lostyazilim
tr.link

Chip Tuning, istanbul chip tuning Hakkında Merak Ettikleriniz

6 Mesajlar 853 Okunma
acebozum
tr.link

darkiron darkiron Favoridir.com Kullanıcı
  • Üyelik 02.06.2019
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Esnaf
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad E** D**
  • Mesajlar 129
  • Beğeniler 27 / 26
  • Ticaret 0, (%0)
Arkadaşlar merhaba, Mtr Chiptuning olarak Chip Tuning hakkında merak ettiklerinizi cevaplamak için bu konuyu açtık. Haydi buyrun yorumlara :)
 

 

En Favori Ürünler Online Alışveriş Sitesi Favoridir.com'da
elektronikssl
webimgo

Premium01 Premium01 Kimlik Onayı Bekliyor Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 15.03.2019
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek Pazarlama
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad B** S**
  • Mesajlar 124
  • Beğeniler 7 / 39
  • Ticaret 0, (%0)
klasik sorudan başlayalım garantiden çıkıyor mu 0 aracı getirsek :)
darkiron

kişi bu mesajı beğendi.

darkiron darkiron Favoridir.com Kullanıcı
  • Üyelik 02.06.2019
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Esnaf
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad E** D**
  • Mesajlar 129
  • Beğeniler 27 / 26
  • Ticaret 0, (%0)

Premium01 adlı üyeden alıntı

klasik sorudan başlayalım garantiden çıkıyor mu 0 aracı getirsek :)


Merhabalar efendim, yapmış olduğumuz işlem görünmezdir. Bu sebeple aracın hata kayıtları silinirken veya benzer durumlarda görülemez. Buna rağmen istediğiniz zaman yapılan uygulamayı orjinale çevirebilmekteyiz ve bu durumun geçmişe dönük herhangi bir kaydı bulunmamaktadır.

Çoğu marka düzgün yapılan bir yazılımın araca hiçbir zararı olmadığını bilmektedir. Ayrıca bir çok yetkili servis farklı markaların uygulamalarını satmaktadır.
 

 

En Favori Ürünler Online Alışveriş Sitesi Favoridir.com'da

vardarli24 vardarli24 Kimlik Onayı Bekliyor Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 21.03.2019
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Oyun Tasarımı
  • Konum Tekirdağ
  • Ad Soyad G** V**
  • Mesajlar 108
  • Beğeniler 5 / 37
  • Ticaret 0, (%0)
araçın motoru ve egzozuyla ilgili yaptırılan modifikasyon işlemlerinden önce mi sonra mı yazılım yaptırmak gerekir ?
darkiron

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

darkiron darkiron Favoridir.com Kullanıcı
  • Üyelik 02.06.2019
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Esnaf
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad E** D**
  • Mesajlar 129
  • Beğeniler 27 / 26
  • Ticaret 0, (%0)

vardarli24 adlı üyeden alıntı

araçın motoru ve egzozuyla ilgili yaptırılan modifikasyon işlemlerinden önce mi sonra mı yazılım yaptırmak gerekir ?


Yaptırdığınız işlemlere bağlı, standart araçlar için chip tuning uygulamalarımız stage 1 diye adlandırıyoruz. Chip Tuning işlemlerinde seviyesi vardır. Her seviyelerde bahsettiğiniz modifikasyon işlemleri istemekteyiz bunlardan şöyle bahsedip tanımlayalım;

İlk önce Stage nedir ondan bahsedelim size

Stage nedir?
Stage kelimesinin türkçe karşılığı aşama, evre anlamına gelmektedir. Modifiyeye gönül veren, modifiye konusunda bilgi sahibi olan bir çok kişinin bile karıştırdığı bu aşamalar hakkında sizlere bilgiler vereceğiz. Şimdi sırayla bu aşamaları ele alalım.

Stage 1
Genellikle kolay olarak aracınıza monte edebileceğiniz ve monte ettiğiniz takdirde tadilat işlemi gerektirmeyen modifiye işlemleridir. Üst aşamalara geçtiğiniz takdirde yeni takılan parçalardan yüksek verim alabilmenize yardımcı olurlar. Modifiye işleminin en alt basamağıdır. Daha az maliyetlidir ve yapılabilmesi diğer aşamalara nazaran daha kolaydır. Stage 1 örnekleri olarak şunlar verilebilir ;

Cold Air Intake Kit,
Spor Egzoz Uygulamaları,
Downpipe Uygulamaları,
Soğuk Buji ve Performans Ateşleme Sistemi Uygulamaları,
Dump Valve / Blow Off Valve Uygulamaları,
Soft Chip Tuning Uygulamaları
Timing Ayarı v.b.

Stage 2
Stage 1 de ki kazanımlarınızdan daha yüksek güçler vermektedir. Stage 1 de listelenen ve karmaşık gelebilecek işlemler stage 2 olarak kabul edilebilmektedir. Stage 2 işlemleri ağır modifiye işlemleri olarak kabul edilmemekte ancak motorda tadilat gerektirmektedir. Stage 2 olarak örnek verilebilecek uygulamalar şunlardır ;

Turbo’nun Büyütülmesi, (Yazılım güncellemesi gerektirmektedir.)
İntercooler Kapasitesinin Arttırılması,
Yakıt sisteminin iyileştirilmesi,
Cadde Tipi Eksantrik Uygulaması, (Yazılım güncellemesi ve yakıt hattında iyileştirme gerektirmektedir.)
Supercharger veya Turbo Uygulamaları,
Stage 2 Debriyaj Uygulamaları,
Manifold Uygulamaları.

Stage 3
Bu aşama uygulamaları sonrası araç cadde kullanımından neredeyse çıkmakta, daha ziyade pist kullanımına uygun olmaktadır. Stage 2 ‘yi destekleyecek parçalar kullanılmaktadır. Stage 3 için verilebilecek örnekler şunlardır ;

Yüksek Performanslı Fren Uygulamaları,
Güç Aktarma Organlarının Geliştirilmesi,
Stage 3 Debrİyaj Uygulamaları,
Yarış Tipi Eksantrik Uygulaması,
Forged Piston Uygulamaları,
Supap, Yay, Şapka Uygulamaları,
Yazılımın güncellenmesi.
Özetlemek gerekirse stage 3 en agresif evredir ve günlük kullanılan bir yol arabasında uygulanması önerilmez. Stage 3 modifikasyonu gerçekleştirilen bir aracın normal yol araçlarından çok daha düzenli bir şekilde bakımlarının yapılması gerekir. Motora yapılan ekstra uygulamalar sonrası günlük kullanıma elverişli olmaz.
 

 

En Favori Ürünler Online Alışveriş Sitesi Favoridir.com'da

cansin39 cansin39 Kimlik Onayı Bekliyor Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 20.03.2019
  • Yaş/Cinsiyet 40 / E
  • Meslek Yazılımcı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** C**
  • Mesajlar 85
  • Beğeniler 2 / 30
  • Ticaret 0, (%0)
ben stage olayını çok yanlış biliyormuşum şimdi konuya bakınca okuma ihtiyacı hissettim. Ben stage 1 100 beygir üzeri stage 2 200 beygir üzeri olarak biliyordum :)
darkiron

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al