-
Üyelik
25.03.2015
-
Yaş/Cinsiyet
36 / E
-
Meslek
kombi klima
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
G** S**
-
Mesajlar
123
-
Beğeniler
11 / 15
-
Ticaret
0, (%0)
Google'da aranan kelimeler anahtar kelimeleri gorebilecegim makalelerde kullana bileceğim önemli etiketleri nereden öğrenebilirim hangi siteden yararlanabilirim. Semrush tarzı ama ücretsiz site varmı veya semrush a ücretsiz üyelik varmi
-
Üyelik
04.10.2015
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
front-end developer
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
M** D**
-
Mesajlar
1130
-
Beğeniler
318 / 359
-
Ticaret
15, (%100)
"En çok inandığımız şeyler, en az bildiklerimizdir."
- M.D. Montaigne.
-
Üyelik
24.02.2018
-
Yaş/Cinsiyet
29 / E
-
Meslek
E-Ticaret Yöneticisi
-
Konum
İzmir
-
Ad Soyad
B** D**
-
Mesajlar
339
-
Beğeniler
0 / 243
-
Ticaret
1, (%100)
Öyle sıfırdan girip "hangi konular çok tıklanıyor, hangi kelimeler çok aranıyor" gibi arama yapabileceğin bir hizmet yok. Google Trend'leri genelde bu iş için kullanırlar ama var olan içeriklerin ne kadar tıklandığını gösteren bir platformdur. Bunun yanında gündemde en çok ne aranıyor ise kategori bazlı onu gösterir. Bu da doğrudan gündem ile alakalı olur. Gündem dışında kalan içerikleri oluşturmanda fayda sağlamayacaktır.(G. Trend) Gündemi de haber siteleri kovaladığı için Google Trend'ler bu konuda işini göremeyebilir.
Şahsi fikrim kendi araştırmanı yaparak bir iki kelime bulmak. Bu kelimeleri Google ile arat ve sayfanın en sonundaki sorguları değerlendir. Eğer arasında seçim yapamazsan sana en yakın olan sorguya tıkla. Açılan sayfada da en sona inerek sorguları analiz et. Bu sorgulardan işine yarayanları not et. Bu notları Google Ads üzerinde analiz et. Aranma hacmi yüksek, rekabet oranı düşük olan kelimeleri çıkarıp içeriğini buna göre üret. Başlangıçta bu strateji sitenin bir yerlere gelmesine yardımcı olacaktır.
Sonraki zamanlarda hangi konu ne kadar tıklanıyor ise o konu istatistiklerini kullanarak yeni içerikler üret. Ziyaretçilerini mutlaka analytics üzerinden izle. Hangi sayfada ne kadar kaldıklarını, site içerisinde ne aradıklarını ve en çok hangi sorgular ile sitene geldiklerini sık sık incele. Eldeki veriler en değerli kazancın olacak. Değerlendirmesini bildiğinde maddi kazanca dönüşecektir.
Ayrıca herhangi bir araca bağlı kalmanı tavsiye etmem. Genelde SEO konusunda araçlar önerilir. Evet araçlar bu konuda yardımcıdır. Fakat bu araçları kullanıp her ne yazarsanız yazın tıklanacak, para kazanacaksınız ya da o konu en üste çıkacak gibi bir garanti yoktur, olamaz. Bu araçları kullanmak bile bi seo bilgisidir. Bunu öteye taşıyarak tamamen kendi SEO tekniklerinizi geliştirmelisiniz. Haber siteleri o beğenmeyip eleştirdiğimiz clickbait teknikleri ile gücüne güç katıyor. "Biz eleştire duralım onlar kazanç elde etmeye devam etsin."
Tekniğinin başka sitelere zarar vermediği sürece ne olursa olsun eğer başarılı ise yapmaktan çekinme. Sitenin 100.000 kişi tarafından tıklanması değil, senin içeriğin ile alakalı 100.000 kişi tarafından tıklanması gerekir. Yazılarına 10-20 tane etiket girme. Genelde yeni başlayanlar ne kadar sorguda etiket girersem o kadar tıklanırım mantığı ile hareket ediyor. İleride bu başına büyük sorunlar açacaktır. (sitede kalma süresi gibi) 1-2 etiket yeterlidir.
Son olarak tüm bu çalışmaları yaptığında 1 ay ya da 2 ay gibi bir şart koşma kendine. Zamanı boşver doğru şekilde ilerlemeye devam et. Birden etkileşim alınca meyvesini toplamaya o zaman başlarsın.
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
25.03.2015
-
Yaş/Cinsiyet
36 / E
-
Meslek
kombi klima
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
G** S**
-
Mesajlar
123
-
Beğeniler
11 / 15
-
Ticaret
0, (%0)
Çok aranan ve rekabeti az olan kelimeyi nasıl öğrenebilirim yeniyim yardımcı olursanız sevinirim