Seo uyumlu makale hazırlamak düşünüldüğü gibi değil maalesef. Blog yazarları, blog site sahipleri, içerik yazarken bu konuyu ele almalı. Bilgi sahibi olduğunuz konu da bile, yapmanız gereken bazı araştırlamar var.
Seo, yani arama motoru optimizasyonu uyumlu makale yazmak, arama motorlarının seveceği şekilde yazmak demektir. Biz bu içeriğimiz de, hem kullanıcının bizden istediğin, hem de arama motorlarının bizden istediğini anlatacağız. Uzatmadan hemen başlayalım.
İçindekiler
1-Anahtar Kelime Analizi
2- Rakip Site Analizi
3-Paragraflar ve Başlıklar
4-Hedef Kitle ve Uygunluk
5-Kullanıcıya Tüm İstediklerini Verin
1-Anahtar Kelime Analizi
Anahar kelime analizi yaparak, rakiplerinizden daha ön sıralarda çıkabilirsiniz. Çünkü anahtar kelimeler, içeriğinize, google tarafından gelecek tıklanmalara ait sorguları kapsar. Örneğin “elmanın faydaları” başlıklı içeriğiniz var. Anahtar kelimeleriniz elma zayıflatır mı, elma neye iyi gelir gibi sıralanabilir.
Google, sıralama faktörlerinde içerikleri izlerken tüm etkenleri inceliyor. Daha detaylı anlatmak gerekirse, örneğin “dijital pazarlama nasıl yapılır” araması yaptınız. Google, kayıt altına aldığı tüm sitelerin sayfalarını tarıyor. Hangi sayfa kaç adet “dijital pazarlama” kelimesini kullanmış? Hangi sayfada kaç adet ortak kelimeler var? Gibi…
Dolayısıyla seo uyumlu içerik hazırlamadan önce, içeriğimiz ile alakalı tüm anahtar kelimeleri araştırmamız gerek. Bunun için ilk olarak google’dan yardım alabiliriz. İçeriğimizin başlığını google’da yazarkan, altındaki önerileri not edelim. Google Adwords kullanaraki, ilgili anahtar kelimeleri not edelim. Bu konuda size yardımcı olacak https://dijitalpazarlamadunyasi.com/anahtar-kelime-analizi/ sayfamı ziyaret edebilirsiniz.
2- Rakip Site Analizi
Rakip site analizi yapmadan içerik yazılmasını şiddetle önermiyorum. Her ne kadar konu hakkında bilgi sahibi olsanız da, rakip siteleri incelemek gerekli.
Yazacağınız içerik ile ilgili anahtar kelimeler, adwords ekranında rekabet seviyesi yüksek ise, biraz zamana ihtiyacınız var. Yeni açılmış sitelerin, düşük rekabet seviyedeki anahtar kelimelere ait içerik üretmeleri önerilir. İlk olarak düşük kelimelerde yükselip, daha sonra yüksek rekabet seviyelerine ilerlemelisiniz. Siteniz sıralama ve hit kazanmış ise sorun değil. Rakiplerinizle güzel bir oyun oynayabilirsiniz 😊 . Fakat rekabet seviyesi her düşük kelime, kolay sıralama alabileceğiniz site değildir.
Adwords ekranında, rekabet seviyesi yüksek-orta olsa bile, ilgili kelimeniz aslında kolay bir kelime olabilir. Yani rahat bir şekilde sıralama alabilirsiniz. Tüm ihtimallere karşı google araması yapmalısınız.
Bunu anlamak için, ilgili kelimeyi google’da aratın. İlk sıradaki siteleri inceleyin. Yeni siteler mi? Yani yeni içerik girmeye mi başlamış? Alan adı yaşları kaç? İlgili site adresine, site sahibi özel çalışmalar yapmış mı? Bunları öğrenmek için birkaç araç kullanacağız.
