lostyazilim
tr.link

Amazon Dropshipping Nasıl Yapılır?

4 Mesajlar 871 Okunma
lstbozum
tr.link

81137 81137 WM Aracı Anonim Üyelik
  • Üyelik 01.09.2017
  • Yaş/Cinsiyet - /
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 1185
  • Beğeniler 211 / 212
  • Ticaret 16, (%100)
Amazon Dropshipping Nasıl Yapılır?

Drop shipping nedir ve Shopify+AliExpress ile dropshipping nasıl yapılır detaylı anlatmıştım. Şimdi ise konumuz çok daha kolay olan Amazon dropshipping nasıl yapılır. Hem de 10 pro tiyoyu da bu yazımda bulabilirsiniz.

Amazon’dan Amazon’a dropshipping kısaca bir ülkedeki Amazon mağazasından (örneğin Amerika) alıp başka bir ülkedeki Amazon mağazasından (örneğin Kanada) ürünleri satmaktır.

Bu şekilde satılabilecek ürünler nasıl bulunur, bize nasıl para kalıyor, bu işleri yapmak için şirket olmak gerekiyor mu, kazancımızı nasıl alacağız, riskler nedir gibi detaylı sorulara geçelim…

Amazon Dropshipping İçin Ne Gerekiyor?


Amazon dropshipping yöntemi mevcut dijital işler arasında giriş bariyeri en düşük modellerden biri olarak göze çarpıyor.

Şirket olmanıza gerek yok! Kanada, Meksika, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri gibi bir çok Amazon ülkesinde bireysel olarak mağaza açabiliyorsunuz. (Not: Konumuzun Türkiye Amazon ile şimdilik alakası yok)

Mağazanızı açarken onay sürecinde İngilizce ya da uluslararası bir kimlik dökümanına ihtiyacınız var. Yani pasaport veya ehliyet ile hesap açabiliyorsunuz. Bazı bölgelerde yeni kimlik ile de hesap açılabiliyor.

Kimliğin kabul edildiği ülkelerde üzerinde İngilizce bilgi olmayan eski kimlik kartınızı da noter onaylı İngilizce’ye çevirerek kullanabilirsiniz.

En sorunsuzunun pasaport olduğunu belirteyim. Tecrübelerime göre söyleyebilirim ki eski ehliyetler de oldukça etkili ama yeni ehliyetleri kabul ettirmek daha zor oluyor.

Kazancınızı tahsil etmek için Amerika’da bir banka hesabına ihtiyacınız var, bunu da Payoneer‘de ücretsiz hesap açıp USD hesabı edinerek rahatlıkla sağlayabiliyorsunuz. Verdiğim affiliate linkten Payoneer hesabınızı açarsanız ilk 1000$’ınızı aldığınızda Payoneer size 25$ bonus veriyor.

Amazon mağazanızın aylık ücretini ödemek için kredi kartına ihtiyacınız var. Amazon hesabınızda para biriktikçe Amazon aylık ücreti artık bakiyeden düşmeye başlar ama kredi kartınızın her zaman aktif kalmasını isteyecektir.

Adresinizi teyit etmek için Amazon’a belirttiğiniz adres ile tutarlı bir banka hesabı ya da kredi kartı ekstresi gerekmekte. Bu ekstrenin İngilizce olması gerektiği belirtiliyor. Garanti Bankası gibi bankaların internet bankacılığına İngilizce seçip girdiğinizde ekstreleri İngilizce alabilirsiniz.

Pro Tiyo #1: Banka hesap ekstresini İngilizce yüklemeniz gerekiyor diye net olarak belirtilse de Türkçe döküman kabul edildiği durumlar oluyor o yüzden denemekten çekinmeyin. Latin alfabesi kullandığımızdan bazen işe yarayabiliyor.

Pro Tiyo #2: Bankanız ekstrenizi İngilizce vermiyorsa internet bankacılığından aldığınız PDF ekstreyi Word dökümanına çevirip birebir İngilizce’ye çevirdikten sonra tekrar PDF olarak kaydederek deneyebilirsiniz. Ya bu şekilde oluşturduğunuz belgeyi kendinizin çevirdiğinizi belirtin (evrak sahteciliği olmasın) ya da çeviri işini yeminli tercümana yaptırıp İngilizce dökümanı PDF olarak tarayıp gönderin.

Kısaca kimlik belgeniz, kredi kartınız ve Payoneer hesabınız varsa hemen Amazon mağazanızı açabilir, hesabınız onaylanır onaylanmaz ürünlerinizi listelemeye başlayabilirsiniz.

