Arama motoru devi Google, yeni bir güncelleme duyurdu. 28 Mayıs 2020 tarihinde duyurulan güncelleme ile arama sonuçları sıralamaları radikal bir şekilde değişecek. Spam siteler, kopya içerikli siteler zaten daha önce yayınlanan güncellemeler ile tarih olmuştu. Artık geç açılan ve hatalı çalışan web siteleri, mobil uyumsuz web siteleri bu sıralamadan çok fazla etkilenecek gibi görülüyor.
Bilindiği üzere Google, periyodik olarak politika ve uygulama güncellemeleri yapmaktadır. Bu sayede arama sonuçlarında yer alan internet siteleri sürekli sıralama değiştirmektedir. Bu güncelleme ile SEO'nun yeni bir seviyeye geleceğini, sadece içerik değil, tasarımın ve performansın da ne kadar önemli olduğunu, ziyaretçilerin web sitelerinde ne kadar fazla vakit geçirirse SEO'ya o kadar etkisi olduğunu kanıtlanmış oldu.
SEO İçin Bildiklerimiz Değişiyor
Web sitelerimiz hızlı yüklenirse, içeriklerimiz iyi olursa ve web sitemiz ziyaretçileri kaçırmayacak şekilde tasarlandıysa korkmamıza gerek yok. Google Analytics ile ölçebildiğimiz Hemen Çıkma Oranı ne kadar düşük olursa, Sitede Geçirilen Vakit ne kadar fazla olursa korkmamıza gerek yok. Asıl tehlike tüm vaktini SEO çalışması adı altında içeriklerine, reklamlarına harcayan internet sitelerinde gibi gözüküyor. Google'ın sunduğu bir kaç araç sayesinde analizlerimizi yaparak bu güncellemeye hazırlanabiliriz. Google'ın sunduğu PageSpeed Insights sayesinde web sitemizin masaüstü ve mobil versiyonlarını ölçebilir, burada ki yönergelere göre güncellemeye hazırlanabiliriz.
En Çok Okunan Haberler İçin AMP Şartı Ortadan Kalkıyor
Bu güncellemeden sonra, Google Haberler'de de AMP versiyonu olmayan web siteleri sıralanabilecek. Zaten AMP'nin amacı çok hızlı şekilde hatasız bir şablonla ziyaretçilerini sitelerimize yollamaktı. Bu güncelleme sonrasında hatasız ve hızlı internet siteleri sahipleri artık Google Haberler'de sorunsuz şekilde listelenebilecek.
Güncellemeye Nasıl Hazırlanırız?
Google örnek bir video ile ziyaretçilerin nasıl davrandığını anlatmaya çalıştı. Örnek video'da sipariş vermekten vazgeçen bir kullanıcı geç açılan bir eleman nedeniyle siparişe onay veriyor.
Google, Core Web Vitals ile birlikte ziyaretçi davranışlarını Google Analytics üzerinden daha detaylı takip edilebileceğini duyurdu.
Sonuç ve Özet
Google, kullanıcı deneyimlerinin sonuçlarına göre sıralamayı değiştireceğini duyurmuş oldu. İnternet sitesi sahipleri bu güncellemeler sayesinde gerekli önlemleri alırsa sıralamalarda rakiplerinden daha önde olacağı kesinleşti. Özellikle mobil cihaz kullanımın artması, kullanıcı deneyiminin ne kadar göz önünde bulundurulacak bir etken olduğunu görüyoruz. Google son olarak, dünya'da küresel bir sorun haline gelen COVID-19 nedeniyle bu güncellemenin 2020 yılı sonuna sarktığını, bu zaman zarfı içerisinde önlemler alınması gerektiğini duyurdu.
Kaynak