Aylık ortalama 50 milyona yaklaşan ziyaretçi sayısı ile Türkiye'nin en büyük pazaryeri sitelerinden biri olan n11 mağazalarında firmalar üç bine yakın ürünü ücretsiz olarak sergileyebiliyorlar. Müşteri hacmi böylesine geniş bir pazaryeri firmasında mağaza açmak firmalar için elbette oldukça karlı görünüyor. n11 firması üzerinden şirketler giyim, aksesuar, kişisel bakım ürünleri, spor malzemeleri, beyaz eşya ve mobilya gibi onlarca türdeki ürünlerini pazarlıyorlar. Fakat n11 mağaza açma konusunda sadece kurumsal şirketlere müsaade ediyor. Küçük ölçekli mağazalar ya da şahıslar site üzerinde mağaza açamıyor.
n11 mağaza açma işlemleri için sitenin ana sayfasında bulunan mağaza girişi butonuna tıklamak gerekiyor. Burada n11 firmalardan bazı bilgilerin doldurulmasını istiyor. Formda mağazalardan firma adı, başvuru tipi, ticareti yapılmak istenen ürün ve yetkili kişi bilgileri gibi bazı bilgiler talep ediliyor. Bu bilgilerle beraber firmalar siteye bazı evrakları da yüklemek zorunda!
Bu evraklar ise;
• Güncel faaliyet bilgileri
• Belgesi vergi levhası
• İmza sirküleri
• Çalışma mali şart ve prensipleri
• Ticaret Sicil Gazetesi
• Nüfus cüzdan fotokopisi gibi
• Adi ortaklıklar için ortaklık sözleşmesi
• Satıcı ilan ve işlem sözleşmesi
Bu evraklar siteye yüklendikten sonra bir değerlendirme süreci başlıyor. Değerlendirme süreci sonunda firmaya izin verilmişse bu firmalar n11 üzerinden ürünlerini satışa sunabiliyorlar. Değerlendirme sonucunun olumlu olması için gönderilen tüm evrakların Doğuş Planet tarafından onaylanması gerekiyor. Evraklarda herhangi bir eksiklik yoksa ve şirket olmanın gerekliliği yerine getirilmişse n11 firmaya telefon ya da e-posta aracılığıyla dönüş yapıyor. Bu aşamadan sonra mağazaların n11 mağaza açma işlemleri tamamlanıyor. Tabii ki bu firmaların satmış oldukları ürünler için fatura kesme zorunluluğu bulunuyor. Çünkü n11 bünyesinde faaliyet gösteren tüm şirketler vergi mükellefi hükmünde değerlendiriliyor.