Amazon Dropshipping Yaparken Riskler Nedir? (Suspend)

Amazon dropshipping nasıl yapılır anlatıyorum ama detaylara girmeden hemen risklerden de kısaca bahsetmek istiyorum.

Neden mi?

Çünkü Amazon dropshipping konusunda eğitim satanlar biraz fazla pembe bir tablo çizerken, Amazon FBA gibi farklı iş modelleri yapanlar da dropshipping’in kesinlikle yürümeyeceğini belirtip fazla karamsar bir tablo çizmekte.

Farklı iş modellerini deneyimlemiş biri olarak söyleyebileceğim, evet riskler var, sadece suspend riski değil, iş modelinin komple bitmesi de risk.

Ama…

Bu kadar düşük sermaye ile yapabileceğiniz başka bir iş bulabilirseniz durmayın.

Risksiz ticaret olmadığını unutmayın. Böyle bir şey arıyorsanız girişimci değilsinizdir.

Riski sıfırlamaya çalışmanın mümkün olmadğını kabul etmek lazım. Kimse size hayat boyu kaza yapmama garantisi vermemesine rağmen araba kullanmayı öğrendiniz değil mi?

Risklerin büyük ölçüde kontrol edilebilir olduğunu bilin. Araba kullanmaya başladıktan 2 gün sonra yoğun bir otobanda hız yapmaya kalkmamak gibi.

Amazon’a ne kadar erken adım atarsanız farklı iş modellerine geçerken o kadar avantaj elde edersiniz.

Riskler konusunda detaylı bilgiyi, suspend çeşitlerin, çözüm ve korunma yollarını suspend yazımda bulabilirsiniz.

Haydi, şimdi mağazamızı nasıl açarız ona bakalım.



Amazon Seller Central

Amazon Mağazası Nasıl Açılır?

Amazon mağazası için gerekenlerin üzerinden geçtik. Şimdi mağazamızı açalım.

Mağaza açılış adımlarını önceden planlamanızı öneririm. Amazon şakaya gelmiyor, hadi hemen girip bir hesap açayım, eksik varsa zamanla toparlarım şeklinde bir yaklaşım size çok vakit kaybettirebilir.

Öncelikle hangi Amazon ülkesinde açacağınıza karar vermelisiniz.

Şirketiniz yoksa bireysel olarak hesap açabileceğiniz Amazon bölgeleri: Kuzey Amerika (Kanada, Amerika, Meksika), Arap Emirlikleri (AE) ve Avustralya’dır.

Şirketiniz varsa Avrupa hesabı açabilirsiniz. Japonya, Hindistan gibi ülkeler için ise o ülkede bir bağlantınız olması gerekmekte.

Kanada’da satış yapacaksak Kuzey Amerika hesabına ihtiyacımız var. Bu hesap ile Amerika, Kanada ve Meksika Amazon’larda mağaza açabiliyorsunuz.

Pro Tiyo #3: Profesyonel satıcı hesabınızı Kuzey Amerika’daki hangi ülkeden açtığınız fonksiyon olarak çok farketmese de aylık ücret açısından farkediyor. Herkes profesyonel satıcı hesabının aylık 39.99$ olduğunu düşünüyor ama bu eğer hesabınızı ilk aşamada Amazon.com üzerinden açarsanız. Halbuki Amazon.ca üzerinden açarsanız profesyonel hesap aylık 29.99CAD olacaktır, yani neredeyse %40 daha az ödersiniz.

Kanada Satıcı Hesabı açılış linki: Amazon Seller Central

Eğer bir şirketiniz yoksa mağaza açarken bireysel bilgilerinizi girersiniz. Buradaki en önemli nokta, özellikle ilk etapta girdiğiniz tüm bilgilerin doğru olması gerekmesi.

Yani, bana bir Kanada adresi de lazım diye internetten bulduğunuz bir adres girmeyin. Türkiye’deki, belgelerle teyit edebileceğiniz adres ve iletişim bilgilerini girin. Türkiye’de olduğunuzu belirtin. Neyse o yani.

Kimlik, banka hesabı bilgileri kontrol edildikten sonra bir kaç gün içinde hesabınız aktive oluyor. Zaman zaman Amazon ek döküman isteyebiliyor ya da yüklediğiniz dökümanları kabul etmeyebiliyor.

Son zamanlarda hesap başvurularının artması ile açılış suspend‘i dediğimiz hesap açılışında ek belgelerin istenmesi durumu daha sıklıkla yaşanıyor.

Tek yapmanız gereken dikkatli hareket edip Amazon’un talebini karşılamak, direktiflere uymak ve pes etmemek.

