Dünya’nın en iyi arama motoru platformu olan google’ nın yayıncı reklam ağı platformu adsense, son 6 aydır çok kötüye gidiyor.
İçinde milyonlarca yayıncı barındıran adsense, kovid-19 başlamasıyla birlikte, kalıcı anlamda düşüş yaşıyor. Günden güna istikrarsızlaşan adsense’ nin artık dönüşüm için ileriye bir adım gitmekten başka çaresi yok gibi gözüküyor.
Anlamsızlaşmaya devam eden ihlal politikaları, sebep belirtilmeyen red kararları, adsense’ nin kaliteli ve şefaf hizmetine gölge düşürüyor.
Milyonlarca kaliteli içerik yaratan adsense yayıncıları, isyanlarına bir türlü cevap gelmemesine çok üzülüyor. Adsense bu salgında kriz yönetiminde başarılı olamadı.
Adsense’ den ayrılan yüzbinlerce yayıncı , yeni yayıncı ağı platformlarında işlerine devam ediyorlar. Bunun başında ise Yandex Partner geliyor.
Peki bu gidiş, bu şekilde devam ederse Adsense’ de 1 sene içinde maximum 400.000 yayıncı kalacak. Bu oran ise Reklam ve yayın orantısını karşılayamacayak .Google bu sefer ise reklam veren şirketlerden de olabilir .
Google Adsense’nin ortaklık politikalarını hafifletmesini, daha şeffaf yönergeler ve iletişimde daha atak anlaşılır bir hizmet vermesini bekleniyor
https://teknohaberin.com/google-adsense-ye-neler-oluyor/