wmaraci reklam
lidertakipci

Uberden Ceza Yedim!

12 Mesajlar 1.580 Okunma
advertseo
wmaraci reklam

theredor theredor kötülerinsin sen dünya Kullanıcı
  • Üyelik 08.04.2017
  • Yaş/Cinsiyet 22 / E
  • Meslek webmaster
  • Konum Adana
  • Ad Soyad A** Ö**
  • Mesajlar 696
  • Beğeniler 238 / 238
  • Ticaret 5, (%100)
Taksicileri hiç bir zaman desteklemiyorum ve gelecekte de destekleyeceğimi sanmıyorum fakat tam emin olmadığım bir konu var. Uber şöförleri aylık maaş olarak gelir elde ederken normal taksi şöförleri gelir elde etmek için gün içerisinde hem aracın parasını hem de kendi parasını çıkartması gerekiyormuş. Müşteri bulamadığı gün hem çalışıp hem de taksinin sahibine para ödüyor gibi bir takım söylentiler duydum.

Ne kadar doğrudur bilmiyorum ama durum taksiciler için bu şekildeyse ve bunu yapmaları gerekiyorsa psikolojilerini tahmin ediyorum. Hem çalışıp hem para ödemek çok ağır olur.

Eğer sistem bu şekilde ilerliyorsa buna bir çözüm getirilmelidir.

Bu şekilde işlemiyorsa da taksiciler paragözdür.
 

 

wmaraci
reklam

Doruk Doruk alea iacta est. Kullanıcı
  • Üyelik 29.03.2014
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek WebApprantice
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad D** O**
  • Mesajlar 1361
  • Beğeniler 150 / 524
  • Ticaret 23, (%100)
Uber sürücülerinin gelir modeli hakkında bilginiz tam olarak doğru sayılmaz theredor

Taksi'de, arabanın yevmiyesi vardır. Şu an İstanbul'da sabahçı çalışan 210, akşamcı çalışan 230 TL arabaya para verir. Sabahçı arkadaş 12 saatlik çalışması bittiğinde, öğleden sonra 2-3 gibi araç sahibine 210 TL para verir, arabanın yakıtını tamamlar. Kalan para onundur. İşin durumuna göre 10 lirayla da eve dönebilir, 150 lirayla da. Nasip.

Uber'de birkaç farklı model var.

Yüzdeli sistem.

1- Arabanın haftalık/aylık cirosu üzerinden sürücü yüzde bir oran alır. Genellikle %50'dir ve yakıt masrafı sürücüye aittir. Bugün 700 TL ciro mu yaptı, yarısı 350 TL sürücüye aittir ve o günlük yakıtı ve ücretli geçişleri de bu tutarın içinden kendisi öder.

2- İkinci yüzdeli sistemde ise, araç cirosunun %30 kadarı sürücüye aittir. Köprü, otoban geçişleri, yakıt vs hiçbir ödemeye karışmaz.

Maaşlı sistem

Pek yaygın olmamakla birlikte, aylık iş hacmi ortalaması belli olduğu için bu model uygulanabilir. Daha önceki aylara bakarak, araç/filo sahibi sabit bir maaş belirler.

Hem UBER hem sarı taksi sürücülüğü yaptım son 7 aylık zaman diliminde. Bilgiler günceldir.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al