Pro Tiyo #4: Amazon’da bir çok işlem botlar tarafından yürütülüyor. Aynı bankalardaki gibi riskli hesapları, profilleri yakalamak üzere algoritmalar çalıştığından bankacılık tecrübemden önerim, acele etmemeniz. Adım adım ilerleyin. Hesabınızı açın, bir kaç gün bekleyin. Hemen mağazanıza ürün yüklerseniz ve bota yakalanırsanız ürünlerin alış faturası gibi bir çok ekstra bilgi istenebilir. Halbuki ilk kontrolleri geçtiğinizde sakin davranırsanız, hiç suspend olmadan mağazanızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

Sık gelen bir soru: “İsmimde ve adresimde Türkçe karakterler geçiyor, Amazon’a kayıt yaparken nasıl yazmalıyım?”

Cevabı basit. Türkçe karakterler en yakın latin karaktere çevrilerek yazılır. Örneğin “Ö” yerine “O”, “Ş” yerine “S” yazmalısınız, “Ğ” yerine “G” yazmalısınız. İngilizce’de büyük “İ” ve küçük “ı” harfleri olmadığını da unutmayın. Yani ben ismimi “ILKER” şeklinde yazmam gerekiyor. Adres bilgilerini girerken de aynı şekilde ilerlenmeli.

Kişisel bilgilerinizi ilettikten sonra bir mağaza ismi seçiyorsunuz.

Mağazanızın ismini satış yaptığınız ülkedeki müşterilere profesyonel algı yaratacak şekilde seçmeye çalışın. İçinde Türkçe kelime olmasın, AliExpress’teki gibi rastgele kullanıcı adı gibi bir ad olmasın, güzel bir marka belirleyin. Mağaza ismini sonrada değiştirebilirsiniz, merak etmeyin.

Amazon Mağazanızı Satışa Hazırlamak
Mağazanız açıldıktan sonra ürün yüklemeden önce bazı ayarlar yapmak gerekiyor.

Gönderi Adresinin Belirlenmesi
Hesabınızı açarken kişisel bilgilerinizde iletişim olarak Türkiye girdiniz ama gönderi adresiniz farklı olabilir.

Gönderi adresi ayarları Amazon ülkesine göre küçük farklılıklar içerebilir. İş modelinize göre karar verebilirsiniz.

Kanada’da satış yapmak için Kanada’dan faaliyet gösteriyor olmanız, en azından ürün iadelerini alabiliyor olmanız gerekiyor.

Birleşik Arap Emirlikleri’nde ise durum biraz farklı. Eğer BAE’den gönderi yapıyorsanız VAT eklemeniz gerektiğinden gönderi adresinizin Amerika olması daha uygun.

Avustralya’daki durum da Kanada’ya benzer. Bu sefer, gönderi adresiniz Amerika olursa satışlarınızdan ek vergi (GST) kesiliyor ama Avustralya adresiniz varsa kesilmiyor.

Gönderi adresi edinmek için Google’dan faydalanabileceğiniz gibi ücretli sanal adreslerden birini de satın alabilirsiniz.

Edindiğinizi gönderi adresini önce gönderi bölümüne varsayılan gönderi adresi olarak girin. Settings->Shipping Settings sayfasınra girdiğinizde “General Shipping Settings” altındaki adres bir Kanada adresi olması lazım. Burada yazan şehir listelenen ürünlerin yanında buradan gönderiliyor diye belirtilmekte.

Gönderi Şablonu Ayarları
Settings->Shipping Settings->Shipping Templates->Edit Template bölümünden gönderinizin ayarlarını tamamlamalıyız.

Bu sayfada uluslararası gönderi ayarlarını kapatıyoruz çünkü sattığımız ürünlerin diğer ülkelere gönderimi var mı yok mu bilemiyoruz, sadece mağazanızın olduğu ülkeye gönderimleri olduğundan emin olacağız.

Biz Amerika’dan gönderiyor olacağımızdan 2 gün içinde hızlı gönderi yapma imkanımız da yok. O yüzden hızlı gönderi yani Expedited Shipping ve Two-Day gönderi seçeneklerini de pasif yapıyoruz.

Ülkeye göre değiştiğinden, eğer 5-7 günlük bir expedited shipping ayarı yapabiliyorsanız bunu aktif hale getirmeyi değerlendirebilirsiniz. Benim önerim işi biraz öğrenene kadar expedited shipping ayarlarına pek girmeyin.

Gönderi ücretini gene aynı sayfadan belirliyorsunuz. İster ücretsiz kargo seçip gönderi ücretini ürün fiyatına yedirin, isterseniz ürün fiyatlarını düşük tutup gönderi ücretini artırın. Fiyat aralığına göre de farklı kargo ücreti talep edebilirsiniz. Müşteriye, ürüne, rakiplere göre hangisinin etkin olduğunu denemek lazım.

