Arama motorlarının, teknoloji şirketleri ile giriştikleri işbirlikleri neticesinde o şirketlerin sundukları servislerin varsayılan arama motoru olmaları sık sık rast geldiğimiz bir strateji. Bing dünyada bu tür iş ortaklıklarına en çok imza atan arama motoru olurken, sosyal ağlar, uygulamalar, mobil işletim sistemleri arama motorlarının bu konuda en çok birlikte çalıştığı ürünler.
Geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki birinci yılını dolduran Yandex, benzer bir iş ortaklığını MyNet ile gerçekleştirdi. MyNet kullanıcılarının site üzerinden yaptığı aramalar artık Yandex üzerinden gerçekleşecek.
Yandex ile Mynet’in işbirliği sonucunda, kullanıcıların Mynet üzerinden yaptığı arama sorgularına Yandex’in Türkiye için özelleştirdiği arama teknolojileri kullanılarak cevap verilecek.
Mynet kullanıcıları portalın arama fonksiyonunu kullandıklarında Türkiye’den sayfalarda veya Türkçe sayfalarda arama yapabilmenin yanı sıra, video ve görsel de arayabilecek.
Yandex’in 17 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip olan MyNet ile işbirliğine gitmesi muhakkak ki arama motoru için büyük bir artı. Gelişen internet sektörü ile birlikte ülkemizde bu tür iş ortaklıkları ile daha fazla karşılaşmayı bekleyebiliriz.
Kaynak: SosyalMedya.co