Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışma alanı için gerçek bir tutkunuz varsa, SEO uzmanı nedir içeriğimizi sonuna kadar okuyup, süreciniz hakkında derinlemesine bir çok bilgi öğrenebilirsiniz.
İnternet, pazarlama ve reklam harcamalarını geleneksel mecralardan alıp ölçülebilir dijital platformlara kaydırmaya devam etti, ediyor. Arama motorları doğal sonuçlarında yer almak isteyen firmalar için ise SEO uzmanlarına artan bir ihtiyaç var. Günümüzün v geleceğin mesleği “SEO Uzmanlığı” hakkında derinlemesine bir incelemede bulunacağız.
SEO Uzmanı yolculuğunuza hoşgeldiniz, umarım bu yolculuğunuzda zorluklara takılı kalmaz ve arzu ettiğiniz başarıya SEO Uzmanlığı sizi ulaştırabilir.
Bir SEO uzmanı olmayı düşünüyorsanız yapmanızı önereceğimiz ilk şey, başarılı olmak için ihtiyaç duyacağınız becerileri anlamak ve geliştirmektir. İşte bu konuda Turksem.com ‘da sizin için bir çok makaleyi kaleme alıyoruz. Öğrenmenize yardımcı olmak için SEO uzmanlarının sahip olması gereken 10 beceriyi içeren bu kısa kılavuzu dikkatlice okuyunuz. Bir SEO uzmanının ne olduğunu, her gün ne yaptığını ve SEO yöneticilerinin rollerinde başarılı olmak için ihtiyaç duyduğu en önemli beceri sizlere açıklayacağız.
SEO Uzmanı nedir?
Bir SEO uzmanı çalıştığı kuruluş içinde SEO stratejisi tasarlamaktan ve uygulamaktan sorumlu bir arama motoru pazarlama uzmanıdır. Bir SEO yöneticisi pazarlama ajansında veya şirket içi bir pazarlama ekibinin parçası olarak kullanılabilir.
SEO uzmanları SEO çalışmalarına stratejik, taktiksel ve operasyonel seviyelerde dahil olurlar. Çalıştıkları kuruma ait websiteleri için bilinçli bir SEO stratejisi geliştirmek için pazar araştırması, anahtar kelime araştırması, rekabet analizi ve diğer görevleri gerçekleştirmektedirler. Kuruluşlarının otoritesini, güvenini ve güvenilirliğini artıran bağlantı “kurma fırsatları oluşturmak” için çalışırlar.
SEO Uzmanı 3 Temel Alanı
- Teknik SEO
- Siteiçi SEO
- Sitedışı SEO
Birçok kuruluşta SEO yöneticisi aynı zamanda liderlik rolünü de üstlenmek zorundadır. SEO yöneticileri, SEO uzmanlarından oluşan bir ekibe liderlik etmekten, eğitim ve rehberlik sağlamaktan ve görevleri dağıtmaktan sorumlu olabilir. Bunların tümünü pazarlama faaliyetleri ile iş hedefleri arasında uyum sağlamak için firma sahibi / genel müdürü ile yakın bir şekilde çalışır.
Bir SEO Uzmanı Ne Yapar?
Anahtar Kelime Araştırması
İster kendi kuruluşunuz için ister bir müşteri kuruluşu için SEO çalışmaları gerçekleştiriyor olun, bir SEO uzmanı kuruluşun SEO ve site içeriği ile hangi anahtar kelimeleri hedeflemesi gerektiğini belirlemek için anahtar kelime araştırması yapar. Merak etmeyin bu konuda bir yığın araç mevcut.
Siteiçi SEO, Sitedışı SEO ve Teknik SEO
SEO uzmanları hem siteiçi SEO hem Sitedışı SEO hem de teknik SEO yoluyla web sitesi trafiğini artırmaktan sorumludur. Hedef olarak belirlenen anahtar kelimeyi içeren sorgulardan daha fazla arama trafiği elde etmek için belirli bir anahtar kelime etrafında ayrı ayrı web sayfalarını optimize etmekten oluşan çalışma sistemi vardır. Web sitesinin teknik uygulamasını denetleme ve iyileştirme süreci de çalışma alanı içerisine dahildir bu da siteyi hem insan hem de arama motoru botları için en iyi haline getirme süreclerinin yönetimidir.