Pro Tiyo #5: Kargo ücreti alacaksanız ürün başına ya da fiyat aralığına göre alın çünkü bir siparişte birden fazla ürün varsa bu ürünleri farklı tedarikçilerden almak zorunda kalabilirsiniz. Sipariş miktarı arttıkça aynı şekilde kargo ücretinizi artırmakta fayda var. Zarar etmemek için ürün başına kargo ücreti daha garanti. Hatta kargo ücretinden kar etmeniz bile mümkün.

Gönderi süresi olarak 2 günden 28 güne kadar seçenekler var (Ülkeye göre değişebilir, bu Kanada örneği). Müşteriler belirttiğiniz sürede ürünü teslim almak ister. O yüzden en az 7-14 gün, risk almamak için 10-20 gün seçerek başlayın. FBA ürünleri sattığınızda Amerika’dan normal şartlarda 7-14 gün yeterli olmakta. FBM ürün listelerseniz 10-20 gün bile yetersiz kalabilir. Şahsen, FBM ürün listelemeyi riskli buluyorum. Zotopilot ile kontrol edip FBM ürünleri silebilirsiniz.

Süreyi artırdıkça sizden daha hızlı göndereceğini belirten rakiplere karşı dezavantaj oluyor ama belirttiğiniz sürede gönderiniz ulaşmaz hesap sağlık kriterleriniz anında negatif etkilenebilir.

Amazon Shipping Template

İade Ayarları
Kanada’da satış yapabilmek için müşterilerin iade yapmak istediklerinde Kanada içindeki bir adrese gönderebiliyor olması lazım. İade ayarlarına bölümüne (Settings->Return Settings) girin ve gönderi ayarlarına yazdığınız Kanada adresini seçerek iade için de bu adresi kullanacağınızı belirtin.

Bu adrese çok da ihtiyacınız olmayacak çünkü iade durumunda genelde müşterinize ürünleri geri göndermek için vereceğiniz adres sizin ürünleri aldığınız yer olacaktır.

Diğer ülkeler için yerel iade adresi şartı olmayabilir. Gönderi adresinizi iade adresi olarak kullanabilirsiniz.

Tahsilat Ayarları (Deposit methods)
Satışa başlamadan önce Amazon’a gelirleri nereye göndermesi gerektiğini girmelisiniz. Bu Payoneer USD ve CAD hesabınız olabilir.

Kanada’da satıyorsanız CAD hesabı daha mantıklı çünkü Amazon kur farkı çok alıyor. Kanada satışlarınızı CAD olarak alırsanız USD-CAD kuru lehinize olduğunu gördüğünüzde kendiniz çevirerek kur işleminden de kazanabilirsiniz.

Amazon Avustralya için de Payoneer’den AUD hesabı alabilirsiniz.

Amazon Avrupa’da satıyorsanız EUR hesabınızı bağlamak en uygunu. Amazon İngiltere için de tabii ki GBP (Pound) hesabı doğru seçim olacaktır.

Amazon Birleşik Arap Emirlikleri’nde satıyorsanız Payoneer AED hesabı sağlamadığından USD ya da EUR hesaplarınızı bağlayabilirsiniz.

Tahsilat hesabınızı Settings->Account Info->Deposit Methods sayfasından Amazon’a bildirebilirsiniz. İstenilen bilgiler Payoneer’de tam kaşılığı ile bulunmakta.

Mağaza Logosu
Başlangıç için şart değil, bu adımı atlayabilirsiniz ama mağaza logosunun olması Amazon’un gözünde artı değer kazandırdığı söyleniyor. 120×30 pixel boyunda GIF ya da JPG basit bir logoyu Settings->Your Info&Policies->Seller Logo sayfasından yükleyebilirsiniz.

Hepsi bu! Şu anda mağazanız ürün yükleyip satış yapmaya hazır.

Şimdi ürünleri nasıl bulacağız ona bakalım…

Amazon Mağazanıza Ürün Bulmak
Amazon mağazamızda satmak üzere Amerika’dan tedarik edeceğimiz (Amazon.com) uygun ürünler bulmalıyız.

Bulacağımız ürünler en azından şu kriterlere sahip olmalı:

Mağazamızın olduğu ülkeye gönderimi olmalı
Marka ihlaline neden olacak markalı bir ürün olmamalı
Kilitli kategorilerde olmamalı
Mağazanız için kilitli kategorileri görmek için Inventory->Add Products via Upload sayfasına girip “Download an Inventory File” tabına geçtiğinizde “Product Classifier” bölümüne bakabilirsiniz. Kategorilerde dolaştıkça yanında kilit işareti olanları görebilirsiniz, bunlara yükleyeceğiniz ürünler kabul edilmeyecektir.

