimi"
- "Bilgileniyoruz #2: Google Arama Konsolu Testleri İle Birlikte Alan Adı Mülkleri"
İçeriklerinizin İlgi Çekiciliğini Korumanız Adına 14 Basit İpucu
1 - Tüm bu içerik karmaşasından nasıl uzak duruyorsunuz ve nasıl sahip olduğunuz kitlenin farkına varıyorsunuz (Search Engine Journalist editörlerine gelen sorulardan biri) ?
2 - İnsanlar sürekli olarak mesajlara (yani içeriklere) maruz kalmaktadırlar. Bu içeriklerin içerisinde yanlış olanları da var doğru olanları da. Bu bağlamda, filtre ve doğrulama sistemi olmaksızın paylaşılan bilgiler, insanların kafasını karıştırıyor. Bu durum, gürültüye (mecazi anlamda) sebep oluyor.
3 - Kitleniz içerisinde bulunan insanların kimliklerini tespit etmeniz ve onları doğru bir şekilde analiz edip tanımlamanız zaman alır. Buna ek olarak, hangi tür içeriklerin sizi takip eden kişilerin dikkatini çekebileceğini bilmeniz şart. Özetle, arz - talep meselesi.
4 - Bizler; pazarlamacılar, işletme sahipleri, SEO uzmanları ve içerik yazarları olarak, alanımızdaki herkesten farklı bir ruh hali içerisinde içerik oluşturma konusunda sık sık endişe duyuyoruz.
5 - Ya kitlemizi kaybedersek? Ya çok farklıysak (olumsuz anlamda) ?
6 - Güvenli (tekdüze) içeriğin her zaman bir yeri ve bir zamanı var ancak ilginç, farklı ve hatta alışılmış yazım yöntemlerine meydan okuyan içerikler üretmenin de bir zamanı var.
Digital Current İsimli Şirkette İçerik Pazarlama Direktörü Olan Dustin Diehl ile Narwhal Stories'in Kurucu Ortaklarından Troy Pottgen'ın Tavsiyeleriyle Birlikte Bu İçeriğin Yazarı Mindy Weinstein'ın Tavsiyeleri
Dustin Diehl'ın Tavsiyeleri
1 - Siz, Hikayenin Kahramanı Değilsiniz: Markanızı içeriğinizin odak noktası haline getirdiğiniz dakika, kitlenizi kaybettiğiniz dakikadır. Bu yüzden müşterileriniz, hikayenizin asıl kahramanlarıdır ! Onları, bizzat markanızın hikayesi haline getirin. Son olarak müşterileriniz, kendilerinin bu hikayenin ayrılmaz bir parçası olduğuna inanmalıdırlar. Onları inandırın. Müşteriniz olmayan kişilerin veya diğer potansiyel müşterilerin kendilerine ait özelliklerini açıkça tanımlamanız, müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz için neyin önemli olduğunu anlamanızı sağlar. Eğer bu anlayışa sahip olursanız, müşterilerinizi ve diğer kişileri kendi ihtiyaçlarıyla birlikte bağdaştırabilirsiniz.
2 - Sadece Anahtar Kelimelerle İş Yapamazsınız Çünkü Bütün Mesele Sadece Anahtar Kelimeler Değil: İçerik oluşturma stratejiniz yalnızca anahtar kelime araştırmasına dayanıyorsa bu bir strateji değildir. Anahtar kelime araştırmalarınızı, içerik stratejinizin sahip olduğu perspektif ile analiz etmelisiniz (markanızın hedefleri ile kitlenizin ihtiyaçları arasındaki örtüşmeyi sağlamanız gerekiyor). Bu sayede hangi anahtar kelimelerin kitlenizle gerçekten alakalı olduğunu görebileceksiniz ve yaptığınız bu yatırımların iş hedeflerinize nasıl geri yansıyacağını tespit edebileceksiniz.
3 - Kalabalığın Arasından Sıyrılın: Burada WM Aracına özel bir örnek vereceğim. Bu içeriğin yazarı özetle şunu diyor: Hani her seferinde aynı içeriklerin tekrar tekrar ısıtılıp önümüze konmasından şikayetçi olanlarınız var ya o kişiler kesinlikle haklı. Herkesin paylaştığı aynı konuları neden evirip çevirip tekrar tekrar laf kalabalığı yaparak yazıyorsunuz ki? Bazen gündemde olan son dakika kapsamındaki konular hakkında içerik üretmeniz kaçınılmazdır ancak trend olan konulara benzersiz bir bakış açısıyla yaklaşamazsınız, yalnızca defalarca yazılan ve defalarca aynı kelimeler ile farklı yollarla üretilmiş içerik çöplüğüne bir katkıda bulunursunuz. Yapmanız gereken şey, rakiplerinizi incelemeniz ve onlar ne yapıyorsa tersini yapmanızdır. Var olmayan boşluğu eğer siz doldurursanız hem müşterilerinizi düşünceleriniz ile etkileyebilirsiniz hem de onların sizinle ilgilenmesini ve sizinle meşgul olmalarını sağlarsınız. Bipixel hocam da bu fikri savunuyor.