İçerik Stratejisinin Yönetimi
SEO uzmanları içerik stratejisi geliştirmek ve uygulamaktan sorumludur. İçerik pazarlaması, potansiyel müşteriler için anlayışlı, yararlı ve nihayetinde değerli içerik oluşturmayı ve dağıtmayı amaçlayan bir dijital pazarlama tekniğidir. Etkili içerik pazarlaması, kuruluşu bir endüstri veya niş içinde güvenilir bir otorite olarak konumlandırır. Marka fanatikleri oluşturmak için “Content Marketing” önemi bir çalışma alanıdır.
SEO uzmanları içerik stratejisinin oluşturulmasına katılır ve ayrıca bir “içerik yazarı” için içerik başlıkları belirlemek veya kendileri içerik yazmak için zaman harcayabilir.
Müşteri toplantıları ve sunum
Uzmanlar stratejiyi tartışmak, öncelikleri belirlemek ve pazarlama faaliyetleri ile müşterinin iş hedefleri arasında uyum sağlamak için üzerinde çalıştıkları websitesine ait firma yöneticilerine rapor sunmak zorundadır.
Veri analizi
Hangi web sayfalarının veya arama sorgularının müşterileri için en fazla trafiği, olası satışları ve satışı oluşturduğunu anlamak için Google Analytics gibi araç ve kaynaklardan yararlanarak web trafiği verilerini kullanır.
Anahtar kelime hedefleme ve en büyük etki için optimizasyon çabalarını nereye ölçeklendirecekleri hakkında veriye dayalı kararlar almaları gerekir. SEO’da hemen hemen herşey bir matematik terimidir.
Geldik Asıl Konuya
SEO Uzmanları İçin Sahip Olunması Gereken 10 Beceri
Hayatınızın geri kalanında mesleğiniz olarak SEO uzmanı olarak düşünüyorsanız kendinizi oraya giderken geliştirmeniz gereken en önemli on beceriyi bir araya getirdik. Bu beceriler SEO Uzmanı rolleri için yayınlanan iş tanımlarında sıklıkla belirtilir ve arama pazarlamasında gerçek sonuçlar elde etmek için her gün kendi SEO uzmanlarımız Tahir Dinç tarafından kullanılır.
- İçerik Pazarlama – Muhtemel müşteriler için değerli içerik tasarlama, planlama, oluşturma ve paylaşma yeteneklerini içerir.
- Teknik SEO Optimizasyonu – Organik arama görünürlüğünü artırmak için bir web sitesinin teknik uygulamasını optimize etmek için çalışmaları içerir.
- Bağlantı Oluşturma – Diğer güvenilir web sitelerini müşterinin web sitesine bağlanmaya teşvik eden özel teknikler ve yöntemler uygulamaların bütünüdür.
- Site İçi SEO – Organik arama sonuçlarındaki görünürlüklerini artırmak için tek tek web sayfalarını optimize etme sürecidir.
- Web Sitesi Yönetimi – SEO için optimize edilmiş içerik yayınlamak, yorumları yönetmek ve diğer idari görevleri gerçekleştirmek için web sitesi içerik yönetim sistemlerini kullanmayı bilmesi gerekir. Örneğin WordPress admin panelinin kullanımını bilmesi gibi.
- HTML/CSS – HTML ve CSS bir web sayfasındaki içeriğin yapısını, stilini ve biçimini tanımlayan web tasarım dillerdir. HTML ve CSS’den anlayan SEO Uzmanları geliştirici yardımı olmadan bir web sitesinde basit kodlama değişiklikleri uygulayabilir.
- Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO) – Dönüşüm oranlarını artırmak ve geliri artırmak amacıyla içerik denemeleri yapmak için özel yazılım kullanmak.
- Metin Yazarlığı – Bilgilendirici ve ilgi çekici web sitesi içeriği, konuk gönderileri ve diğer yaratıcı medya oluşturmayı bilmelidir, Türkçe dil kurallarına hakim olmalıdır.