Amazon kilitli kategoriler

Amazonda milyonlarca ürün var. O yüzden satmak istediğiniz ürünleri ya arama kutucuğuna yazacaksınız ya da ilgili kategori sayfasına gideceksiniz.

Sol üstten gönderi ülkesini seçerek ürünlerin mağazanızın olduğu ülkeye gönderim durumu ile listelenmesini sağlayın.

Pro Tiyo #6: Alıcı (buyer), yani Amazon.com’u kullandığınız hesapla satıcı (seller), yani Amazon Seller Central hesaplarını ayrı tutun. Amazon’da bir kişinin bir adet satıcı hesabı olabilir ama birden fazla bireysel yani müşteri hesabı olabilir. Hem ürünleri bulmak hem de siparişlerinizi geçmek için Amazon.com’da ayrı bir bireysel müşteri hesabı açın ve adres olarak farklı (ama teyit edebileceğiniz) bir adres yazın.

Hedef ülkemize gönderimi olan ürünleri bulduk. Peki fiyatlarının o ülkedeki Amazon’a göre ucuz olduğunu ya da aynı ürünün satılmadığını nasıl bulacağız?

İşte burda 2 yöntem var. Ya tek tek, ürün ürün iki tarafa da bakacaksınız ya da Amerika ve mağaza ülkesinde seçilen ürünleri karşılaştıracak bir program kullanacaksınız.

Milyonlarca ürün içinde samanlıkta iğne aramak işini yazılıma bırakmak en iyisi. Bu konuda bir çok yazılım mevcut. Yazılımlar ile belirttiğiniz kritere uygun ürünler dilediğiniz kar marjını da gözönüne alarak fiyatlanarak yüklemeye hazır bir dosya (csv) olarak indiriliyor.

Hep stok takibini hem de ürün bulma işini Zotopilot ile yapabildiğimden ve bulut tabanlı ürün bulucu olduğundan blok sorunu olmamakta. Chrome extension olarak çalışan bir ürün tarama programı kullanıyorsanız blok sorunları nasıl açılır özel grubumda paylaşıyorum.

Amazon Mağazasına Ürün Yüklemek
İster program kullanarak yüzlerce ürünü bulun, ister tek tek inceleyerek ürünler bulun yüklenecek dosyayı Excel’de CSV formatında kaydederek hazırlayabilirsiniz.

Zotopilot gibi bir yazılım kullanıyorsanız yüklenmeye hazır dosyayı direkt temin edebilirsiniz.

Dosyanızın içinde bulunması gereken sütunlar:

Ürün stok kodu (SKU). Bu size ait bir kod.
ASIN kodu. Bu Amazon’da ürünü belirten kod.
Fiyat (Price). Satış fiyatı, mağazanın olduğu ülkenin para biriminden.
Stok adedi (Quantity). Kaç adet stok bulunduğu.
Dosyaya daha fazla bilgi eklenebilir ama şimdilik bu kadarı yeterli.

Pro Tiyo #7: En çok yapılan hata farklı ürünleri yüklerken aynı stok kodunu (SKU) kullanmak. Böyle olunca ürün fiyatları birbirine girebiliyor. Zararına satış yapma riski doğuyor. Stok kodunun ne olduğu Amazon açısından önemli değil yeter ki her ürünün farklı bir stok kodu olsun.

Toplu ürün yüklemek için öncelikle “Inventory” menüsünden “Add Products via Upload” seçeneğini seçin. Burada 2 şekilde ürünleri yüklemek mümkün:

1. “Prepare Your Listings” ile ürün yükleme

Hazırladığınız CSV uzantılı dosyayı sağ taraftaki “Prepare Your Listings” linkine tıklayarak gelen sayfada yükleyin.

CSV dosyanızı yükledikten sonra kategorileri teyit etmeniz istenecek. Karışmaması için farklı kategorideki ürünleri farklı dosyalarda yüklemenizi tavsiye ederim.

Kategori teyidinden sonra sütunların kontrolü gelecektir. Dosyanızdaki sütünları Amazon farkettiyse sorun yok, farketmediyse dosya formatınızda ya da içeriğinde problem olabilir. Örnek bir dosya buradan bulabilirsiniz.

Sütun teyidinden sonra dosyanızdaki ürün sayısına bağlı olarak yükleme işlemi bir kaç dakika ile 5-15 dakika arasında sürebilir. Yükleme sonrasında kaç ürünün başarılı olduğu belirtilir.