4 - Hatalarınızdan Ders Çıkarın: Hangi içeriğin ziyaretçi ve müşteri çektiğine ve hangi içeriğin işe yaramadığına dikkat etmiyorsanız değerli fırsatları kaçırıyorsunuz demektir. Diyelim ki bir içerik hazırladınız ve bu içeriğin çok kişi tarafından beğenileceğini düşünüyorsunuz ama o da ne!? Umduğunuzu bulamadınız mı? O zaman bu ne demek biliyor musunuz: Kitleniz, size üzerinde emek harcadığınız bu içeriğin hiç de sandığınız kadar yararlı olmadığını söylüyor. Hatalarınızdan ders çıkarmayıp aynı yöntemler ile benzer içerikler üretirseniz hemen hemen aynı üzücü sonuçları elde edeceksiniz.
5 - Uyanık Olun: Tazeliğini ve ilgi çekiciliğini koruyan içerikler üretmek, herhangi bir SEO ve içerik pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır ancak bu yöntem ile nadiren trend olan konuları veya kültürel ve ilgi çekici aşırılıkları yakalama fırsatına sahip olursunuz. Son olarak, özel zamanlarda ve gerçek dünya ile ilintili özel dönemlerde kitleniz adına önemli olan içerikleri kullandığınız temaya gömün.
6 - Yazı İle İlgili Planlarınızı Değiştirin: İçerik planlaması takviminizi kendiniz mi oluşturuyorsunuz yoksa strateji uzmanlarıyla ve yazarlara yönelik bir ekiple mi hazırlıyorsunuz? Bunu değiştirmenin vakti geldi. İşletmenizin her düzeyinde (ya da müşterilerinizin işlerinde) aslında sizin farkında olmadığınız harika içeriksel öyküler vardır; yalnızca onların gelişebilecekleri ve gerçekleşebilecekleri bir ortam oluşturmanız gerekir. Peki bunu nasıl yaparsınız:
# - Bir çağrı merkezinin bir üyesini bir sonraki planlama toplantınıza davet edin (bunu kendinize göre de uyarlayabilirsiniz).
# - Bir ürün pazarlamacısından, onları heyecanlandıran bazı konulara katkıda bulunmasını isteyin.
# - İnteraktif bir editoryal beyin fırtınası planlayın.
# - Bu beyin fırtınasına katılması şartıyla her bölümden bir temsilciyi davet edin.
Olaylara dış bir perspektiften bakmak, içeriklerinize farklı sesler eklemenin mükemmel bir yoludur.
Troy Pottgen'ın Tavsiyeleri
1 - Harika Yazım Neden Önemlidir: Troy Pottgen, bu soru cevaplamaya Ira Glass'ın şu sözüyle başlıyor: "Muhteşem öyküler anlatabilen kişilerin başına muhteşem hikayeler (olaylar) geliyor". Tıpkı Ira Glass'ın söylediği gibi harika yazım önemlidir. Herhangi bir iş ya da organizasyon için gerçek bir trajedi, yararlı bir ürün üretmek ya da anlamlı bir hizmet sunmak adına çok çalışmanın sonucunda bu çalışmaların ilgili paydaşlarla (çalışanlar, satıcılar, hissedarlar ile birlikte çalıştığınız ve hizmet ettiğiniz topluluklar) karşılıklı anlayış içerisinde açıklanamamasıdır.
2 - Sektörünüzde Ne Yenilikler Gördünüz:
Reklamlar | Geleneksel yaklaşım: Ürünleri tanıtmak ve onları sergilemek, harekete geçirici mesajlar vermek ve son olarak bu ürünlerin satışını beklemek.
Hikaye Anlatma | Ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında sorulan şu üç soruya cevap vermeniz gerekiyor: Ne, nasıl ve neden.
Duyarga Yöntemi (Bizzat Kendi Tabirim) (Storyscaping) | Duyarga yönteminde hikayeler, tüketiciler için tasarlanan duygusal ve alımsatımsal deneyimlerin temeli olarak kullanılır. Hikayeselleştirme yöntemini kullanarak markanızın çeşitli etkinliklerde müşterilerle duygusal iletişime geçmesini sağlayabilir müşterilerinizin markanızla etkileşim kurmasına yardımcı olabilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz, hem internet ortamında hem de gerçek hayatta; sürükleyici, duygusal ve alımsatımsal deneyimlerini geliştirebilirler.
3 - Kendi Kendinize "Bu Olursa Ne Olur / Ya ... İse?" Diye Sormak Adına Kendinize İzin Verin:
# Bir beyne sahipsiniz. Kendi sistemi içerisinde kendi yollarıyla bağlanmış ve sizin için benzersiz, ancak... Beyninizi kullanmanız için daha fazla uygulama ve daha fazla alan var. Beyninize ve kendinize güvenin.
# Yaratıcılığınızı kullanın derken yaratıcılığınız ile yaptığınız her şeyin bir öncekinden daha iyi olacağına dair bir söz veremem ancak her zaman yeni bir seçenek vardır.