Site yaşını öğrenmek için whois.com.tr adresinden yardım alabilirsiniz. Minimum 1-2 yıllık bir site ise, biraz zorlayabilir. Eski bir site ama, kenara atılmış, ilgilenilmeyen bir siteyse, işimizi kolaylaştırır. :)
İlgili sayfaya yapılan çalışmalar için ücretli, fakat 7 günü ücretsiz araçlar var. semrush.com/ sayesinde, ilgili siteye yapılan backlink, yani başka sitelerden gelen bağlantıları görebiliriz. Bu bağlantılar organik veya bilinçli bir şekilde, yükselmek amacıyla yapılmış olabilir. Bağlantıların olduğunu varsayalım. Biz de bu sayfa ile alakalı içerik hazırlayacaksak, bu bağlantılardan bizim de almamız gerek.
Ücretsiz olarak, analytics.moz.com/pro/link-explorer/home adresinden yardım alabilirsiniz. Da(Domain Authority) ve Pa(Page Authority) değerlerini inceleyin. Sitenin anasayfasını ve ilgili içerik sayfasını karşılaştırın. İçerik sayfası daha yüksek ise, özel bir çalışma yapılmış olabilir.
Site yaşı düşük, site genelinde az sayıda içerik, ilgili içerik sayfasına özel bir çalışma yapılmamışsa, bu kelimede yükselmek kolay olabilir.
Rakip Site Anahtar Kelime Analizi
Belirlediğimiz rekabet seviyesi düşük kelimeleri google’da araştırın. Arama ekranında ilk siteleri inceleyin. Örneğin ilk 3 sitedeki makalede, yaklaşık 500 kelime ve 2 resim kullanılmış. Biz de içeriğimiz de en az 600 kelime ve en az 2 resim kullanacağız. Fakat içeriğimiz uzun olsun diye uzatmayacağız. Okuyucuyu sıkmamalı bir içerik olmalı.Gittiği yere kadar…
Hangi anahtar kelimenin, yüzdelik dilimde kaç kez kullanılmış olduğunu araştırın. Örneğin “dijital pazarlama nasıl yapılır” sorgusunda ilk sıradaki site, 500 kelimesinin 25 tanesinde “dijital pazarlama” kelimesini kullanmış. Yani %5. İkinci sıradaki site %4. Gibi gibi. Bİz de sitemizde en az %4 oranında, ilgili anahtar kelimeyi kullanacağız.
İpucu: Anahtar kelime saf halinde olması zorunda değil. Örnek: “elma” ile,”elmanın”, “elmalar”, “elmalardaki” kelimeleri aynı sayılır.
İlgili sitelerde sadece bulduğumuz anahtar kelimelere odaklanmayın. İlgili olabilecek terimlere de odaklanın. Örneğin “elmanın faydaları” başlıklı içerikte, zayıflatma konusu geçmiş olacaktır. “zayıflatıcı meyveler” kelimesi de, bizim için bir anahtar kelimedir.
Rakip Site Resim Analizi
Seo uyumlu makale yazmak için, ilgili anahtar kelimenize ait rakip sitelerin kullandığı resimleri inceleyin. Arama motorlarının anlaması için, her resimde alt etiket bulunur. Rakip sitelerin resimlerinde kullandıkları alt etiketleri inceleyin. Genellikle resimlerin alt kısmında bulunan küçük yazılardır. Eğer yok ise, gizlenmiş olabilir.
Bunun için ilgili resme sağ tıklayarak incele kısmına tıklayın. Karşımıza alt etiketi çıkacaktır. Buraya yazılan anahtar kelimeleri not edin ve derleyerek kendi içeriğinizde kullanmaya özen gösterin.
3-Paragraflar ve Başlıklar
İçerik yazarken dikkat edilmesi gerekenlerden bir diğeri ise, h tagları ve paragraf uzunlukları. H taglarını, yani başlıklar, hiyerarşik yapıda yazılması gerekli. Google yine bu başlıkları inceliyor. Örneğin “elmanın faydaları” içeriğiniz var. “Elma zayıflatır mı” h2 tagında, “zayıflatıcı elma kür tarifleri” h3 tagında olması gerekli. Daha sonra başka bir konuya geçiyorsanız, örneğin “elma neye iyi gelir” gibi. Bu da tekrar h2 başlığında yazılması gerekir.