- Proje Yönetimi – SEO projelerini planlamak, gerçekçi zaman çizelgeleri oluşturmak, paydaşlarla iletişim kurmak, kaynakları tahsis etmek, sorunları gidermek ve sonuçları sunmak (ve ölçmek) görevlerini içerir.
- Müşteri İlişkileri Yönetimi – Pazarlama faaliyetlerini iş hedefleriyle uyumlu hale getirmek için müşterilerle düzenli olarak görüşmek. Gerçekçi beklentiler belirlemek ve olumlu sonuçlar sunma süreçlerini içerir.
3 Basit Adımda Nasıl “SEO Uzmanı” Olunur?
Bir SEO uzmanı olarak müşterileriniz için organik trafiği artırmak ve çevrimiçi trafik oluşturmak için her gün çalışma konusunda heyecanlıysanız işte size harika haberler: hayalinizi gerçeğe dönüştürmekten sadece birkaç adım uzaktasınız.
İşte nasıl başlayacağınız.
Beceriler Oluşturun ve SEO Sertifikası Alın
SEO uzmanı olmadan önce arama motoru optimizasyonu ile ilgili becerilerinizi geliştirmek için biraz zaman harcamanız gerekiyor. Başlamak için en harika bir yol ise; arama motoru optimizasyonunda sertifika sunan bir SEO kursu almaktır. İstanbul Üniversitesi‘nin bu konuda bir çalışması var, bir göz atabilirsiniz. Bireysel olarak SEO Kursu almak istiyorsanız Türk SEM Bireysel SEO Kursu kaydınızı yapabilirsiniz.
Hedef Giriş Seviyesi SEO İşleri
Giriş seviyesi bir firmada çok düşük ücretle de olsa SEO sorumluluğu alarak sürece girişebilirsiniz.
“Dijital pazarlama uzmanı” veya “SEO uzmanı” gibi pazarlama rolleri, web sayfalarını büyük arama platformları için optimize etme, arama pazarlaması projelerini yönetme ve müşterilerle çalışma konusunda deneyim kazanmanıza yardımcı olacak Stajyer programlarına katılmalısınız.
SEO Uzmanlığı Merhaba
Kurs, Stajyerlik ve temel seviye bir firmada çalıştıktan sonra mesleğiniz SEO Uzmanı olarak belirtebilirsiniz. Bir SEO uzmanı olma tahmini süresi 24 ay civarıdır.
Bu noktada, arka planınız SEO’daki kapsamlı teknik bilgiyi ve projeleri etkin bir şekilde nasıl yöneteceğinize ve bir pazarlama ekibinin parçası olarak nasıl işbirliği yapacağınıza dair sağlam bir anlayışı yansıtmalıdır.
Bir SEO yöneticisi olarak, becerilerinizi geliştirmeye ve işiniz ve müşterileriniz için gerçek bir etki yaratmaya devam ederken harika bir maaş alacaksınız.
SEO Uzmanı Maaşı Ne Kadar?
Orta seviye bir SEO Uzmanı Maaşı : 1.000 USD ‘dir.
Özet
Bir SEO yöneticisi olmak, çeşitli beceriler ve sürekli gelişen arama motoru optimizasyonu dünyası hakkında derin bir anlayış gerektirir. SEO yöneticisinin sorumlulukları, teknik optimizasyondan içerik oluşturmaya ve bağlantı oluşturmaya kadar uzanır. Arama pazarlamacılığına ve SEO ile ilgili her şeye gerçek bir tutkunuz varsa bu makalenin size yeni beceriler öğrenmeniz, sınırlarınızı zorlamanız ve şirket içi bir pazarlama ekibi veya ajansı ile bir SEO yöneticisi olarak yeni bir rol üstlenmeniz için ilham vermesini umuyoruz. Hayalleriniz için devamlı çalışmalısınız.
Türk SEM ekibi sizler için eğitici içerikler kaleme almaya devam edecektir. Eğer bu yazının bu kısmına kadar geldiyseniz siz bu işi başarabilirsiniz. Araştırmalarınıza SEO Nedir içeriğimizi de okuyup öğrenme sürecinize devam edebilirsiniz.
Neşeyle kalın.
Aklınıza bir soru takılırsa bizlere ulaşıp bu soruları sormaya çekinmeyin.
Kaynak : https://www.turksem.com/seo-uzmani