Yerel(local) SEO stratejisinde ilk adım, yerel işletmenizin Google My Business girişini talep etmek ve doğrulamaktır. Google’ın ücretsiz olarak sunduğu bu servis yerel işletmeler için aslında büyük fırsatlar veya kayıplara yol açmaktadır.

Google My Business neden önemli?

Google arama sonuçlarının büyük çoğunluğu aslında yerel aramalar için gerçekleşiyor. SERP’te arama hacmi olarak gözükmesede Google Maps içerisinde yapılan arama sayısı her geçen gün artmaktadır. Buradaki aramaların büyük çoğunluğu telefon araması, mağaza ziyareti veya web site ziyaretine dönüşmektedir.

Peki Google Maps’te üst sıralama çıkmak için neler yapılmalı.


  • İşletmenize doğru bilgilerin girilmesi için profilinizi doğrulamanız gerekir. Google’dan doğrulama talep ederek 14 gün içerisinde işletmenizi doğrulayacak olan pin ile işletmenizi onaylayabilirsiniz.



  • İşletmeniz onaylandıktan sonra şimdi profili doldurmanız gerekir. Alanların bir çoğu isteğe bağlı olsada işletme profilinizin dolu olması hem müşteri açısında işletmenize güvenilirliği arttıracak hemde Google Maps’te üst sıralarda yer almak için özellikle temel bilgilerin(telefon numarası ve çalışma saatleri gibi) doğru olması gerekiyor.



  • Profil bilgilerinizin doğru olduğundan emin olun. Google My Business profilinizdeki bilgileri doldurmanız yeterli değildir. Ayrıca, tüm bilgileri doğru olarak girmeniz gerekir.



  • Web’de NAP tutarlılığın sağlanması. Google My Business girişini doğru tutmak yeterli değil. Ayrıca tüm web’deki bütün yerel dizinlerde doğru bilgilerin girildiğinden emin olun.(Özellikle web sitenizde ve yerel rehberlerde işletme adı,çalışma saatleri ve çalışma günleri için geçerli)



  • İşletmeniz için doğru kategorinin seçilmesi. Yerel işletmenin, Google My Business profilinde yapabileceği en önemli şey uygun hizmet kategorisi seçmektir. Bu organik arama yapıldığında girişinizin görüntülenip görüntülenmeyeceğini belirtmek için kullanılan özelliktir.(Özel Diş Polikliniğiniz var ise birincil kategori Diş Kliniği 2. kategori Diş Hekimi seçebilirsiniz)



  • İşletmenizi anlatacak fotoğrafların yüklenmesi. Google My Business en önemli özelliklerinden biride aslında işletme fotoğraflarınızın yüklenmesi. İşletme dışı ve içi kaliteli kaliteli fotoğrafların yüklenmesiyle işletmenize güvenilirlik, işletmenize yapılacak ziyaret ve etkinliklerde artacaktır.(Özellikle müşterilerin fotoğrafla yorum yapması Google algoritmasında büyük öneme sahiptir.)



  • Kaliteli ve özgün yorumların alınması. Google My Business’da sıralamanızın artması için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri yorum almaktır. Yapılan yorumlar haritalarda sıralamanızın ve tıklama oranlarının artmasına yardımcı olacaktır.(Burada doğal yorum almak çok daha doğrudur. Özellikle işletmenize sadık olan müşterilerden doğal yorum yapmasını isteyebilirsiniz)



  • Google yayınlarından yararlanılması. Google My Business’da post özelliği olarak kullanarak aktifliğinizi müşterilerinize gösterebilirsiniz. Kaliteli yayınlar oluşturarak işletmenizin profiline etkileşime girmesi için yardımcı olabilir ve işletmenize trafik kazandırabilirsiniz.(Yayınların düzenli olarak kullanılması gerekir özellikle anahtar kelime odaklı yayın oluşturabilirsiniz)



Google Haritalarda en önemli sıralama faktörü alaka düzeyi ve yakınlıktır. Diğer bütün faktörler bunları desteklemektedir.

Corona virüs yüzünden evde geçirdiğimiz bu dönemde özellikle Local(yerel) seo araştırmaları yapmaktayım. Daha önce edindiğim bilgi ve tecrübelerime dayanarak Google My Business hesabınızı daha üst sıralamalarda yer alması ve potansiyel müşterilerinize doğru şekilde ulaşmanız için gerekli düzenleme ve çalışmaları yapmak isterim.

Detaylı bilgi için lütfen iletişime geçiniz.