4 - Unutmayın: Sormazsanız Cevap Her Zaman "[COLOR="Red"]Hayır" Olur.[/COLOR] Ne düşündüğünüzü paylaşın, hayal edin, yapın. Dürüst olun. Hayallerinize uzanmaktan korkmayın. Doğal olarak meraklı insanlarız ve iyi olanlarımız bu merak yüzünden heyecanlanır ve yardım etmenin yollarını arar. Bu yüzden "merak" ve "pozitiflik" kavramlarından yararlanın.
5 - PAYLAŞIN: Bilgilerinizi, tecrübelerinizi ve deneyimlerinizi sadece kendiniz için kullanıp bencil biri olmayın, birilerine ilham olun ve değerli fikirlerinizi herkesle paylaşın.
Makale Yazarının Tavsiyeleri
1 - Biriktirip Saklayan Bir Kimse Olun: Yazım kariyerimin bir noktasında, bir kişinin üretmesi gerekenden çok daha fazla içerik üretiyordum. Gerçekten öyle. Her ay kaç makale ve blog yazısı yayımladığımı söylersem bana deli dersin. Peki bunu nasıl yapıyordum? Bunu yapabilmemi sağlayan sırlarımdan birisi, masamın çekmecesinde sakladığım küçük yeşil bir klasördü. İlginç bir şeye rastladığım her an, bir dergi makalesi, postacı, reklam, vb., bunu not alıyordum. Buna ek olarak, televizyonda ya da radyoda ilgi çekici bir şey duyduğumda da aynı şeyi yapardım. Bu öğelerin hepsi, müşterilerimin işleriyle ilgili değildi ancak yaratıcılığıma ilham oldular. Yazma vakti geldiğinde, yazımın formatını ve içeriğini nasıl hazırlayacağımı düşünürdüm. Bana yardımcı olması açısından küçük yeşil klasörümü kullanırdım. Bana güvenin çünkü bu taktik işe yarıyor.
2 - Kuralları Yok Sayın / Kuralları Yıkın / Kuralları Görmezden Gelin: Hemen hemen belirlenmiş her işin önceden belirlenmiş kuralları ve bu işin yerine getirilmesi adına tespit edilmiş yolları vardır ancak gel gör ki en ünlü mucitlerden, sanatçılardan ve yazarlardan bazıları, kuralları ihlal etmekten asla korkmuyordu. Yaptığınız iş ile ilgili içerik üretirken kim size sınırlı kurallarla iş yapmanız gerektiğini söylüyor? KURALLARI UMURSAMAYIN VE ONLARI EZİN GEÇİN.
3 - Çalıştığınız Alanın Dışına Bakın: Rakiplerinize ve onların ne yaptıklarına dikkat etmeyi sizlere öğrettik. Bu, özellikle SEO söz konusu olduğunda, sağlam bir tavsiyedir ancak içerik konusuna gelince rakipleriniz yerine başka faktörlere dikkat etmek, bir altın fikir bulmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, alanınızla ilgisi olmayan harika bir makaleye rastlarsanız, onu parçalayıp inceleyin. Daha sonra onu analiz edin. Son olarak, onu yeniden şekillendirin. Başka bir deyişle, bu tarz bir makaleyi kendi içeriğinizin ana yapısını oluşturmak adına bir kılavuz olarak nasıl kullanabileceğinizi ve bunun gerçekçi bir taktik olduğunu düşünün.
4 - Benzersizliği Kucaklayın:
# Bu ipucu, kesinlikle bulunulan sektör ile bağlıdır çünkü bu taktik bütün sektörlerde sökmez. İnsanları sinirlendirici, uyarıcı veya sarsıcı bir paylaşımda bulunun. Bunun sonu hem iyi hem kötü veya sadece iyi ya da sadece kötü de olabilir.
# Bu taktiği kullanırsanız, öncelikle bu tarz bir içeriği tasarlamanız ile ilgili riskleri ve ödülleri dikkate almanız gerekir.
# Bu olayla ilgili tek ve net örnek vereceğim: 10 Kasım 2018 - 11 Kasım 2018 n11'in siren olayı. Bu olayı onlarca kişi hem burada hem de başka yerlerde konuştu değil mi? Görev tamam. Backlinkcigeldi isimli hocamın konusunu kendi izniyle paylaşmak için kendisini Skype üzerinden ekledim ve WmAracı'ndan O'na özel mesaj attım ancak geri dönmedi. Umarım kendisi hakkını helal eder ve kendini bana izin vermiş sayar.
SON SÖZLER
Sadece tekdüze ve sıkıcı içerikler oluşturma yoluna kapılmayın. Dikkat çekin. Göze çarpın. Cesur olun ve biraz eğlenin.
Makalemiz burada sona eriyor. Umarım bu makale sizlere yararlı olmuştur. Makalenin orijinaline ulaşmak için : https://www.searchenginejournal.com/avoid-safe-boring-content/276559/?ver=276559X2