Paragrafların uzunlukları önemli. Tartışılan konulardan biridir. Fakat ortalama paragraf satır sayısı 4-5 olacak şekilde yazılması önerilir. Çok uzun satırlardan oluşan, kullanıcıyı sıkacak paragraflardan uzak durun.
4-Sitede Kalma Süresi
Yazacağınız seo uyumlu içerik, ziyaretçileri sitede tutmalı. Her ne kadar içeriğimiz sıralama almış olsa da, makaleyi okumaması büyük bir hüsran olur. Dolayısıyla içerik içinde kaliteli görseller eklemeye çalışın. Böylelikle ziyaretçinin konuya olan ilgisini yükseltmiş olursunuz. Üstelik sitenize gelen kullanıcılara, siteniz hakkında profesyonellik duygusu katar, duygusal bağ oluşturursunuz. Böylelikle markalaşma yolunda ilerleyebilirsiniz. Google’ın yeni dönemlerde bizden tam olarak istediği şey de bu. Markalaşma.
5-Hedef Kitle ve Uygunluk
Başarısız içeriklerin başlıca sebeplerinden biridir. İçerik yazarken, okuyucuyu sizden biri gibi sanmak. Tabi kide içerik içinde bazı kelimeler kullanılmak zorunda. Fakat içeriğinizi her kesimden insan okuyabilir. Dolayısıyla içerik hazırlarken, kullanacağımız terimlere dikkat edelim. Gerekirse açıklamasını yapalım.
Örneğin ben bu içerikte backlink kelimesini okuyucuya, yani size açıkladım. Böylelikle kullanıcıyı, anlamasına yardımcı oldum. Yeni bir sekme açıp backlink nedir aramasına yapmasına veya direk sayfayı kapatmasına engel oldum. Ya da geri gelerek başka siteye de gitme ihtimali de var.
6-Kullanıcıya Tüm İstediklerini Verin
Şimdi anlattığım konu, google tarafından çok farklı sinyal olarak algılanabiliyor. Bir kullanıcı sizin sitenize girdikten sonra onu başka siteye gitmek zorunda bırakmayın. Çünkü google, sizin içeriğinizi yetersiz, kullanıcını gittiği diğer siteyi kaliteli olarak görür ve sizi sıralamada düşürür.
Google bizden, kullanıcıya yarar sağlayacak bilgiler, kullanıcıyı siteye tekrar geri getirtecek sinyaller istiyor. Biz buna markalaşma diyoruz.Örneğin kullanıcı sitemize geldi. Okudu ve yorum yaptı. Bu güzel bir sinyaldir. Ya da site içinde başka bir konuya tıkladı, paylaşım yaptı, whatsapp mesajlaşma butonuna dahi tıklasa, google tarafından bu anlaşılır. Bu da güzel bir sinyaldir.
Başka bir örnek, içeriğiniz bir rehber niteliğinde ve sizin sitenizi bir yere kaydetti. Başka bir gün geri geldi. İşte tam olarak google bunu istiyor. Bu şekilde geri bildirimler aldığınızda, ve süreklilik devam ettirdiğinizde, zaman içerisinde google, sizi ciddi şekilde ödüllendirecektir. Aslında seo uyumlu makale, seo'nun küçük bir parçası. Siz yeter ki kullanıcıya istediğini verin. Gerisi pek fazla kafaya takılacak şeyler değil.
Buraya kadar her şey tamam, artık içerik hazırlama zamanı. Seo uyumlu bir içeriğin nasıl yazıldığı, içerik hazırlarken nelere dikkat edildiğini öğrenmiş olduk Haydi, şimdi uygulamaya geçmekte, kalın sağlıcakla.
kaynak: https://dijitalpazarlamadunyasi.com/seo-uyumlu-makale/