Eğer yüklenmeyen ürün sayısı çoksa dosyanızda problem olabilir ya da kilitli bir kategoriye ürün yüklemeye çalışıyor olabilirsiniz. Haftalık ürün yükleme limitine ulaşmışsanız da hata ekranı çıkabilir.

Bu işlem biraz zahmetli ve uzun sürüyor, o yüzden şimdi daha sağlıklı olan ikinci yönteme bakalım:

2. “Inventory Loader File” dosya şablonu ile ürün yükleme (Tavsiye edilen yöntem)

Aynı şekilde dosyamızı hazırladıktan sonra (stok kodu, ASIN, fiyat, stok sayısı) bu sefer TAB ile ayrılmış metin dosyası (TAB delimited text file) olarak TXT uzantılı kaydedin.

Hemen aynı ekranda dosya tipi “Inventory Loader File” seçerek dosyanızı seçin ve yükleyin. Yükleme yoğunluğa göre 1-15 dakika sürebilir.

Sonuçlar gene dosya olarak oluşturulur. “Download your Processing Report” linki ile indirip inceleyebilirsiniz. Bu dosyanın içinde yüklenemeyen ürünlerin neden yüklenemediği belirtilir.

Ürünlerimizi yükledik. Hesabımızın sağlığı açısından hemen son bir dokunuş yapalım…

Ürün listemize (Inventory) gidip filtreden “inactive” seçip yüklenen ürünler içinden aktif olmayan var mı bakalım. Varsa, bu ürünleri de satmaya yetkimiz yok demektir. Hesabın temiz olması açısından bunları seçip silin.

Aynı şekilde “supressed” (eksik bilgili) ürün varsa Inventory sayfasına girdiğinizde ekran görüntüsünde göreceğiniz gibi “Supressed” linki çıkar. Bu bölüme girip eksik bilgisinden dolayı listelenmeyen ürünleri de silebilirsiniz. Eğer supressed bir ürününüz yoksa bu link gözükmeyecektir.

Amazon supressed ürünler

Pro Tiyo #8: Genel olarak supressed ürünlerin silinmesi tavsiye edilse de bu ürünlerdeki eksik bilgilerin herhangi bir satıcı tarafından tamamlanması durumunda ürünlerin supressed durumu ortadan kalkabiliyor. O yüzden sayısı çok değilse dokunmadan bir süre bırakabilir, uzun süre bu şekilde kalırlarsa silmeyi düşünebilirsiniz.

Amazon Siparişlerini Göndermek
Ürünleriniz listeleniyor, artık satış olması an meselesi.

Satış olduğunda haberdar olmak için tüm uyarıları açtığınızdan emin olun. E-mail ile bildirim gelecektir. Bunun dışında Amazon Seller mobil uygulamasını da kurarsanız cep telefonunuza anında bildirim alırsınız.

Satış yaptığınızda Amazon.com’a gidip ürünü satın alıp müşterinize kargolatmanız gerekiyor. Bu işlem için bireysel, satıcı hesabınızdan farklı bir Amazon hesabı kullanmanızda fayda var.

Sipariş gönderim basamakları basit:

Amazon.com’a satılan ürünün ASIN kodunu arama kutusuna yazıp ürünü buluyorsunuz.
Sattığınız ürünü ne kadar zamanda göndermeyi tahahhüt ettiyseniz buna uygun zamanda gönderen en hesaplı satıcıdan ürünü sipariş veriyorsunuz.
Sipariş verirken sizin müşterinizin bilgilerini (isim, adres vs) yazıyorsunuz ve hediye (gift) seçeneği seçiyorsunuz ki gerçek fiyat müşterinize gitmesin.
İster siparişi geçtiğiniz an isterseniz siparişiniz kargoya verildiği an siz de satıcı hesabınıza gidip gönderiyi onaylıyorsunuz (confirm shipment)
Gönderi onaylarken takip numarası (tracking number) gerekiyor, bunu boş geçebilir, geçici bir numara yazabilir ya da takip numaranız elinizdeyse bunu yazabilirsiniz.
Takip numarası önemli, başta doldurmuyorsanız bile en kısa zamanda yazın çünkü Amazon’un “geçerli takip numarası olan gönderi oranı” gibi takip ettiği metrikler var.

