Bu yazımızda Site İçi SEO nedir? veya diğer tabirle On Page SEO nedir? gibi başlıkların üzerinde duracağız. İç SEO Kriterlerinden bahsedeceğiz.
Bundan 4-5 sene öncesine kadar Dış SEO çalışmaları meşhurken artık İç SEO çalışması gerçekleştirmeden Dış SEO yapmak adeta intihar olmaktadır. Bunun sebebi tamemen Google algoritmalarının daha seçici hale gelmesidir. Örnekleyecek olursak, dışarıdan güzel görünen bir dükkanın içinin boş olması gibi bir durum gerçekleşmektedir. Bu yüzden günümüzde İç SEO çalışması elzem bir hal almıştır.
İç SEO Nasıl Yapılır?
Websitenizde bulunan hataların giderilmesi, görsel optimizasyon ve url optimizasyonlarının gerçekleştirilmesi işlemidir. Bir bütün olarak websitenizi tamamen SEO uyumlu hale getiren çalışma sistemlerinin tümü bu kategoriye girmektedir. İç SEO çalışması yazımızın devamında bahsedeceğimiz bazı işlemlerin gerçekeştirilmesiyle yapılmaktadır. On Page SEO nasıl yapılır? Öğrendiğimize göre şimdi tekniklerine geçebiliriz.
İç SEO Teknikleri – Kriterleri
-İçerikleriniz kaliteli ve tekrar içermemelidir. Kullanıcıya hitap etmelidir.
-Websitenizin Title ve Description yani Başlık ve Açıklamaları SEO uyumlu olmalıdır.
-Anahtar kelime yoğunluğunuzu abartmamalısınız.
-Websiteniz hızlı olmalıdır. Kesinlikle mobil uyumlu olmalıdır. Google’ın Page Speed Insights aracı ile bu özellikleri test edebilirsiniz. Geliştirme önerilerini tamamlamalısınız.
-Websitenizde cache kullanmalı ve görsellerinizi optimize etmelisiniz.
-Sitenizde bulunan resimlere alt etiket girmelisiniz.
-Headings etiketlerine dikkat etmelisiniz. H1 – H2 – H3 gibi…
-Url yapınız SEO uyumlu olmalıdır. (site ismi/kategori/içerikurl gibi)
-Sitemap yani site haritanız verimli çalışmalıdır.
-Robot.txt dosyanızda problem olmamalıdır.
-Yazı başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi geçirebilirsiniz.
-Yazılarınız mümkün olduğunca uzun ve kaliteli olmalıdır. Uzun olması için değil kullanıcı deneyimini iyi anlamda etkileyecek şekilde yazmalısınız.
-İçerik ve kod oranınız orantılı olmalıdır.
-W3 standartlarına olabildiğince uyumlu olmalısınız.
-404 sayfalarınıza dikkat etmeli ve sayfa değişikliğinde 301 çekerek hataları gidermelisiniz.
-Domaininiz daha önce ceza almaması bir artıdır.
-Sunucunuz hızlı olmalı ve veri kaybı – gecikmesi yaşatmamalıdır.
-SSL sertifikanız kesinlikle bulunmalıdır.
-İçeriklerinizi belirli bir istikrar ve özgünlükle sürdürmeniz faydanızadır.
-Backlink için acele edilmemelidir. Aksi takdirde sandboxa düşme ihtmaliniz olabilir.
-Eğer mevcutsa reklamlarınızın yerleşimi kullanıcı deneyimini etkilememelidir.
-Websitenizi, tüm arama motorlarına doğru şekilde kaydetmeniz gerekmektedir. (Google,Bing,Yandex vs)
-Canonical link yapısını düzenlemelisiniz.
-Sitenizdeki güvenlik açıklarını tespit etmelisiniz.
-Amp kullanmanız yararınıza olacaktır.
-CSS ve Javascriptleri optimize ederek sıkıştırabilirsiniz.
-No index ve no follow işlemlerinin dikkatle yapılması gerekmektedir. İndexlenmesini istemediğiniz sayfa veya linklerin doğru seçildiğine emin olmalısınız.
-Başlıklarınız 60 karakteri, açıklamalarınız ise 140 karakteri geçmemelidir.
-Sitenize gelen linklerin ve çıkan linklerin sürekli kontrol edilmesi gerekir.
-Search console’daki uyarıların takibi ve çözümlerinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
-Favicon kullanmalısınız.
-Site içi link ağını verimli bir şekilde kurmalısınız.
Etiket kullanımını abartmamalısınız.
Breadcrumbs kullanmanız faydalı olacaktır.
Güncel kodlanmış bir web tasarımına sahip olmanız büyük bir artıdır.
Yazıyı kaynağından okumak için: İç SEO Nedir?