Merhaba arkadaşlar şimdi size bir peugeot 103 veya 105 motorunuzu nasıl güçlendireceğinizi anlıtacagım

Alt motor için liste

KARTEL SEÇİMİ
105 kartel takımı (emişlerini motorcuda bir maktapın ucuna takılan taş ile açılması lazım.Bu arada kartellerde her hangi bi çatlak olmaması lazım eğiklik var ise düzeltiniz)
POLİNİ kartel (Pahalı olmakla birlikte mükemmel bir kartel olup manifolt kısmını kendi bünyesinde barındırır)

KRANK SEÇİMİ
105 krank ( krank sıfır alabiliyorsanız çok iyi olur krank kolu bilyası değişmek biraz zahmetli)

SİLİNDİR SEÇİMİ
GLARDONİ Tek segman silindir 100 cc (tek segman olup çekiş biraz az olmasına nazaran son sürat fazladır)
EMO 70 cc silindir (Orjinal silindir olup 69 cc çift segman bir silindir genellikle ramplarda çekişi çok iyi olmakla son hızı glardoniye göre azdır)
AİRSAL 100cc (Glardoni ayarında bir silindir olup glardoni le aynı segmenttedir )
POLİNİ silindir (silindirin babası olmakla beraber her türlü kullanıma uyar su ve hava sogutmalı sistemleride satılır fiyat pahalıdır)

ÜST KAPAK SEÇİMİ
105 üst kapak ( burada önemli olan silindir hacmini yükseltmek oldugu için silinidir kapak hacmi yükselirse o kadar cc artar KURS HACMİ + SİLİNİDİR KAPAK HACMİ=SİLİNDİRHACMİ

KARBÜRATÖR SEÇİMİ
19*19 DELLARTO karbüratör (yakıtı biraz fazla olmasına rağmen mükemmel bi performans sağlar kutu klepe ile kullanılması gerekir ideal olması için )
15*15 DELLARTO karbüratör (yakıtı orta halli olmakla birlikte standart 105 manifoldu ile kullanılır )

MANİFOLD SEÇİMİ
POLİNİ 4 YAPRAK KUTU KLEPE ( seste %80 değişiklik yapar ve mükemmel bir performans sağlar 19*19 ile kullanılır)
105 manifold ( 19*19 ile kullanılmaz 15*15 karbüratör ile verim alınır 2 yapraktır )

EKSOZ SEÇİMİ
CIRCIR EKSOZ diye tabir edilen eksoz sesi biraz ince ve cigerden vurur
FRESCO EKSOZ fiyatı biraz pahalıdır ve tipi önden arkaya kadar gider sesi idealdir
TURBO EKSOZ sesi az ve 103 için ideal bir eksozdur

ATEŞLEME SİSTEMİ
EMO elektronik ateşleme kullanılması gayet iyi olur fiyatı ucuz komple set olarak

DİŞLİ SEÇİMLERİ
arkadaşlar önemli bir husus budur motorunuzda oynama yaptıktan sonra mutlaka düşli sistemini elden geçirmek lazım
arka dişlimizi 45 veya 38 olarak ayarlıyoruz burada amaç son süratı arttırmak ama bu işlem kalkışımızı yavaşlatacagı için ön taraftaki dişiliyi 17 veya daha üstüne çıkarıssak kalkışta toplarız.

YARIŞ İÇİN KADRO TOPARLAMASI
eğer yarış için dizayn edilcekse fazlalıklardan kurtulmak gerek ve motoru alcatmanız gerekecek (TRAFİKTE BU ŞEKİLDE DOLAŞMANIZ TEHLİKELİ OLABİLİR)

kısacası olay bu arkadaşlar

GÜNLÜK KULLANIM İÇİN YAPABİLECEĞİNİZ MOTORUN PARÇA LİSTESİ (BENİM TAVSİYE ETTİĞİM )

GLARDONİ SİLİNDİR 130 TL (130 ve 160 arası satılır sıfırı yeni serisi çıkar piyasada eski seri temiz 2.el daha iyi olur gidişinde )
105 KARTEL TAKIMI 40 TL (Orjinal EMO olması güzel olur )
105 KRANK 70 TL (Kesinlikle EMO olması gerekir )
105 ÜST KAPAK 30 TL (EMO olması gerekir )
POLİNİ KUTU KLEPE 170 TL (Türkiyede satışı zor bulunsada ikinci elleri 100 tl civarından gidiyor )
19 19 KARBÜRATÖR 120 TL (ikinci elleri 60-80 arası bulunabiliyor )
CIRCIR EKSOZ 30 TL
45 DİŞLİ 25 TL



Listemiz bu şekildedir arkadaşlar keyifle binebileceğniz bir motor olmuştur MAX 100-130 arası bir sürate ulaşabirisiniz motordaki dişli oranlarına göre

! Konu alıntıdır ! Soru Cevaplamıyorum Kendi aranızda Konusabilirisiniz
! Konu için ozgurozcan 'a teşekkür ederiz..