1) Domain Yaşı:
Google üzerinde bir websitesinin üst sıralarda yer alması için domain yaşınızın en az 6 ay olması gerekir. 6 aydan önceki domainler zaten çok yeni sayılacağı için sıralama alması çok zordur. 1 yıl ve üzeri domainler ise Google’nin gözünde daha da değerlidir.
2) Domainde Anahtar Kelime Bulunması:
Domain içinde anahtar kelimenin bulunması eskiden çok önemliydi. Hala nispeten önemli olabilmekle birlikte son yıllardaki güncellemelerle artık olmazsa olmaz kriterlerden biri değil!
3) Domaindeki İlk Kelimenin Anahtar Kelime Olması:
Yine eskiden önemli kriterlerden biriydi ama artık etkisini yitirmiş durumda.
4) Domain Kayıt Uzunluğu:
3-5 yıl için alınan domainler 1 yıl için alınan domainlerden tabi ki daha iyi bir etki bırakacaktır. Google’nin gözünde süreklilik etkisi yaratacaktır.
5) Subdomainde Yer Alan Anahtar Kelime:
Alt alan adı içinde yer alan anahtar kelime de sıralamaya etki eder.
6) Domain Geçmişi:
Alan adınızın sizden önceki sahibinin yaptığı çalışmalar, size de olumlu veya olumsuz anlamda etkisi olabilir.
7) Tam Eşleşen Alan Adı:
Hedeflediğiniz anahtar kelimeyle tamamen aynı alan adına sahip olma durumudur. Etkisini yitirmekle birlikte spam olarak algılanma ihtimali dahi vardır!
8) Whois Bilgileri:
Domainin kime ait olduğunun internet üzerinde görüntülenebilmesi Google gözünde nispeten daha iyi bir intiba bırakacaktır.
9) Cezalı Alan Adı Sahibi:
Eğer bir kişi herhangi bir sitesinden dolayı ceza aldıysa Google o kişinin diğer sitelerini de daha detaylı inceleyecektir.
10) Ülke Kodlu Alan Adı:
Ülke kodlu alan adı (.tr, .us, .de) o ülkede sıralama yükselmesine yardımcı olur ancak bu artı özellik global sonuçlar için geçerli olmaz.
Sayfa Düzeyi Faktörleri
11) Başlıktaki Anahtar Kelimeler:
Title olarak bildiğimiz başlıklar bir web sitesinin en önemli ikinci kısmıdır, site içi SEO’ya da büyük oranda katkısı bulunmaktadır.
12) Başlığın Anahtar Kelime İle Başlaması:
Başlığın, anahtar kelime ile başlaması, kelimenin orta kısımda veya son kısımda olmasından daha önemlidir.
13) Description Bölümündeki Anahtar Kelime:
Açıklama bölümünde de anahtar kelimenin bulunması Google’ye olumlu sinyallerin gönderilmesine yardımcı olur.
14) H1 Tag’daki Anahtar Kelime:
H1 taglar sitenin ikinci başlığı konumundadır, dolayısıyla sıralamaya önem arz eden bir yapısı bulunmaktadır.
15) Dökümanlarda Sık Kullanılan Anahtar Kelime:
Dökümanlarda en sık kullanılan kelimenin, anahtar kelime olması Google’ye olumlu sinyaller gönderir.
16) İçerik Uzunluğu:
Yazılan içeriğin uzunluğu Google’nin gözünde kısa içeriklere göre daha olumlu bir etkiye sahiptir.
17) Anahtar Kelime Yoğunluğu:
Bir zamanlar en önemli kıstaslar arasındaydı ancak hala hatırı sayılır bir etkisi var
18) İçerikte Bulunan LSI Keywordler:
LSI keywordler birden fazla anlamı olan anahtar kelimelerin bulunmasına yardımcı olur. Örneğin; Apple denilince hem meyve hem de bir bilgisayar şirketinin akla gelmesi gibi..
19) Başlık ve Açıklama Satırındaki LSI Kelimeler:
LSI keywordler eş anlamlı kelimeler arasında Google’nin bağlantı kurmasına ve ilişkilendirmesine yardımcı olur.
20) HTML’de Sayfanın Yüklenme Hızı:
Google ve Bing arama motorları sayfa yüklenme hızını rank faktörü olarak değerlendirir. Özellikle son yıllarda daha da önem kazanmış olan bir kriterdir. Sayfanızın yüklenme hızını Google sayfa hızı test aracı ile öğrenebilirsiniz.