Merhaba arkadaşlar,
Gerçek araba fiziği kullanarak yaptığım drift oyunum yayında.
Link = https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vintagegames.RealityDriftMax
1- Yönlendirme Sistemi;
Tekerleklerin dönüş açısını hesaplarken, kullandığım arabanın ön ve arka aks arasındaki mesafesini, ön veya arka tekerleklerin arasındaki mesafeyi ve bir merkez nokta belirleyerek tan(a) ile radyan olarak bulup dereceye çevirip açıyı hesapladım. Hesapladığım bu değer ile WheelCollider'lara açı verdim ve yine bu değer ile gerçek tekerleklere local olarak açı verdim.
Bu sistemi kullanarak gerçek bir arabanın, direksiyon kutusunun bizim direksiyon hareketimiz ile nasıl rot kollarını hareket ettirebiliyorsa onun gibi elde etmeyi başardım. Bir araba döndüğü yöne doğru en yakın olan ön tekerlek diğer tekere göre daha fazla dönüş açısına sahip oluyor ben de bunu elde etmiş oldum.
2- Motor ve Şanzıman;
WheelCollider'ların özelliği olan motor torkunu uygulamak için ilk önce anlık olarak tekerleklerin ortalama devrini hesapladım. Wheelcollider'ın ortalama devir hesabıyla şanzıman dişli oranını (5 tane dişli oranı belirledim) ve 3.6f (1 m/s -> 3,6 km/h) ile çarparak motor devrini hesapladım. AnimationCurve ile bu motor devrine karşılık gelen motor gücünü hesaplayıp WheelCollider'lara motor torkunu uyguladım ve bu sayede grafik simülasyonu sayesinde istediğim devirde isteğim gücü elde etmiş oldum.
3- Süspansiyon
Süspansiyon fiziği wheelcollider ile değil raycasthit ile her framede hesaplanıp yapıldı.