Facebook reklam modellerini anlamak için asıl ismi olan Facebook reklam verme amaçları olarak bahsetmekte fayda var. Facebook reklam verme amaçları tam anlamıyla sonuçlarda ne görmek istediğinizdir.
Facebook reklam yöneticisi içerisinde toplamda 11 adet reklam modeli yani reklam verme amacı bulunmaktadır. Bu 11 reklam modeli ise 3 adet başlıkta toplanır: bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm. Bu 3 aşama satın alma yolculuğundaki yani pazarlama hunisindeki aşamaları temsil eder.
Yeni bir işletme, ürün, hizmet veya kampanya açtığınızda ilk aşamanız bunun hakkında bir bilinirlik oluşturmaktır ve buradaki amaç kullanıcıların sizden haberdar olmasıdır. Bir sonraki aşamada değerlendirme gelir. Bu aşamada kullanıcılar sizi rakipleriniz ile kıyaslar. “Neden bizi tercih etmelisiniz?”, “Bizim ne avantajımız var?”, “Bizi diğerlerinden ayıran özellik nedir?” gibi soruları cevaplamanız gereken aşama burasıdır. Son olarak ise dönüşüm gelir. Kullanıcıları müşterilere dönüştürmeniz gereken kısım ise burasıdır. Bu üç aşama için Facebook’un sizlere sunduğu reklam modelleri ise aşağıdaki gibidir:
1. Bilinirlik
a. Marka Bilinirliği
b. Erişim
2. Değerlendirme
a. Trafik
b. Etkileşim
c. Uygulama Yükleme
d. Video Görüntülenmeleri
e. Potansiyel Müşteriler Bulma (Facebook Form Reklamları)
f. Mesajlar
3. Dönüşüm
a. Dönüşümler
b. Katalog Satışları
c. Mağaza Trafiği
Kaynak: https://www.efealtinelli.com/facebook-reklamlari-nelerdir-hangisini-secmelisiniz/