Pro Tiyo #9: Amazon default olarak ürünleri 1-2 günde kargoya vermenizi bekler ve bu şekilde müşterinize de iletişimini yapar. Bu yüzden ürünü 2 gün içinde kargoya vermediğinizde müşteri şikayette bulunabilir. Bunu önlemek için ürün bazında (dosya yükleyerek) kargoya veriliş süresini belirleyebilirsiniz. Bu ayar “Handling time” ya da “Lead time to ship” şeklinde geçer. Mesela bunu 4 yaptığınızda müşterinin neden hala kargoya vermedi şikayeti edebilmesi için 4 gün geçmesi gerekir.

Ya da ürünlerin kargoya verileceğinden eminseniz, zamanınız dolmadan vermiş gibi onaylayabilirsiniz. Kargoya veriş sürenizde gecikme olması hesap sağlığınızı olumsuz etkiler, müşteri memnuniyetini düşürür.

Bir not… Otomatik sipariş yönetimi yapan yazılımları önermiyorum. Bu alandaki otomasyonun alıcı hesaplarını riske attığını düşünüyorum. Pratik kazandığınızda her bir siparişi geçmeniz 2 dakika sürecektir. Şahsen yapmak için makul bir süre bence 🙂

İade Yönetimi
Aslında çok basit bir konu olmasına rağmen Amazon dropshipping konusunu duyanların aklına gelen soruların başında “ya iade gelirse?” oluyor.

İadelerde ve benzeri müşteri hizmetleri taleplerinde izlenecek yöntem basit:

Müşteri sizden ne talep ediyorsa siz de aldığınız yere aynı talebi iletin.

Müşteri, “ürün kırık geldi, paramı istiyorum” derse siz de aldığınız yere aynısını deyin. Gelen cevabı da müşteriye iletebilirsiniz. Tabii arada yorumlayıp farklı bir aksiyon almanız da gerekebilir ama çok nadiren.

İadeler de aynı şekilde. İade talebi geldiğinde;

Amazon’a iade isteği (return request) açıyorsunuz. Size bir iade dökümanı (return label) geliyor olarak. İşin ilginci Amazon size iade dökümanını PDF olarak veriyor ama satıcı olarak sizin müşteriye PDF vermenize izin vermiyor.
Gelen PDF iade dökümanını JPG’e çevirip satıcı panelinizden iade sayfasından (Orders->Manage Returns) iadeyi onaylarken (Authorize Request) yüklüyorsunuz.
İade adresi olarak iade dökümanının adresini yazıyorsunuz. FBA ürünse bu Amazon’un depo adreslerinden biri oluyor.
Müşterinin gönderisi Amazon’a (FBA ürün olduğunu varsayıyorum) ulaştığında size bunun bilgisi ulaşıyor. Siz de müşteriye iadesini gene iade yönetimi sayfasından yapıyorsunuz.(Issue Refund düğmesi ile)
Eğer Zotopilot gibi bir uygulama ile ürün kalitesini yüksek tutuyorsanız iade oranınız %1-2 civarında olacaktır. Elektronik gibi arızalı ürün olma ihtimali yüksek kategorilerde ise iade oranı daha fazla olabilir.

Amazon drop shipping yaparken iadelerin yönetimini detaylıca iade süreçleri yazımda yanıtladım, o yüzden burada tekrar detaylara değinmiyorum.

Amazon Gelirlerinin Tahsilatı
Amazon ilk ay profesyonel hesap ücretini kredi kartınızdan çektikten sonra bu aylık ücreti artık kazançlarınızdan düşer.

Yani aylık ücretten daha fazla satış yapmaya başladıktan sonra kredi kartından bir ödeme yapmanıza gerek kalmaz. Ama gene de o kredi kartınızın aktif olarak kalması gerekmektedir. Aksi takdirde Amazon size ödemenizi göndermez.

Amazon, kazançlarınızı ciroya ve hesaba bağlı olarak genelde 15 gün arayla ayda 2 kere öder. Bunu da başta verdiğiniz Payoneer hesabına alabilirsiniz. Daha sık da ödeme talep edebilirsiniz ama tavsiye etmem.

Payoneer hesabınızda belli bir bakiye birikir birikmez Payoneer Mastercard debit kartını sipariş edebilirsiniz. Kartın elinize ulaşması yaklaşık 3 hafta sürüyor.

Kartınız elinize ulaştığınızda Payoneer hesabınıza yatan paraları Türkiye’deki dolar veren ATM’lerden çekebilirsiniz.

