“Toplumu bireyler oluşturur” klişesinden hareketle “toplumu bireyler değiştirir” kanısına ulaşılabilir ve bireyleri değiştirmek de, onların bilinçaltını etkileyebilmekle mümkündür. Bireyin bilinçaltından bilinçdışına giden en etkili kanalların reklam ve sinema olduğu 50’li yıllarda anlaşıldı ve “bilinçaltı reklamcılık” terimi ortaya çıktı. Bunun üzerine tüketicinin ürünü almasına yönelik bilinçaltı mesajlar içeren birçok reklam yapıldı ve bu reklamlarda bireyin bilincinin algılama eşiğinin altında kalan bir takım unsurlar kullanılarak bilinçdışı hedef alındı.Sonraları bu tekniğin amacına ulaştığı anlaşıldı ve bu teknik sinema, animasyon ve çizgi filmlerde de kullanılmaya başlandı. Lakin bu kullanımlar, “amaç” anlamında, bir ürünü satmaya yönelik olan bilinçaltı mesajlar kadar masum değildi. Dolayısıyla bu kullanımların, hem empoze etmeye çalıştığı mesajları hem de hedef kitlesi itibariyle amacını aşmış ve tehlikeli boyutlara ulaşmış olduğunu söylemek mümkün. Çünkü bu mesajlar bir inancın ya da görüşün propagandasını yapma, psikolojik savaş başlatma, yanlış bilgilendirme gibi amaçlarla kullanılmaya başlandı. Beklenen sonuçlar yavaş yavaş alınıyor ve bilinçaltı mesajlar uluslararası düzeyde bile etkisini göstermeye başlıyor. Dolayısıyla toplumsal problemler de hızla artış gösteriyor fakat bilinçaltı mesajların bu kayda değer etkisi göz ardı ediliyor ya da ettiriliyor. Bu makalede, bilgilendirme ve farkındalık oluşturma amacıyla, 5N1K yöntemiyle bilinçaltı mesajlar üzerinde durulacak, bu mesajların toplumsal etkileri detaylı olarak anlatılacak ve olumsuz etkilerine karşı yasal düzenlemeler ve alınabilecek diğer önlemler kaynaklar yardımıyla açıklanacaktır.
Bilinçaltı Mesajlar
Ek Olarak: yazıya yorumlarınızı bekliyorum