Dönüşüm hunisi (veya hedef hunisi), tanım itibari ile “hedef dönüşümü” tamamlamadan önce kullanıcıların takip ettiği adımlardır. Google Analytics hedef tanımlaması içerisinde yer alan dönüşüm hunisi seçeneği, dönüşüm tamamlama yolculuğunu takip takip etmemize ve bu yolculuktaki olası problemleri tespit ve izole etmemize yarayan bir araçtır.

Bir örnek ile açıklayalım. Bir e-ticaret sitesine sahipsiniz ve kaç adet sipariş geldiğini Google Analytics ile saymak adına “sipaiş tamamlandı” sayfası görüntülenmesini kullanıyorsunuz. Böylece kaç kullanıcı “sipariş tamamlandı” sayfasını görüntülerse o kadar satış gerçekleştirmiş olacaksınız. Satın alma yolculuğunda kullanıcı davranışı analiz etmek adına takip etmeniz gereken sayfalar sırası ile ürün sayfası -> sepet sayfası -> adres bilgileri sayfası -> ödeme bilgileri sayfası -> sipariş tamamlandı sayfası olmalıdır.



Kaynak: https://www.efealtinelli.com/donusum-hunisi-nedir-nasil-yapilir/