ATM’den çekişlerde Payoneer yaklaşık %2’lik bir komisyon alıyor. Bunu hesaba katmadan hesabınızdaki tüm bakiyeyi çekmeye çalışırsanız komisyonu kesemeyeceğinden işlem red olabilir, red işlem için boşu boşuna 1$ işlem ücreti ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Türkiye’deki ATM’ler de Dolar çekimlerinde komisyon almakta. Örneğin TEB ATM’si %3 alıyorsa 1000 USD çektiğinizde TEB işlemi 1030 USD olarak Payoneer’e iletecek ve Payoneer de komisyonunu bu miktar üzerinden hesaplayacak. Kısaca 1000 USD çekmenin maliyeti yaklaşık toplam %5’lik komisyona denk gelecek. Bu maliyeti fiyatlama yaparken göz önüne almalısınız.

Payoneer Debit Card

Ürünlerin Güncel Tutulması
Ürün yükledikten sonra dikkat etmeniz gereken bir nokta ürünlerin fiyatlarını ve stok bilgilerini güncel tutmak.

İster tek tek elle yapın, ister Zotopilot gibi bir otomasyon programı kullanın, düzenli olarak ürünleriniz Amazon.com’da hala var mı, fiyatı artmadı mı diye kontrol etmeniz gerekiyor.

Zotopilot‘un avantajı, hem stok ve fiyat güncellemelerini 1 dakikadan kısa sürede yapabiliyorsunuz, hem de cep telefonundan kullanabiliyorsunuz. Ben aylardır Zotopilot’u kullanıyorum ve böylece saatlerim bana kalıyor.

Pro Tiyo #10: Eğer oldu da Amazon.com’da satışı kalkmış bir ürünü satarsanız hemen satışı iptal etmeye kalkmayın. Aynı ürünü eBay’den ya da farklı bir online mağazadan bulma ihtimaliniz yüksek. Hatta AliExpress’ten çok daha ucuza bulup gönderebilirsiniz. Her satış yaptığınızda AliExpress’e bakıp, ürünü bulursanız karınızı artırmanız mümkün ama o zaman müşteriye Amazon paketi ile gitmeyeceğini bilin, en azından hızlı teslim ederek müşteri memnuniyeti sağlayın.

Amazon DropShipping ve Sonrası
Amazon dropshipping bugünler için en makul ve başlangıcı kolay online iş modellerinden biri olarak görünüyor. Riskleri ve sürdürülebilirliği tartışılsa da bunlar ticaretin gerçekleri.

Bir yandan Kanada pazarı satıcı sayısının ve suspend’lerin artması ile doyuma ulaştı. Öte yandan Amazon Arap Emirlikleri (Amazon.ae) gibi yeni pazarlar gündeme geldi. Hatta Türkiye’deki şirketiniz ile Amazon Avrupa’da hesap açabilme imkanı doğdu. Kısaca, yeni fırsatlar hep var!

Amazon üzerinden dropshipping’e girişi bu yazımda anlattım. İade süreçlerinden hesap sağlığına, ürün skorundan sales rank kullanımına kadar farklı alt konularda yazılarıma ve videolarıma da bakmanızı öneririm:

Amazon dropshipping yazılarım
Youtube kanalım
Ayrıca Facebook grubumda da hem Amazon dropshipping hem de diğer global e-ticaret iş modelleri üzerine bilgi paylaşımı yapıyoruz.

Belli bir düzene soktuktan sonra AliExpress+Shopify drop shipping, Etsy’den Amazon’a drop shipping, Amazon FBA, funnel satış sitesi, affiliate marketing gibi alternatif gelir kaynaklarınızı çoğaltarak riskleri azaltır, yumurtaları aynı sepete koymamış olursunuz.

kaynak:
https://ilkerustuner.com/amazon-dropshipping-nasil-yapilir/
GokhanGok Jopkins

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

GokhanGok GokhanGok Karşıyakalı Kullanıcı
  • Üyelik 02.08.2014
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Bilgisayar donanım uzmanı
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad G** G**
  • Mesajlar 1232
  • Beğeniler 304 / 306
  • Ticaret 7, (%100)
Amazon fba ile ilgili de bende bilgi verebilirim 3 yıldır fba yapıyorum. Güzel anlatmışsın tebrikler
81137 eskey

kişi bu mesajı beğendi.

Kuva-i Kafsinkaf

Jopkins Jopkins WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.12.2020
  • Yaş/Cinsiyet 22 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad E** A**
  • Mesajlar 25
  • Beğeniler 4 / 9
  • Ticaret 0, (%0)
ellerinize sağlık hocam
81137

kişi bu mesajı beğendi.

aslanalp99 aslanalp99 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 24.03.2018
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad A** A**
  • Mesajlar 49
  • Beğeniler 4 / 4
  • Ticaret 0, (%0)
Birleşik arap emirlikleri için aylık ücret ne kadar oluyo hocam? amazonun sitesinde bulamadım da
 

 

wmaraci
wmaraci
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al